Franczyzodawca stawia na e-commerce
Husse, producent suchej i mokrej karmy premium dla psów i kotów, dużo inwestuje w nową platformę e-commerce.
– Naszym celem jest zbudowanie prawdziwego omnichannel, w którym klienci składający zamówienia on-line, są obsługiwani przez lokalnych dystrybutorów bezpośrednio z ich magazynów, co pozwala na realizację dostaw nawet tego samego dnia. Już teraz, nierzadko dostarczamy zamówienia w ciągu kilkudziesięciu minut od złożenia, co wprawia w zdumienie klientów – mówi Piotr Cieślik, dyrektor zarządzający Husse Polska.
Jest potencjał
Firma dobrze ocenia potencjał rozwoju rynku w najbliższej przyszłości.
– Coraz więcej osób poszukuje produktów, które nie tylko zaspokoją podstawowe potrzeby ich zwierząt, ale także będą wspierać ich zdrowie i dobre samopoczucie na dłuższą metę. To trend, który obserwujemy nie tylko w Polsce, ale na całym świecie – zapewnia Piotr Cieślik
Przyznaje, że co prawda otwarcie i prowadzenie biznesu w branży spożywczo-przemysłowej wiąże się z pewnymi wyzwaniami, takimi jak wysokie koszty produkcji, presja cenowa czy konieczność dostosowania się do szybko zmieniających się preferencji konsumentów.
– Jednak nasz model franczyzowy, oferujący wsparcie na każdym etapie działalności, znacząco obniża te bariery, umożliwiając efektywne wejście na rynek i rozwój biznesu – zapewnia Piotr Cieślik.
Produktów Husse nie można kupić w tradycyjnej sieci sprzedaży, czyli sklepach ani hurtowniach. Klient może je nabyć wyłącznie bezpośrednio od lokalnego dystrybutora – franczyzobiorcy, który ma wyłączne prawo do sprzedawania produktów firmy na określonym terenie, zamieszkanym zwykle przez 200-300 tys. mieszkańców. To biznes oparty na bezpośrednim dotarciu do klienta i budowaniu z nim długookresowych relacji.
– Każdy zakup u nas jest nie tylko transakcją, ale okazją do otrzymania profesjonalnego doradztwa żywieniowego, dostosowanego do indywidualnych potrzeb ich pupili. Nasza sieć dystrybutorów to pasjonaci, którzy nie tylko dostarczają produkty, lecz także służą wiedzą i wsparciem, pomagając właścicielom w dbaniu o zdrowie ich zwierząt. Ta bliska relacja z klientami buduje zaufanie i lojalność, co jest kluczowe w naszej branży – mówi Piotr Cieślik.
Dwie formy współpracy
Całkowity budżet niezbędny na start to zwykle 60-70 tys. zł. Zwrot z inwestycji może nastąpić już po 12-18 miesiącach od rozpoczęcia działalności.
Możliwe są dwie formy współpracy – franczyzowa i dystrybucyjna. Polegają one zasadniczo na tym samym, czyli pozyskiwaniu i bezpośredniej obsłudze klientów z dowozem do domu oznakowanym samochodem. Dystrybutorzy funkcjonują na terenie danego franczyzobiorcy i współpracują z nim. Podstawową różnicą jest wielkość inwestycji.
– Aktywnie działający franczyzobiorca jest w stanie obsłużyć średnio 500-600 aktywnych klientów. Przekłada się to na ponad 200-300 transakcji w skali miesiąca i przychody w okolicach 50-60 tys. zł miesięcznie – mówi Piotr Cieślik.
WIZYTÓWKA SIECI HUSSE
Producent karmy oraz kosmetyków i drobnych smakołyków dla psów i kotów.
- 52 franczyzobiorców i ponad 180 dystrybutorów
- kwota inwestycji: franczyzobiorcy – 40-50 tys. zł, dystrybutorzy – 5 tys. zł
Piotr Cieślik, dyrektor zarządzający Husse Polska / "Naszym celem jest zbudowanie prawdziwego omnichannel, w którym klienci składający zamówienia on-line, są obsługiwani przez lokalnych dystrybutorów bezpośrednio z ich magazynów".
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Zarabiaj na dostawach karmy do domu
/03.12.2025
W Polsce żyje około 14 milionów psów i kotów, a tylko połowa z nich jest karmiona gotową karmą. To tworzy duży, wciąż nienasycony rynek, z którego korzystają m.in. franczyzobiorcy Husse, rozwijający sprzedaż premium z dostawą do domu.
Jaki biznes ma szansę powodzenia w obecnych realiach rynkowych? Oto kilka pomysłów ze świata franczyzy.
Jaki biznes ma szansę powodzenia w obecnych realiach rynkowych? Dowiedz się z nowego numeru magazynu "Własny Biznes FRANCHISING".
Zainspiruj się sukcesami i poznaj sprawdzone pomysły na biznes! Grudniowy numer „Własny Biznes FRANCHISING” pełen praktycznych porad i historii przedsiębiorców już w sprzedaży!
Jacek Gibasiewicz najpierw był klientem Husse. Jakość produktów oraz forma obsługi tak mu przypadły do gustu, że postanowił zostać franczyzobiorcą marki.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Pizza z Wielkiej Brytanii wchodzi do Polski
/05.12.2025
The Real Pizza Company działa już w Wielkiej Brytanii i Indiach, a teraz chce wejść na polski rynek.
W tym roku Chinkalnia otworzyła trzy restauracje w Polsce, a jeszcze w grudniu uruchomi lokal na śródziemnomorskiej wyspie.
Opodatkowanie bitcoina a zmiana rezydencji podatkowej – czy starania o drugi paszport mogą uchronić kryptowaluty przed zapłatą podatku? Takie działania podjął Roger Ver, mający w swoim portfelu ponad 130 tys. bitcoinów.
Karolina Chmiel w trzy miesiące otworzyła pięć placówek VeloBanku. Co ją skusiło w tej franczyzie?
Parki rozrywki #KochamSkakać właśnie zaczynają rozwój poprzez franczyzę. Ile trzeba zainwestować w taki biznes?
POPULARNE NA FORUM
Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator
Witam. ja w tym roku podpisałem umowę na 5 punktów 2 mam już zrealizowane niestety pozostałe trzy jeszcze nie, niewiem kiedy to nastapi bo pojawia się coraz więcej...
Carrefour Express - supermarket na licencji
Dzień dobry. Szukam chętnych prowadzących sklepy Carrefour do podjęcia współpracy w zakresie umieszczenia na terenie sklepu małego automatu paczkowego. Może być w...
sklepy spożywcze
Pozycjonowanie lokalne to kluczowa strategia dla firm pragnących zwiększyć swoją widoczność wśród lokalnej społeczności. Proces ten skupia się na optymalizacji...
Franczyzodawca otwarty na osoby z niepełnosprawnościami
Jestem osobą niepełnosprawną ostatnio umiarkowanym czy jest szansa żebym mogła wejść we franczyznę i jako osoba niepełnosprawna
Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator
Witam, Czy ktoś może zdecydował się na współpracę z zOdido w ramach Odido Elevator i może podzielić się doświadczeniami? Chodzi o twardszą franczyzę / wyposażenie...
Nagrodzeni franczyzobiorcy
Należałoby zostawić sobie te nagrodę na spłatę powstających lawinowo długów franczyzobiorców, którzy przez kanibalizacje lokalizacji padają po kilku miesiącach....
sklepy spożywcze
Polecam Franczyzę sklepów Cortez szybko rozwijająca się marka.
Jubileuszowy sklep
Pani Julito proszę uciekać z sieci póki jeszcze dług nie urósł do niebotycznych rozmiarów