Otwieramy mobilną lodziarnię

Mobilny zestaw / Mobilna lodziarnia składa się z roweru ciągnącego i przyczepy, na której znajdują się pojemniki z lodami.
Poniedziałek
12.02.2024
Mobilne lodziarnie Bike Cafe Ice Cream już wiosną ruszą na ulice miast i miasteczek. Ile trzeba zainwestować w ten biznes?
 

Sieć rowerowych kawiarni pod szyldem Bike Cafe, od 12 lat obecna na polskim rynku, w ubiegłorocznym sezonie liczyła 116 punktów. A w tym roku franczyzodawca uruchomił też nowy koncept, który rozwija niezależnie od kawiarni – rowerowe lodziarnie Bike Cafe Ice Cream.

– Mamy zakontraktowanych 12 mobilnych lodziarni. Chcielibyśmy, aby na początku sezonu było ich 35-40 – mówi Marcin Łojewski, CEO Bike Cafe i Bike Cafe Ice Cream.

Dla mobilnej gastronomii sezon startuje nawet już na przełomie marca i kwietnia, więc aby wykorzystać go w pełni, nie ma na co czekać.

– Ale do naszej sieci można dołączyć też w trakcie trwania sezonu – zapewnia Marcin Łojewski. – Przyczepy są dostępne od ręki.

Ile kosztuje franczyza Bike Cafe Ice Cream?

Mobilna lodziarnia składa się z roweru ciągnącego i przyczepy, na której znajdują się pojemniki z lodami. Przyczepa pomieści 50 kg lodów (dostarczanych przez centralę), co daje 800-850 porcji. Cały zestaw jest łatwy w prowadzeniu, a jazdę usprawnia wspomaganie elektryczne.

Przyczepa lodowa nie jest na stałe zintegrowana z rowerem, więc łatwo ją odpiąć czy zapiąć. Dzięki temu można mieć jeden rower i kilka przyczep, które za pomocą tego samego roweru rozstawimy w różnych miejscach. To w istotny sposób zmniejsza koszty inwestycji.

– Cenowo nasz zestaw rower plus trzy przyczepy równa się dwóm pojazdom konkurencyjnych firm – dodaje Marcin Łojewski.

Koszt roweru ciągnącego to 10 499 zł netto. Przyczepa kosztuje 44,9 tys. zł netto. Jeśli chodzi o mobilne kawiarnie to cena standardowego roweru wynosi 64,9 tys. zł netto, a elektrycznego 78,4 tys. zł netto.

Lody są wszędzie

Franczyzodawca Bike Cafe Ice Cream podkreśla, że mobilne lodziarnie mogą stać praktycznie wszędzie.

– Dobrze się sprawdzają zarówno w dużych miastach, jak i na mniejszych rynkach, w miasteczkach czy miejscowościach-sypialniach dużych miast – zapewnia Marcin Łojewski. – Franczyzobiorcom gwarantujemy szerokie wsparcie, poparte 12-letnim doświadczeniem w mobilnej gastronomii. Będą korzystać z tych samych rozwiązań, które świetnie sprawdzają się w przypadku rowerowych kawiarni. Np. wsparcia naszego działu eventowego, wyszukującego imprez, w których biorcy mogą wziąć udział czy aplikacji dla klientów oraz serwisu.

Marcin Łojewski dodaje, że lody i kawa świetnie się ze sobą komponują, dobrym rozwiązaniem jest więc połączenie obydwu konceptów.

–  Niektórzy aktualni franczyzobiorcy Bike Cafe już zdecydowali się na dołączenie do biznesu lodziarni – mówi.

 

WIZYTÓWKA BIKE CAFE I BIKE CAFE ICE CREAM

Sieć mobilnych kawiarni i lodziarni.

  • 116 kawiarni Bike Cafe
  • 12 zakontraktowanych lodziarni Bike Cafe Ice Cream
  • cena roweru 10 499 zł netto
  • cena przyczepy lodowej 44,9 tys. zł netto
  • rowerowa kawiarnia 64,9 tys. zł lub 78,4 tys. zł netto

Lody na rowerze / Przyczepa Bike Cafe Ice Cream pomieści 50 kg lodów.