Lody świderki dają zarobić
Lodolandia, oprócz lodów świderków, serwuje także gofry, granitę, bubble tea, desery i napoje, w tym kawę Costa Coffee. Spółka Sweet Gallery, która jest właścicielem konceptu, podkreśla znaczenie punktów własnych. Zdaniem Krzysztofa Olesiaka, jej prezesa, w ten sposób franczyzodawca nie czerpie wiedzy o biznesie wyłącznie z doświadczenia franczyzobiorców, tylko z osobistej praktyki.
– Punkty własne to jeden z filarów strategii rozwoju Lodolandii. Są nam potrzebne, by mieć bezpośredni kontakt z rynkiem, klientem i jego potrzebami. Punkty własne są też poniekąd naszym „poligonem doświadczalnym”. Testujemy w nich wszelkiego rodzaju innowacje, nowe pozycje oferty, sprzęt oraz rozwiązania mające usprawnić biznes – mówi Krzysztof Olesiak.
Testerzy rynku
Punkty własne Lodolandii mają swoich koordynatorów, którzy wchodzą w rolę franczyzobiorców. Są formą ochrony licencjobiorców, ponieważ jako pierwsze doświadczają wyzwań, które stawia im rynek, i szukają rozwiązań, które później otrzymują franczyzobiorcy. Koordynatorzy są tzw. testerami rynku, którzy pracują w całej Polsce – w dużych, średnich i małych miastach oraz miasteczkach.
– Punkty rozlokowane są w całej Polsce, według reguł stosowanych wobec punktów franczyzowych. Są to więc zarówno małe, jak i duże miejscowości; przy centrach handlowych, zwykłych ulicach, czy w miejscach turystycznych. Funkcjonują w takich samych warunkach jak punkty franczyzowe, a więc ich reakcje na zachowanie rynku są zbieżne - podkreśla Krzysztof Olesiak.
Firma w swoich punktach testuje pierwsze reakcje rynku na nowości w menu.
– W ten sposób widzimy, czy coś trzeba ulepszyć, a jeśli produkt np. nie zyskuje uznania wśród klientów, to go wycofujemy. Dzięki temu, że punkty są w całej Polsce, wiemy, jak wszędzie rynek reaguje. W oparciu o zbierane informacje, modyfikujemy model franczyzowy, testujemy zmiany i dopiero po pozytywnej weryfikacji wdrażamy do punktów franczyzowych – dodaje Krzysztof Olesiak.
Szkolenia z biznesu
Atutem biznesu pod marką Lodolandia jest to, że nie trzeba mieć doświadczenia ani w prowadzeniu gastronomii, ani innej własnej działalności. Firma przekazuje franczyzobiorcom pełny pakiet wiedzy i model biznesowy. Szkolenia podzielone są na dwa bloki. Pierwsza część obejmuje wiedzę z zakresu operacyjnego prowadzenia punktu. Szkolenie odbywa się w realnie działającym punkcie i w jego trakcie franczyzobiorca ma do czynienia z klientem, prowadzi jego regularną obsługę oraz sprzedaż pod okiem doświadczonego trenera. Drugi blok szkoleniowy to teoria na temat prowadzenia punktu sprzedaży. Dotyczy wiedzy o biznesie, czyli m.in. pełnej jego organizacji włącznie z kosztami i finansami, układaniem planu pracy pracowników i nadzorowaniem wydajności pracy w stosunku do natężenia ruchu w punkcie. Franczyzobiorcy i ich pracownicy korzystają także z platformy szkoleniowej, poprzez którą aktualizują wiedzę o biznesie przez cały okres współpracy.
– Lodolandia to prosty biznes, na który decydują się osoby w różnym wieku, zarówno bardzo młode, uż po ukończeniu 18 lat, jak i emeryci po sześćdziesiątce. Biznes można łączyć z innym zajęciem – nauką, etatem, inną działalnością lub traktować jako dodatkowy dochód np. na emeryturze – przyznaje Katarzyna Krzemińska-Malon, marketing & PR menedżer Sweet Galery.
Inwestycje i zyski
Koszt inwestycji w pojedynczy punkt Lodolandii wynosi ok. 35 tys. zł, reszta kwoty jest leasingowana. Franczyzobiorca otrzymuje w pełni wyposażony punkt gotowy do rozpoczęcia sprzedaży. Jest też druga forma wejścia w biznes, która polega na wynajmie przyczepy. Po zakończeniu sezonu wiosenno-letniego można zrezygnować z najmu.
Według zapewnień franczyzdawcy, kwota inwestycji zwraca się średnio po 2,5 miesiąca. Średni miesięczny zysk wynosi od 15 tys. zł do 17 tys. zł.
– Są też lokalizacje, gdzie franczyzobiorcy zostaje nawet 40 tys. zł zysku, ale tam trzeba naprawdę poświęcić biznesowi 100 proc. uwagi – twierdzi Katarzyna Krzemińska-Malon.
Jak dodaje franczyzodawca, miesięczny dochód zwiększa sprzedaż kawy marki Costa Coffee, z którą Sweet Gallery współpracuje już kolejny sezon - dając utarg wyższy o 20 do 40 proc.
– Costa Coffee to znana marka wśród kaw i cieszy się dużą popularnością. Jako firma podpisujemy umowy współpracy tylko z dużymi podmiotami, a więc osoby działające pojedynczo nie mają właściwie szans na współpracę z taką kawową siecią – przekonuje Katarzyna Krzemińska-Malon.
Kolejną dużą marką, z którą Sweet Gallery nawiązała współpracę, jest T-Mobile. Klienci, którzy korzystają z usług T-Mobile i posiadają aplikację operatora, przy zakupie średniego loda drugi otrzymują w gratisie. Kampania promuje markę Lodolandia wśród klientów T-Mobile.
WIZYTÓWKA LODOLANDII
Sieć punktów z lodami świderkami. Rozwija się w formacie przyczep gastronomicznych. Franczyzobiorcy nie muszą mieć doświadczenia w branży gastronomicznej.
- 480 punktów franczyzowych
- 50 punktów własnych
- kwota wejścia w biznes 35 tys. zł
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Zainspiruj się sukcesami i poznaj sprawdzone pomysły na biznes! Grudniowy numer „Własny Biznes FRANCHISING” pełen praktycznych porad i historii przedsiębiorców już w sprzedaży!
Joanna i Paweł Sobkowiakowie szukali biznesu, który będzie dodatkowym źródłem dochodu. Ważne dla nich było też to, żeby dało się go połączyć z prowadzeniem ich dotychczasowej firmy, a także wychowaniem małego dziecka. Na jaką franczyzę postawili?
Otwórz drzwi do własnego biznesu! W sierpniowym numerze "Własny Biznes FRANCHISING" doradzamy, jaką firmę otworzyć przy budżecie 50, 100, 150 i 200 tys. zł. Znajdź pomysł na sukces i zainwestuj z głową!
Przepis na prowadzenie zyskownej lodziarni jest tak samo złożony, jak receptura lodów. Franczyzodawca Lodolandia & Kołacz na Okrągło dzieli się nim ze swoimi franczyzobiorcami.
Chcesz zarabiać w branży budowlanej? A może bliższy Ci jest rynek beauty i fitnessu? W czerwcowym numerze "Własny Biznes FRANCHISING" podpowiadamy, jaką firmę założyć, w którą franczyzę zainwestować, aby dobrze zarobić.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Gastronomia, bankowość, usługi? Sprawdzamy, jakie branże i koncepty franczyzowe dobrze radzą sobie na rynku i jaki pomysł na biznes najprawdopodobniej sprawdzi się w 2024 roku.
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Gdy ma się więcej pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
Hipnoza w biznesie? W czym może pomóc? I czy to naprawdę działa? Anna Godlewska, hipnoterapeutka, coach i trener efektywnych zespołów zapewnia, że tak.
Pizza Hut szuka franczyzobiorców, którzy docelowo chcieliby poprowadzić więcej niż jeden lokal. Ile trzeba zainwestować w międzynarodowy koncept?
POPULARNE NA FORUM
W~H~A~T~S~A~P~P(+49 15 73 35 91 139) CUMPARA FALS $ $ EURO + $ $ EURO EURO FALS DE VÂNZARE
W~H~A~T~S~A~P~P(+49 15 73 35 91 139) CUMPARA FALS $ $ EURO + $ $ EURO EURO FALS DE VÂNZARE Cumpărați Euro contrafăcut, Euro fals de Vânzare, bancnote euro contrafăcute,...
W~H ~ A~T~S~A ~ P~P (+49 15 73 35 91 139) KUP FAŁSZYWE $ $ € € EURO + $ $ $ € FAŁSZYWE EURO NA SPRZEDAŻ
W~H ~ A~T~S~A ~ P~P (+49 15 73 35 91 139) KUP FAŁSZYWE $ $ € € EURO + $ $ $ € FAŁSZYWE EURO NA SPRZEDAŻ Kup fałszywe Euro, fałszywe Euro Na sprzedaż, fałszywe...
A~H ~ A~T~S~A ~ P ~ P (+49 15 73 35 91 139) Acquista FALSO FAKE € € EURO + FAKE € € FALSO EURO IN VENDITA
A~H ~ A~T~S~A ~ P ~ P (+49 15 73 35 91 139) Acquista FALSO FAKE € € EURO + FAKE € € FALSO EURO IN VENDITA Acquista Euro contraffatti, Euro falsi in vendita, Banconote...
W ~ H ~ A ~ T ~ S ~ A ~ P ~ P (+49 15 73 35 91 139) COMPRAR FALSO $$ €€ EURO $$ €€ FALSO EURO PARA VENDA
W ~ H ~ A ~ T ~ S ~ A ~ P ~ P (+49 15 73 35 91 139) COMPRAR FALSO $$ €€ EURO $$ €€ FALSO EURO PARA VENDA Comprar Euro falsificado, Euro Falso Para Venda, notas de Euro...
W ~ H ~ A ~ T ~ S ~ A ~ P ~ P (+49 15 73 35 91 139) COMPRE EUROS FALSOS + € € + EUROS FALSOS EURO € € EN VENTA
W ~ H ~ A ~ T ~ S ~ A ~ P ~ P (+49 15 73 35 91 139) COMPRE EUROS FALSOS + € € + EUROS FALSOS EURO € € EN VENTA Compre Euros Falsificados, Euros Falsos a la Venta,...
W~H ~ A~T~S~A~P ~ P (+49 15 73 35 91 139) ACHETER FAUX $ $ € € EURO + FAKE € € FAUX EURO À VENDRE
W~H ~ A~T~S~A~P ~ P (+49 15 73 35 91 139) ACHETER FAUX $ $ € € EURO + FAKE € € FAUX EURO À VENDRE Acheter de Faux Euros, Faux Euros à Vendre, Faux Billets en Euros,...
W~H~A~T~S~A~P~P (+49 15 73 35 91 139 ) KAUFEN SIE GEFÄLSCHTE $$ €€ EURO + $$ €€ GEFÄLSCHTE EURO ZUM VERKAUF
W~H~A~T~S~A~P~P (+49 15 73 35 91 139 ) KAUFEN SIE GEFÄLSCHTE $$ €€ EURO + $$ €€ GEFÄLSCHTE EURO ZUM VERKAUF Gefälschter Euro kaufen, Gefälschter Euro zum Verkauf,...
W~H~A~T~S~A~P~P (+49 15 73 35 91 139) BUY FAKE $$ €€ EURO + $$ €€ FAKE EURO FOR SALE
W~H~A~T~S~A~P~P (+49 15 73 35 91 139) BUY FAKE $$ €€ EURO + $$ €€ FAKE EURO FOR SALE Buy Counterfeit Euro, Fake Euro for Sale, Counterfeit Euro Notes, Counterfeit Euro...