Będzie więcej franczyzowych pizzerii?
Pizza Factory ma 13 pizzerii, z czego trzy otwarto w ciągu ostatniego roku. Wśród nowych franczyzobiorców marki są Michał i Iwona Hmura, którzy dołączyli do sieci otwierając w marcu pizzerię w Płocku.
– Zanim podjęliśmy ostateczną decyzję, dokładnie przeanalizowaliśmy koncept i opinie o firmie. Przekonały nas m.in. rozsądne opłaty franczyzowe, duża pomoc ze strony centrali, lista sprawdzonych dostawców, dobre ceny produktów – wylicza Michał Hmura. – Dodatkowym atutem był niski wkład własny, niezbędny do rozpoczęcia działalności.
Inwestycja w lokal w Płocku wyniosła 50 tys. zł. Pizzeria nie tylko realizuje zamówienia w dostawie (w czym specjalizuje się marka Pizza Factory), ale posiada też salę konsumpcyjną na 14 osób. Jest zlokalizowana na dworcu PKP.
– Już po miesiącu od otwarcia widać było, że lokal cieszy się dużym zainteresowani – podkreśla Michał Hmura. – Nasza pizza wyróżnia się cienkim ciastem i wysokiej jakości składnikami. Nie używamy szynki konserwowej, a oryginalne sery sprowadzamy tylko od sprawdzonych dostawców.
Michał Hmura ma już plany na rozwój. Po wakacjach chce otworzyć drugi lokal w Płocku, a w przyszłym roku pizzerię w Sierpcu.
Na różne rynki
Dłuższy staż w sieci ma Grzegorz Zakrzewski, który prowadzi pizzerię Pizza Factory w Giżycku od ponad roku.
– Wcześniej prowadził ją mój krewny, ale ze względu na problemy zdrowotne musiał niestety zrezygnować z działalności – wyjaśnia Grzegorz Zakrzewski. – Nie miałem doświadczenia w gastronomii, ale obserwowałem ten lokal przez dwa lata i wiedziałem, że to dobry biznes.
Marka Pizza Factory jest dobrze rozpoznawalna w Giżycku, bo funkcjonuje na tutejszym rynku już od siedmiu lat. Grzegorz Zakrzewski wprowadził jednak pewne zmiany w działalności lokalu, m.in. wymienił personel. Obecnie pizzeria zatrudnia osiem osób: czterech pracowników kuchni i czterech kierowców. Sam właściciel też dostarcza zamówienia.
– W Giżycku jest ok. 20 pizzerii, więc konkurencja jest naprawdę duża. Dlatego trzeba się wyróżniać – mówi Grzegorz Zakrzewski. – Latem, kiedy jest sezon turystyczny, mamy duży ruch, ale zimą obroty spadają. Dlatego dbamy o stałych klientów i oferujemy im atrakcyjne promocje.
Pizza Factory stawia głównie na lokale działające w dostawie, ale jest otwarta na różne formy współpracy. Sieć działa już w miastach powyżej 10 tys. mieszkańców.
– Początkowo obawiałem się, czy mniejsze miejscowości będą dobrymi rynkami dla naszych pizzerii – nie ukrywa Waldemar Mazur, franczyzodawca Pizza Factory. – Okazało się jednak, że w takich miastach konkurencja jest niewielka, albo wręcz żadna.
Minimalizować koszty
Franczyzodawca Pizza Factory zapewnia licencjobiorcom szerokie wsparcie: pomoc w znalezieniu lokalu, projekt technologiczny, szkolenia, wsparcie przy otwarciu i w pierwszych dniach funkcjonowania pizzerii.
– Zoptymalizowaliśmy koszty wejścia do sieci, właściwie obniżając je do minimum – podkreśla Waldemar Mazur. – Pomagamy znaleźć lokal, który wymaga jak najmniejszych nakładów finansowych. Możemy też pomóc w pozyskaniu zewnętrznych funduszy na uruchomienie biznesu.
Jeśli chodzi o inwestycję, franczyzodawca szacuje, że remont lokalu może się zamknąć w kwocie od 5 do 20 tys. zł, a na zakup sprzętu trzeba przeznaczyć od 25 do 49 tys. zł. Jednorazowa opłata za przystąpienie do sieci wynosi 6 tys. zł netto, a miesięczna opłata franczyzowa 1,2 tys. zł netto.
Do końca tego roku Pizza Factory chce mieć sieć liczącą 20 placówek.
WIZYTÓWKA PIZZA FACTORY
Sieć pizzerii specjalizująca się w dostawie. Marka istnieje od 2009 roku, obecnie ma 13 lokali. Chce rozbudowywać sieć w miastach liczących od 10 tys. mieszkańców.
- inwestycja w remont lokalu: 5-20 tys. zł
- inwestycja w sprzęt: 25-49 tys. zł
- opłata wstępna: 6 tys. zł netto
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Niewinni Czarodzieje TrzyZero to biznes gastronomiczny, którego współwłaścicielem jest Kuba Wojewódzki. Teraz marka szuka franczyzobiorców.
Franczyzobiorca rzucił korporację dla rodziny i rozpoczął własny biznes. Wiosną tego roku otworzył własny punkt Bafra Kebab i już myśli o kolejnych.
Widmo powstania ustawy regulującej franczyzę, uruchomienie studiów Zarządzanie Franczyzą, powiększenie grona sygnatariuszy Kodeksu Dobrych Praktyk to zaledwie kilka z ważnych wydarzeń dla rynku franczyzy w Polsce w 2022 r.
Pizza Factory ma już na koncie pierwsze tegoroczne otwarcie. Nowi franczyzobiorcy mogą liczyć na promocję.
Pizza Factory z założenia realizuje zamówienia tylko w dowozie. Czy teraz przybyło jej klientów?
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Gdy ma się więcej pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
Jak zawsze branża gastronomiczna ma silną reprezentację na Targach Franczyza, które odbędą się 24-26 października w PKiN w Warszawie. Można będzie wybierać i wśród rodzimych, i wśród międzynarodowych konceptów.
Fiskus walczy z tzw. fikcyjnym samozatrudnieniem, traktując umowy B2B jako unikanie opodatkowania.
Firma chce zmotywować do współpracy franczyzobiorców i zapewnia, że podzieli się z nimi połową zysku. Na co jeszcze mogą liczyć?
POPULARNE NA FORUM
Dolci Sapori - Mniami
https://youtu.be/kojfdVGqIY4?si=N1J9rlZC1jf4U-2y
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Dolci Sapori - Mniami
Jestem również osobą poszkodowaną przez tą firmę 574 720 428
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...