Pszczółka rusza do powiatów
Pod szyldem Pszczółka działa sieć marketów budowlanych. Należąca do Majster Budowlane ABC marka ma obecnie blisko 80 sklepów. Cała sieć opiera się na franczyzie. Już w najbliższych miesiącach planowane są kolejne otwarcia. Generalnie w trakcie przygotowań jest ich ok. 30, na różnym etapie zaawansowania.
– Aktywności ukierunkowane na ekspansję i pozyskiwanie nowych partnerów, a także inwestycje w rozwój tych Pszczółek, które już dziś tworzą sieć naszych marketów, przynoszą zdecydowane zmiany zarówno w obszarze ilościowym, jak i jakościowym – podkreśla Marek Grabarczyk, pełnomocnik zarządu, dyrektor ds. szkoleń i komunikacji z partnerami Majster Budowlane ABC.
W gminie i powiecie
W kolejnych miesiącach planowane są otwarcia m.in. w Polsce centralnej, północnej i wschodniej. Pszczółka nastawia się na rozwój sieci w miastach powiatowych i gminnych.
– Chcemy, aby sieć rozwijała się równomiernie, ale nie jest to w żadnym razie ograniczenie dla potencjalnych inwestorów. Odpowiemy każdemu, kto zgłosi do nas chęć przystąpienia do sieci. Zweryfikujemy możliwości, przeprowadzimy ogląd obiektu, przedstawimy warunki współpracy. Chcemy, aby docelowo dostęp do marketów Pszczółka mieli mieszkańcy wszystkich powiatów i gmin w Polsce – mówi Marek Jabłoński, pełnomocnik zarządu, dyrektor ekspansji majster Budowlane ABC.
Potrzebny jest lokal o minimalnej powierzchni 200 mkw., z miejscem na zewnętrzny ogród (min. 100 mkw.) albo działka na cele inwestycyjne.
– Partner musi dysponować lokalem, może być do adaptacji, bądź działką z przeznaczeniem na cele inwestycyjne, na której zbuduje sklep. Wysokość inwestycji zawsze jest zależna od stanu lokalu i wielkości otwieranego obiektu – informuje Marek Jabłoński. – Nie pobieramy opłat wstępnych. W ramach franczyzy nie ma również opłat miesięcznych za przynależność do sieci.
Centrala pomaga w weryfikacji lokalizacji i lokalu. Zapewnia projekt sklepu, wsparcie podczas przebudowy i otwarcia marketu. Udostępnia listę wymaganego wyposażenia, kontakty do dostawców, u których można je zamówić. A także dostarcza asortyment do każdego sklepu, z uwzględnieniem sezonowości. Franczyzobiorcy i ich pracownicy mają zapewniony system szkoleniowy, regularne akcje handlowe i marketingowe.
Perspektywy globalne, cele lokalne
Franczyzodawca Pszczółki nie ukrywa, że kondycja branży zależy od wielu uwarunkowań rynkowych.
– Perspektywa dotycząca całej branży będzie z pewnością zależna od sytuacji globalnej. Trudno jednoznacznie stwierdzić, czy ten rok będzie już czasem wychodzenia z trudnego okresu, zapoczątkowanego wybuchem konfliktu w Ukrainie, a także zmian politycznych i gospodarczych w naszym kraju, zachodzących w ostatnim czasie – ocenia Marek Grabarczyk. – Dlatego jako majster Budowlane ABC podejmujemy szereg aktywności, aby niezależnie od czynników zewnętrznych rozwijać przesiębiorstwo. Niezmiennie jesteśmy nastawieni na realizację celów wynikających z naszej strategii, która kierunkuje nas w stronę budowania przewag konkurencyjnych na rynkach Polski powiatowej.
Warto dodać, że na takich właśnie rynkach marka ma jednak konkurenta. Podobne cele rozwojowe ma bowiem sieć marketów Mrówka, która także otwiera się najchętniej w miastach powiatowych czy gminnych. Zyskać na pewno mogą na tym klienci.
WIZYTÓWKA PSZCZÓŁKI
Sieć marketów budowlanych.
- blisko 80 placówek
- min. powierzchni sklepu: 200 mkw.
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
– Nasz franczyzobiorca musi dobrze znać lokalny rynek i mieć doświadczenie w handlu – mówi Anna Kaminska, członek zarządu Grupy PSB Handel SA.
Sklep z podłogami powinien zarabiać już od trzeciego miesiąca działalności
Ten rok będzie dla marki Dr Materac rekordowy. Z jakich względów?
Rynek stolarki otworowej jest odporny na zawirowania gospodarcze. Jak otworzyć taki biznes i czy to się opłaca?
Koncepty z branży dom i ogród zagoszczą 15-16 marca na PGE Narodowym podczas Targów Franczyza. Warto przyjść i zapytać o ich licencję na biznes.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Gastronomia, bankowość, usługi? Sprawdzamy, jakie branże i koncepty franczyzowe dobrze radzą sobie na rynku i jaki pomysł na biznes najprawdopodobniej sprawdzi się w 2024 roku.
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Kredigo otwiera więcej biur niż planował. Partnerzy, żeby zarobić, muszą nauczyć się dobrze weryfikować klientów.
Pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Gdy ma się więcej pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
Joanna i Paweł Sobkowiakowie szukali biznesu, który będzie dodatkowym źródłem dochodu. Ważne dla nich było też to, żeby dało się go połączyć z prowadzeniem ich dotychczasowej firmy, a także wychowaniem małego dziecka. Na jaką franczyzę postawili?
POPULARNE NA FORUM
Ubrania robocze
Zazwyczaj za odzież roboczą odpowiada firma, która zatrudnia pracowników. Pracodawca może jednak poprosić osobę zatrudnioną o pokrycie kosztów zakupu odzieży lub...
Ubrania robocze
Na jakich stanowiskach wymagane jest kupienie pracownikowi odziezy roboczej? Czy jest to obowiązek pracodawcy ?
Gdzie najlepiej kupić mieszkanie pod wynajem?
Trudno powiedzieć, która opcja będzie najlepsza. Teraz wiele opcji, a deweloperzy są najbardziej ukierunkowane na nabywców.
Ekologiczne zyski
Potwierdzam, fotowoltaika to przyszłość, sam z niej korzystam i już po paru miesiącach widzę oszczędności energetyczne.
Biznes na wsi
Agroturystyka to świetny pomysł, ale trzeba mieć warunki.
Ogród
Skąd kupowaliście artykuły do ogrodu? Widziałam, że na Dajar.pl jest interesujący wybór
Skład opałowo-węglowy
Jeżeli chodzi o węgiel najlepiej wybrać sprawdzony skład węgla w którym można kupić węgiel najwyższej jakości a nie węgiel z którym są problemy i my również je...
Jaki sklep meblowy?
Jak chcesz mieć meble na lata, to nie kupuj w Jysk czy innych marketach. Wybieraj tylko sprawdzone marki.