Znani ambasadorowie / Wśród ambasadorów sieci Am Am Kebab jest m.in. Kamil Grosicki.
Niedziela
03.03.2024
– Nasz koncept franczyzowy to biznes z niską kwotą wejścia – mówi Michał Kłusek, franczyzodawca AM AM Kebab.
 

Czy punkt z kebabem to dobry pomysł biznes?

Kebab to wciąż jedno z najpopularniejszych wśród Polaków dań fast foodowych. I jedno z najbardziej dochodowych. Klienci lubią jego smak i fakt, że jest wygodny w serwowaniu i konsumpcji. Kebaby często działają w modelu szybkiej obsługi, co oznacza, że klienci oczekują krótkiego czasu realizacji zamówienia, a to zwiększa obrót i potencjał dochodowy biznesu.

Ale czy do otwarcia punktu z kebabem potrzebna jest franczyza? Wydaje się, że to dość prosty biznes.

Gastronomia generalnie jest branżą, która wymaga dużego nakładu czasu i pracy. Jednocześnie w tym segmencie rynku panuje bardzo duża konkurencja. Także, jeśli chodzi o kebab. Start biznesu, do tego pod nieznanym szyldem, może być bardzo trudny. A franczyza jest modelem biznesowym,w którym franczyzobiorca korzysta z know how, doświadczenia oraz wsparcia sprawdzonej i rozpoznawalnej marki. Pomagamy już na etapie wyboru lokalizacji. Dzięki wieloletniemu doświadczeniu i rozbudowanej sieci kontaktów jesteśmy w stanie dotrzeć np. w pobliże największych centrów handlowych, punktów usługowych czy miejsc, które cieszą się największą popularnością w danym mieście. Wybrane przez nas lokalizacje gwarantują dopływ klientów przez siedem dni w tygodniu. Do tego nasz kebab jest przygotowywany według autorskiej receptury, ze starannie dobranych składników. Dbamy też bardzo o ogólnokrajowy marketing marki. Ambasadorami AM AM Kebab są znani sportowcy: piłkarz Kamil Grosicki oraz bokserzy i zawodnicy MMA Arkadiusz Wrzosek i Jacek Gać " Siexa".

Czy od kandydatów na franczyzobiorców oczekujecie doświadczenia w gastronomii?

Nie. Zapewniamy szkolenia teoretyczne i praktyczne, które przygotowują do prowadzenia biznesu. Natomiast szukamy odpowiedzialnych i przedsiębiorczych partnerów, którzy o swoim rozwoju zawodowym myślą perspektywicznie. W tej branży cenne są umiejętności przywódcze, pomocne w kierowaniu zespołem i pozytywne nastawienie do klientów. Na początku szczególnie ważne będą zaangażowanie i motywacja. Nie zamykamy się jednak na osoby, którzy franczyzę chcą traktować jako dodatkowe źródło dochodu. Po tym, jak franczyzobiorca pozna know-how tego modelu biznesowego, będzie w stanie kierować zespołem i delegować zadania tak, aby umiejętnie łączyć ze sobą różne zajęcia zarobkowe.

Na jakie wydatki trzeba się przygotować na starcie?

Nasi franczyzobiorcy korzystają z leasingu, dlatego próg wejścia we franczyzę AM AM Kebab jest niski. Na start potrzeba 10 tys. zł. A biznes zarabia później na spłatę rat. Dostarczamy franczyzobiorcy w pełni wyposażoną przyczepę gastronomiczną. To wyposażenie zostało przez nas stworzone na bazie wieloletniego doświadczenia w branży street food. Jest intuicyjne, proste w obsłudze, każdy jego element spełnia standardy HACCP. To sprzęt wielosezonowy, dostosowany do każdych warunków, można go wykorzystać i w okresie letnim, i w chłodniejsze dni. Czas od podpisania umowy do uruchomienia punktu to ok. 4-6 tygodni.

A ile można zarobić?

Dokładną kalkulację biznesu prezentujemy podczas spotkania w siedzibie naszej firmy. Mamy dane sprzedażowe z punktów franczyzowych, dzięki czemu jesteśmy w stanie przedstawić symulację kosztów i zysków dla nowego franczyzobiorcy. Możemy jednak zdradzić, że jeśli punkt franczyzowy odwiedzi sześciu klientów na godzinę, zarobki osiągać mogą poziom ok. 15 tys. zł netto miesięcznie.

Rozmawiała Monika Wojniak-Żyłowska

 

WIZYTÓWKA AM AM KEBAB

Franczyza gastronomiczna. Sieć punktów z kebabem. Jej właścicielem jest firma Dolci Sapori, która rozwija też inny koncept franczyzowy – sieć lodziarni Mniami Ice Cream.

  • kwota inwestycji od 10 tys.
  • możliwe zyski ok. 15 tys. zł miesięcznie przy 6 klientach na godzinę