Wendy's zmierza w stronę Polski

Postawili na zagranicę / Udział zagranicznych lokali w planie rozwoju Wendy's do 2025 roku wynosi 70 proc.
Środa
10.07.2024
Marka Wendy’s zamierza otworzyć setki restauracji na nowych europejskich rynkach. Chce też wejść do Polski.
 

Wendy's to wywodząca się ze Stanów Zjednoczonych sieć restauracji szybkiej obsługi. Obecnie w ponad 30 krajach świata ma ponad 7,1 tys. lokali. Także w Europie, gdzie nastawia się na dynamiczny rozwój. W 2021 roku Wendy’s ponownie weszła do Wielkiej Brytanii, tworząc bazę do przyszłej ekspansji w Europie. Spółka przewiduje, że do końca tego roku liczba restauracji w jej brytyjskiej sieci wzrośnie do 50, a w planach ma już też dalszą rozbudowę do 400 lokali. Aby móc rozwijać się w całej Europie, sieć zainwestowała też znaczne środki lokalnie, m.in. w sprawny łańcuch dostaw, regionalne zespoły operacyjne oraz współpracę z najlepszymi agencjami marketingowymi i kreatywnymi.

Europa to priorytet

Ostatnio Wendy's podpisała dwie nowe umowy z franczyzobiorcami w Irlandii i Rumunii. Nowi partnerzy mają pomóc marce w utworzeniu w Europie setek lokali w ciągu dziesięciu lat. Pierwsze restauracje na rynku irlandzkim i rumuńskim mają powstać w 2025 roku. Ponadto spółka aktywnie poszukuje franczyzobiorców na kolejnych rynkach europejskich, m.in. w Polsce i Czechach. Kandydaci powinni wykazać się bogatym doświadczeniem operacyjnym, znajomością lokalnego rynku oraz udokumentowaną historią dynamicznego rozwoju marek.

– Kontynuujemy naszą podróż, aby stać się marką o coraz większym znaczeniu globalnym, dlatego kraje europejskie są priorytetowymi, strategicznymi rynkami wzrostu i pomogą nam rozszerzać obecność Wendy's na arenie międzynarodowej. Aby przyspieszyć ten proces, koncentrujemy się na budowaniu relacji z franczyzobiorcami, którzy podzielają nasze ambicje i chcą budować zasięg restauracji Wendy's na całym kontynencie – mówi E.J. Wunsch, prezes zarządu Wendy’s.

Sprzedaż rośnie

Udział zagranicznych lokali w planie rozwoju marki do 2025 roku wynosi 70 proc. Wendy’s przewiduje szereg coraz szerzej zakrojonych działań, które mają przynieść szybką rozbudowę sieci i wyraźne postępy w realizacji długoterminowych planów.

– To fantastyczny okres dla zespołu Wendy’s w Europie. Nasza sieć dynamicznie się powiększa, a fani i klienci stale pytają, gdzie się otworzymy tym razem. Jesteśmy gotowi sprostać ich zapotrzebowaniu, otwierając restauracje Wendy’s w kolejnych lokalizacjach, a tym samym serwując świeże i smaczne jedzenie wysokiej jakości europejskim konsumentom w miejscach, gdzie żyją, pracują i wypoczywają – komentuje Michael Clarke, dyrektor zarządzający Wendy’s na Europę.

W 2023 roku Wendy’s po raz 13. z rzędu odnotowała globalny wzrost rocznej sprzedaży. Flagowe danie marki to hamburgery ze świeżej wołowiny serwowane na zamówienie prosto z grilla.

WIZYTÓWKA WENDY’S

Założona w 1969 roku w USA sieć restauracji szybkiej obsługi. Jej twórcą jest Dave Thomas. Obecnie Wendy’s i jej franczyzobiorcy zatrudniają setki tysięcy pracowników w ponad siedmiu tysiącach restauracji na całym świecie.

  • ponad 7,1 tys. restauracji w ponad 30 krajach
  • 3 pod względem wielkości sprzedaży sieć restauracji z burgerami na świecie

Burgery prosto z grilla / Flagowe danie Wendy's to hamburgery ze świeżej wołowiny serwowane na zamówienie prosto z grilla.