Felix Chicken chce przyspieszyć

Lokal z modułów / Modułowy lokal Felix Chicken jest zbudowany z kontenerów, dostarczanych przez franczyzodawcę.
Wtorek
02.04.2024
Felix Chicken nastawia się na mocną ekspansję. Franczyzobiorcom proponuje kilka formatów lokali.
 

Felix Chicken istnieje od 2001 roku, a od 2013 rozwija sieć poprzez franczyzę.

– W 2018 r otworzyliśmy się na rynki zagraniczne i wtedy powstały lokale na Malcie i Litwie. W tym roku zamierzamy wejść na rynek hiszpański – zapowiada Łukasz Pyszczak, franczyzodawca Felix Chicken. – W Polsce mamy obecnie dwa lokale. W najbliższych miesiącach otwieramy kolejne, w województwie świętokrzyskim. Ostatnie lata poświęciliśmy na rozwój rynków międzynarodowych, a w tym roku przeszliśmy rebranding, wprowadziliśmy koncepcję Felix Chicken Express, w odpowiedzi na zapotrzebowanie rynku. Teraz planujemy mocną ekspansję na rynek polski.

W zgodzie z trendami

Specjalność Felix Chicken to kurczak w panierce. W ofercie można znaleźć m.in. burgery, kubełki, sałatki oraz dodatki, takie jak ziemniaczki, pieczarki, krążki cebulowe czy frytki. Ale marka stara się też nadążać za zmieniającymi się gustami klientów.

– Obserwujemy zmiany w zachowaniach klientów, takie jak rosnące zainteresowanie zdrowym odżywianiem i preferencje dotyczące szybkiej obsługi. Dostosowujemy naszą ofertę, aby odpowiadać na te trendy i zapewnić klientom produkty najwyższej jakości oraz systemy zwiększające sprzedaż tj. kioski samoobsługowe – informuje Łukasz Pyszczak. -–Podobnie jeśli chodzi o menu. Ostatnio wprowadziliśmy do oferty Fit Tao Chicken, danie z ryżem i chrupiącymi polędwiczkami, z warzywami przygotowywanymi na parze.

Standard lub ekspres

Koncept chce się rozwijać i w dużych, i w mniejszych miastach. Na tych ostatnich rynkach – według franczyzodawcy – sprawdzi się zwłaszcza format Felix Chicken Express, prowadzony w kontenerze lub przyczepie gastronomicznej. Takie przyczepy i kontenery franczyzodawca dostarcza w pełni wyposażone i gotowe do pracy. Koszt przyczepy to min. 300 tys. zł, kontenera min. 350 tys. zł. Format Felix Chicken Express działa tylko w modelu take away (latem można wystawić kilka stolików dla gości). Ma nieco uproszczone menu, w porównaniu ze standardowym formatem Felix Chicken.

W formacie standardowym Felix Chicken można otworzyć lokal stacjonarny lub modułowy. Ten ostatni jest zbudowany z kontenerów, dostarczanych przez franczyzodawcę. Może stanąć w miejscu, gdzie nie ma możliwości wynajęcia lokalu stacjonarnego. Jego koszt to min. 400 tys. zł, już z pełnym wyposażeniem.

– Natomiast w przypadku tradycyjnego lokalu stacjonarnego kwota inwestycji zaczyna się od 16 tys. zł (w przypadku leasingu) lub 160 tys. zł (bez leasingu) i obejmuje kompleksowe wyposażenie kuchni, w tym maszyny, meble i akcesoria – dodaje Łukasz Pyszczak.

Wsparcie od franczyzodawcy

Jednorazowa opłata za przystąpienie do sieci wynosi 6 tys. zł. Miesięczna opłata franczyzowa to 850 zł oraz 1,8 proc. od obrotu na marketing.

– Oferujemy wsparcie na każdym etapie: przed, w trakcie i po otwarciu lokalu – zapewnia Łukasz Pyszczak. – Wsparcie obejmuje m.in. dobór konceptu, projekty technologiczne, kalkulacje, systemy zarządzania i sprzedaży, pomoc w uzyskaniu leasingu oraz wybór urządzeń. Franczyzobiorcy otrzymują też pełne know-how, dostęp do sprawdzonych produktów i dostawców oraz indywidualnego opiekuna.

Franczyzodawca podkreśla, że rentowność biznesu zależy od wielu czynników, w tym lokalizacji, zaangażowania franczyzobiorcy oraz skuteczności wdrożenia modelu biznesowego.

– Dzięki naszemu wsparciu i sprawdzonym strategiom, franczyzobiorcy mogą oczekiwać szybkiego osiągnięcia rentowności, zazwyczaj w ciągu pierwszych kilku miesięcy działalności – dodaje Łukasz Pyszczak.

 

WIZYTÓWKA FELIX CHICKEN

Sieć lokali z kurczakiem w panierce. Istnieje od 2001 roku, od 2013 udostępnia licencję na biznes.

  • inwestycja od 160 tys. zł (16 tys. zł przy skorzystaniu z leasingu)
  • 2 modele biznesu
  • opłata wstępna 6 tys.

Menu z kurczakiem / Specjalność Felix Chicken to kurczak w panierce.