Żabka sprzedaje akcje
Debiut giełdowy Żabki jest planowany na mniej więcej 17 października. W związku z tym ruszyła oferta publiczna na akcje spółki. Obejmie do 300 mln istniejących akcji, z możliwością rozszerzenia do 345 mln. To istniejące akcje, nie będzie emisji nowych.
Oferta na miliardy
Cena maksymalna jednej akcji Żabki do 21,5 zł. Oferta jest skierowana do inwestorów instytucjonalnych i indywidualnych. Ci pierwsi entuzjastycznie przyjęli ofertę. Jak wynika z nieoficjalnych informacji, tzw. księga popytu już pierwszego dnia została pokryta w całości przy cenie maksymalnej. Jeśli chodzi o inwestorów indywidualnych, do nich trafi 5 proc. oferowanych akcji. Zapisy na nie ruszyły 2 października i potrwają do 9 października. Można zapisywać się za pośrednictwem 14 biur i domów maklerskich.
– Inwestorzy indywidualni nie będą obciążeni prowizją przy składaniu zleceń na zapisy – poinformowała podczas konferencji Krisztina Bende, zastępca dyrektora Biura Maklerskiego PKO BP.
9 października zostanie ustalona ostateczna cena akcji oferowanych oraz ostateczna liczba akcji oferowanych poszczególnym kategoriom inwestorów. Jeśli 300 mln akcji zostanie sprzedanych po cenie maksymalnej, wartość oferty wyniesie w sumie 6,45 mld zł.
Plany ekspansji
W tej chwili sieć Żabka liczy ponad 10,5 tys. sklepów. Wszystkie działają na licencji, są prowadzone przez w sumie 9 tys. franczyzobiorców. Codziennie obsługują mniej więcej 3,6 mln klientów. Za 2023 rok obroty Żabki sięgnęły 22,8 mld zł.
Tempo rozwoju sieci to ponad 1 tys. sklepów rocznie. W takim samym okresie – jak informuje grupa – zamyka się mniej niż 100 sklepów. Potencjał polskiego rynku Żabka ocenia na 19,5 tys. placówek.
– W ciągu najbliższych pięciu lat chcemy otworzyć 4,5 tys. sklepów – zapowiada Tomasz Blicharski, chief strategy & development officer Grupy Żabka.
Żabka zapewnia, że sklepy są lokalizowane tak, aby się nawzajem nie kanibalizowały. Wpływ kanibalizacji na wysokość sprzedaży to – według informacji Grupy – 0,2 proc. Najwięcej otwarć jest planowanych w miejscowościach do 20 tys. mieszkańców oraz od 20 do 100 tys. mieszkańców.
W tym roku Grupa Żabka weszła też na rynek rumuński. Ma tam obecnie 20 sklepów, działających pod szyldem froo.
– Zamierzamy otworzyć 50-60 sklepów w Rumunii do końca roku. To nam pozwoli dokładnie przetestować format – zapowiada Tomasz Suchański, CEO Grupy Żabka.
WIZYTÓWKA GRUPY ŻABKA
Sieć sklepów convenience. Rozwija się w tempie ponad tysiąca otwarć rocznie. W październiku planowany jest debiut Grupy Żabka na warszawskiej giełdzie.
- ponad 10,5 tys. sklepów
- 9 tys. franczyzobiorców
Młodzi chcą do Żabki / Ponad połowa klientów Żabki to osoby w wieku 18-34 lata. PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Jak to jest prowadzić Żabkę
/05.12.2025
Mariusz Mietelski po latach pracy w gastronomii zdecydował się wejść we współpracę z siecią Żabka. Jak ocenia z perspektywy czasu swoją decyzję?
Rozmowy, negocjacje, nagrody i nawet… para młoda. Targi Franczyza 2025 w Pałacu Kultury i Nauki w Warszawie udowodniły, że biznes i dobre relacje idą tu w parze.
Podczas Targów Franczyza 2025 poznaliśmy laureatów konkursu Top Franczyzobiorca. Nagrodzeni udowadniają, że sukces we franczyzie to nie tylko wyniki finansowe, ale także pasja, konsekwencja i umiejętność inspirowania innych.
Żabka świętuje kolejny przełom – otwarcie 12 000. sklepu w Polsce. Firma zapowiada dalszą ekspansję – do 2028 roku chce otwierać nawet 1300 sklepów rocznie.
Tylko kilkanaście procent przedstawicieli pokolenia Z chce otworzyć własny biznes. Czy da się poprawić te statystyki?
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Jak powstają bombki w polskiej fabryce
/24.12.2025
Ręczna praca, lata doświadczenia i setki detali składają się na jedną szklaną bombkę. W wywiadzie wideo zaglądamy do fabryki Szkło-Dekor i sprawdzamy, jak powstają ozdoby choinkowe trafiające na światowe rynki.
Jaki biznes ma dziś przed sobą najlepsze perspektywy? Zamiast wróżyć z fusów, lepiej sprawdzić, którym konceptom franczyzowym dobrze się wiedzie.
Automatyczna siłownia, trening zaprogramowany w Australii albo studio w miejscowości z tysiącem mieszkańców. Rynek fitness w Polsce staje się coraz bardziej zróżnicowany i coraz częściej oparty na franczyzie.
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Rynek nieruchomości nie wrócił do starych reguł – klienci oczekują dziś nie tylko pośrednika, ale przewodnika przez cały proces zakupu. Rośnie rola technologii, liczy się jakość obsługi i zaplecze operacyjne. Sprawdziliśmy, jakie możliwości oferują sieci, które zapraszają do współpracy nowych partnerów.
POPULARNE NA FORUM
Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator
Witam. ja w tym roku podpisałem umowę na 5 punktów 2 mam już zrealizowane niestety pozostałe trzy jeszcze nie, niewiem kiedy to nastapi bo pojawia się coraz więcej...
Carrefour Express - supermarket na licencji
Dzień dobry. Szukam chętnych prowadzących sklepy Carrefour do podjęcia współpracy w zakresie umieszczenia na terenie sklepu małego automatu paczkowego. Może być w...
sklepy spożywcze
Pozycjonowanie lokalne to kluczowa strategia dla firm pragnących zwiększyć swoją widoczność wśród lokalnej społeczności. Proces ten skupia się na optymalizacji...
Franczyzodawca otwarty na osoby z niepełnosprawnościami
Jestem osobą niepełnosprawną ostatnio umiarkowanym czy jest szansa żebym mogła wejść we franczyznę i jako osoba niepełnosprawna
Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator
Witam, Czy ktoś może zdecydował się na współpracę z zOdido w ramach Odido Elevator i może podzielić się doświadczeniami? Chodzi o twardszą franczyzę / wyposażenie...
Nagrodzeni franczyzobiorcy
Należałoby zostawić sobie te nagrodę na spłatę powstających lawinowo długów franczyzobiorców, którzy przez kanibalizacje lokalizacji padają po kilku miesiącach....
sklepy spożywcze
Polecam Franczyzę sklepów Cortez szybko rozwijająca się marka.
Jubileuszowy sklep
Pani Julito proszę uciekać z sieci póki jeszcze dług nie urósł do niebotycznych rozmiarów