Pszczółka rusza do powiatów

Lokal lub działka / Kandydat na franczyzobiorcę powinien mieć odpowiedni lokal lub działkę na cele inwestycyjne.
Wtorek
09.04.2024
Sieć marketów Pszczółka ma ambitne plany na przyszłość. Chce zdominować rynek na poziomie powiatów i gmin.
 

Pod szyldem Pszczółka działa sieć marketów budowlanych. Należąca do Majster Budowlane ABC marka ma obecnie blisko 80 sklepów. Cała sieć opiera się na franczyzie. Już w najbliższych miesiącach planowane są kolejne otwarcia. Generalnie w trakcie przygotowań jest ich ok. 30, na różnym etapie zaawansowania.

– Aktywności ukierunkowane na ekspansję i pozyskiwanie nowych partnerów, a także inwestycje w rozwój tych Pszczółek, które już dziś tworzą sieć naszych marketów, przynoszą zdecydowane zmiany zarówno w obszarze ilościowym, jak i jakościowym – podkreśla Marek Grabarczyk, pełnomocnik zarządu, dyrektor ds. szkoleń i komunikacji z partnerami Majster Budowlane ABC.

W gminie i powiecie

W kolejnych miesiącach planowane są otwarcia m.in. w Polsce centralnej, północnej i wschodniej. Pszczółka nastawia się na rozwój sieci w miastach powiatowych i gminnych.

– Chcemy, aby sieć rozwijała się równomiernie, ale nie jest to w żadnym razie ograniczenie dla potencjalnych inwestorów. Odpowiemy każdemu, kto zgłosi do nas chęć przystąpienia do sieci. Zweryfikujemy możliwości, przeprowadzimy ogląd obiektu, przedstawimy warunki współpracy. Chcemy, aby docelowo dostęp do marketów Pszczółka mieli mieszkańcy wszystkich powiatów i gmin w Polsce – mówi Marek Jabłoński, pełnomocnik zarządu, dyrektor ekspansji majster Budowlane ABC.

Potrzebny jest lokal o minimalnej powierzchni 200 mkw., z miejscem na zewnętrzny ogród (min. 100 mkw.) albo działka na cele inwestycyjne.

– Partner musi dysponować lokalem, może być do adaptacji, bądź działką z przeznaczeniem na cele inwestycyjne, na której zbuduje sklep. Wysokość inwestycji zawsze jest zależna od stanu lokalu i wielkości otwieranego obiektu – informuje Marek Jabłoński. – Nie pobieramy opłat wstępnych. W ramach franczyzy nie ma również opłat miesięcznych za przynależność do sieci.

Centrala pomaga w weryfikacji lokalizacji i lokalu. Zapewnia projekt sklepu, wsparcie podczas przebudowy i otwarcia marketu. Udostępnia listę wymaganego wyposażenia, kontakty do dostawców, u których można je zamówić. A także dostarcza asortyment do każdego sklepu, z uwzględnieniem sezonowości. Franczyzobiorcy i ich pracownicy mają zapewniony system szkoleniowy, regularne akcje handlowe i marketingowe.

Perspektywy globalne, cele lokalne

Franczyzodawca Pszczółki nie ukrywa, że kondycja branży zależy od wielu uwarunkowań rynkowych.

– Perspektywa dotycząca całej branży będzie z pewnością zależna od sytuacji globalnej. Trudno jednoznacznie stwierdzić, czy ten rok będzie już czasem wychodzenia z trudnego okresu, zapoczątkowanego wybuchem konfliktu w Ukrainie, a także zmian politycznych i gospodarczych w naszym kraju, zachodzących w ostatnim czasie – ocenia Marek Grabarczyk. – Dlatego jako majster Budowlane ABC podejmujemy szereg aktywności, aby niezależnie od czynników zewnętrznych rozwijać przesiębiorstwo. Niezmiennie jesteśmy nastawieni na realizację celów wynikających z naszej strategii, która kierunkuje nas w stronę budowania przewag konkurencyjnych na rynkach Polski powiatowej.

Warto dodać, że na takich właśnie rynkach marka ma jednak konkurenta. Podobne cele rozwojowe ma bowiem sieć marketów Mrówka, która także otwiera się najchętniej w miastach powiatowych czy gminnych. Zyskać na pewno mogą na tym klienci.

 

WIZYTÓWKA PSZCZÓŁKI

Sieć marketów budowlanych.

  • blisko 80 placówek
  • min. powierzchni sklepu: 200 mkw.

Wsparcie od centrali / Franczyzodawca Pszczółki zapewnia projekt sklepu, wsparcie podczas przebudowy i otwarcia, asortyment.