Nowa franczyza z tureckim burgerem
Co to jest islak burger? Po turecku „islak” oznacza mokry. I właśnie taki jest ten hamburger – wilgotny, zanurzony w sosie pomidorowym. To szybka, uliczna przekąska, popularna w Stambule. Właśnie tam zetknął się z nią franczyzodawca marki Islak Burger.
– Pierwszy raz spróbowałem go 5 lat temu – opowiada Dawid Librowski, franczyzodawca Islak Burger. – Przez kolejne lata widziałem, że potrawa staje się coraz bardziej popularna, także w social mediach, np. na TikToku. W ubiegłym roku znów byłem w Turcji i pomyślałem, że warto byłoby sprowadzić to danie do Polski, jako produkt dający możliwość rozszerzenia działalności typu fast food. Zwłaszcza pasujący do kebabu, a lokali z kebabem jest już w Polsce ok. 25 tys.
Dodatkowo i samodzielnie
Dawid Librowski zdecydował, że islak burger będzie jedną z pozycji w menu lokalu gastronomicznego, który sam zamierzał otworzyć.
– Prowadziłem rozmowy z franczyzodawcą Yum Yum Kebab, bo chciałem otworzyć lokal pod tym szyldem – mówi Dawid Librowski. – I już w trakcie negocjacji zaproponowałem, że dodam do oferty lokalu islak burgera. Jako turecka potrawa idealnie pasuje do także przecież tureckiego kebabu.
Franczyzodawca Yum Yum Kebab się zgodził i w czerwcu Dawid Librowski uruchomił na krakowskim Kazimierzu lokal, w którym oprócz kebaba można też zjeść właśnie tureckiego burgera. A teraz sam opracował koncept franczyzowy, który nazwał właśnie Islak Burger. Po pierwsze jest to oferta dla osób, które już prowadzą lokale gastronomiczne – także we franczyzie innych marek – i chcą poszerzyć ich ofertę.
– Dzięki temu mogą urozmaicić menu i przede wszystkim zwiekszyć sprzedaż – podkreśla Dawid Librowski. – Food cost burgera to 5 zł. Przy cenie 14 zł i sprzedaży na poziomie 11 sztuk dziennie mamy dodatkowe 3 tys. zł przychodu miesięcznie. W naszym krakowskim lokalu sprzedaż jest na poziomie 15 sztuk dziennie.
Franczyzodawca Islak Burgera ocenia, że jego oferta może być atrakcyjna nawet dla 70 proc. lokali gastronomicznych, działających na polskim rynku. Inwestycja – jak zapewnia franczyzodawca – to jedynie 4499 zł netto.
Druga możliwość to uruchomienie samodzielnego lokalu pod szyldem Islak Burger, z okienkiem podawczym.
– Wystarczy wówczas niewielki lokal, nawet kilka metrów kwadratowych powierzchni, najlepiej po małej gastronomii, np. gofrach, frytkach, lodach – informuje Dawid Librowski. – Można wtedy też do naszej oferty dołożyć np. frytki, nuggetsy, napoje itp. Mamy już pierwszych zainteresowanych takim otwarciem.
Patent na burgera
Dlaczego warto skorzystać z oferty franczyzowej Islak Burger?
– Po pierwsze zarejestrowaliśmy w urzędzie patentowym nazwę tej potrawy, więc to my będziemy decydować o kierunku jej rozwoju w Polsce – podkreśla Dawid Librowski. – Po drugie bierzemy na siebie cały marketing marki, w tym w social mediach. Współpracujemy z influencerami, którzy mają bardzo duże zasięgi. Będziemy też prowadzić sponsorowane kampanie dla każdej lokalizacji, z naszego centralnego budżetu.
Franczyzodawca szkoli biorców i ich pracowników z technologi przygotowywania burgerów oraz dostarcza potrzebny sprzęt.
– Jednym z etapów przygotowywania islak burgerów jest przechowywanie ich w specjalnym urządzeniu, podgrzewającym je za pomocą pary – zdradza Dawid Librowski. – I my to urządzenie dostarczamy. Zapewniamy też stały dostęp do produktów, takich jak bułki i mięso, recepturę naszego autorskiego sosu. Turcy, którzy zaglądają do naszego lokalu w Krakowie twierdzą, że nasze islak burgery smakują jak w Stambule.
Jedyna opłata, jaką ponoszą franczyzobiorcy, to 440 zł netto miesięcznie (od drugiego miesiąca współpracy), z przeznaczeniem na centralny budżet marketingowy, szkolenia oraz obsługę sieci.
WIZYTÓWKA ISLAK BURGER
Gastronomiczny koncept franczyzowy, którego specjalnością są tureckie burgery nazywane islak burger. Proponuje franczyzę przede wszystkim już istniejącym lokalom gastronomicznym, które mogą poszerzyć swoją ofertę wprowadzając do menu islak burgera. Można też otworzyć samodzielny lokal pod szyldem marki.
Opłata franczyzowa zawiera:
- wymagany sprzęt,
- materiały marketingowe,
- stały dostęp do półproduktów,
- wsparcie przy tworzeniu grafik pod social media,
- stały marketing konkretnego lokalu oraz sieci: TikTok, Instagram, Facebook grupy,
- branding lokalu, standy, cenniki plex, ulotki, gadżety,
- narzędzia kuchenne ułatwiające przygotowanie produktu,
- profesjonalne szkolenie na każdym etapie również dla nowych pracowników,
- know-how,
- codzienne wsparcie dedykowanego managera.
Islak Burger w liczbach
- inwestycja 4499 zł netto
- opłata miesięczna 440 zł netto
- zwrot z inwestycji ok. 6 tygodni

PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Franczyzodawca marek New York Pizza Department i ŻarWOK zmienia zasady naliczania opłat franczyzowych. Franczyzobiorcy mogą sporo zaoszczędzić.
Cukrem i Solą otworzyło kolejny punkt franczyzowy, w planach ma też nową lokalizację własną.
KawoWiniarnia to nowy koncept restauracyjny, który wyróżnia się bogatą kartą kaw i wina. Chce rozwijać się poprzez franczyzę.
Kuchnia azjatycka jest w Polsce coraz bardziej popularna. Zauważyli to też franczyzodawcy, którzy proponują licencją na sushi bar czy restaurację z bogatszym menu.
Segment fast food ma mocną reprezentację we franczyzie. I wciąż przybywa nowych konceptów.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Do znalezienia biznesu, w który chciałoby się zainwestować, trzeba się dobrze przygotować. Choć wybór branży i konkretnego systemu franczyzowego jest subiektywny, to ocena części elementów umowy franczyzy podlega obiektywnym kryteriom.
Australijska sieć F45 rozwija franczyzę w Polsce. Oferuje gotowy model treningów grupowych, pełne wsparcie operacyjne i inwestycję od 300 tys. zł. Pierwsze siłownie ruszają w największych miastach.
– Większość podłóg i drzwi sprzedaje się wraz z usługą montażu, dlatego ekipy montażowe to bardzo ważna część mojego biznesu – mówi Radosław Chabowski, franczyzobiorca DDD Dobre Dla Domu.
Franczyzę i4-Mobile można połączyć z innym biznesem. A franczyzodawca może nawet pokryć część kosztów inwestycji.
Northgate Logistics notuje szybki przyrost sieci i nie zamierza tego zmieniać. W ubiegłym roku otworzyła siedem placówek.
POPULARNE NA FORUM
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines
Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...
Ile kosztuje McDonald's?
Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali