Nowa franczyza z tureckim burgerem
Co to jest islak burger? Po turecku „islak” oznacza mokry. I właśnie taki jest ten hamburger – wilgotny, zanurzony w sosie pomidorowym. To szybka, uliczna przekąska, popularna w Stambule. Właśnie tam zetknął się z nią franczyzodawca marki Islak Burger.
– Pierwszy raz spróbowałem go 5 lat temu – opowiada Dawid Librowski, franczyzodawca Islak Burger. – Przez kolejne lata widziałem, że potrawa staje się coraz bardziej popularna, także w social mediach, np. na TikToku. W ubiegłym roku znów byłem w Turcji i pomyślałem, że warto byłoby sprowadzić to danie do Polski, jako produkt dający możliwość rozszerzenia działalności typu fast food. Zwłaszcza pasujący do kebabu, a lokali z kebabem jest już w Polsce ok. 25 tys.
Dodatkowo i samodzielnie
Dawid Librowski zdecydował, że islak burger będzie jedną z pozycji w menu lokalu gastronomicznego, który sam zamierzał otworzyć.
– Prowadziłem rozmowy z franczyzodawcą Yum Yum Kebab, bo chciałem otworzyć lokal pod tym szyldem – mówi Dawid Librowski. – I już w trakcie negocjacji zaproponowałem, że dodam do oferty lokalu islak burgera. Jako turecka potrawa idealnie pasuje do także przecież tureckiego kebabu.
Franczyzodawca Yum Yum Kebab się zgodził i w czerwcu Dawid Librowski uruchomił na krakowskim Kazimierzu lokal, w którym oprócz kebaba można też zjeść właśnie tureckiego burgera. A teraz sam opracował koncept franczyzowy, który nazwał właśnie Islak Burger. Po pierwsze jest to oferta dla osób, które już prowadzą lokale gastronomiczne – także we franczyzie innych marek – i chcą poszerzyć ich ofertę.
– Dzięki temu mogą urozmaicić menu i przede wszystkim zwiekszyć sprzedaż – podkreśla Dawid Librowski. – Food cost burgera to 5 zł. Przy cenie 14 zł i sprzedaży na poziomie 11 sztuk dziennie mamy dodatkowe 3 tys. zł przychodu miesięcznie. W naszym krakowskim lokalu sprzedaż jest na poziomie 15 sztuk dziennie.
Franczyzodawca Islak Burgera ocenia, że jego oferta może być atrakcyjna nawet dla 70 proc. lokali gastronomicznych, działających na polskim rynku. Inwestycja – jak zapewnia franczyzodawca – to jedynie 4499 zł netto.
Druga możliwość to uruchomienie samodzielnego lokalu pod szyldem Islak Burger, z okienkiem podawczym.
– Wystarczy wówczas niewielki lokal, nawet kilka metrów kwadratowych powierzchni, najlepiej po małej gastronomii, np. gofrach, frytkach, lodach – informuje Dawid Librowski. – Można wtedy też do naszej oferty dołożyć np. frytki, nuggetsy, napoje itp. Mamy już pierwszych zainteresowanych takim otwarciem.
Patent na burgera
Dlaczego warto skorzystać z oferty franczyzowej Islak Burger?
– Po pierwsze zarejestrowaliśmy w urzędzie patentowym nazwę tej potrawy, więc to my będziemy decydować o kierunku jej rozwoju w Polsce – podkreśla Dawid Librowski. – Po drugie bierzemy na siebie cały marketing marki, w tym w social mediach. Współpracujemy z influencerami, którzy mają bardzo duże zasięgi. Będziemy też prowadzić sponsorowane kampanie dla każdej lokalizacji, z naszego centralnego budżetu.
Franczyzodawca szkoli biorców i ich pracowników z technologi przygotowywania burgerów oraz dostarcza potrzebny sprzęt.
– Jednym z etapów przygotowywania islak burgerów jest przechowywanie ich w specjalnym urządzeniu, podgrzewającym je za pomocą pary – zdradza Dawid Librowski. – I my to urządzenie dostarczamy. Zapewniamy też stały dostęp do produktów, takich jak bułki i mięso, recepturę naszego autorskiego sosu. Turcy, którzy zaglądają do naszego lokalu w Krakowie twierdzą, że nasze islak burgery smakują jak w Stambule.
Jedyna opłata, jaką ponoszą franczyzobiorcy, to 440 zł netto miesięcznie (od drugiego miesiąca współpracy), z przeznaczeniem na centralny budżet marketingowy, szkolenia oraz obsługę sieci.
WIZYTÓWKA ISLAK BURGER
Gastronomiczny koncept franczyzowy, którego specjalnością są tureckie burgery nazywane islak burger. Proponuje franczyzę przede wszystkim już istniejącym lokalom gastronomicznym, które mogą poszerzyć swoją ofertę wprowadzając do menu islak burgera. Można też otworzyć samodzielny lokal pod szyldem marki.
Opłata franczyzowa zawiera:
- wymagany sprzęt,
 - materiały marketingowe,
 - stały dostęp do półproduktów,
 - wsparcie przy tworzeniu grafik pod social media,
 - stały marketing konkretnego lokalu oraz sieci: TikTok, Instagram, Facebook grupy,
 - branding lokalu, standy, cenniki plex, ulotki, gadżety,
 - narzędzia kuchenne ułatwiające przygotowanie produktu,
 - profesjonalne szkolenie na każdym etapie również dla nowych pracowników,
 - know-how,
 - codzienne wsparcie dedykowanego managera.
 
Islak Burger w liczbach
- inwestycja 4499 zł netto
 - opłata miesięczna 440 zł netto
 - zwrot z inwestycji ok. 6 tygodni
 
                                Różne możliwości / Islak burger może być dodatkiem do menu już działającego lokalu, można też uruchomić samodzielny lokal pod tym szyldem.                             PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
                                             
                                                Sushi Bistro stawia na rozwój modelu take away
                                                /29.10.2025
                                            
                                            Sushi Bistro wprowadza zmiany w menu i chwali się wzrostami sprzedaży.
Tibesti2Go otwiera pizzerie nawet w kilkutysięcznych miejscowościach. Jak dołączyć do sieci?
Piotr Pożak, franczyzobiorca McDonald’s Polska, zdobył tytuł Top Franczyzobiorcy w kategorii „najszybszy wzrost w sieci”. Jak udaje mu się zarządzać czterema restauracjami?
Fit Cake eksploruje zagraniczne rynki. Marka weszła do Kanady i przygotowuje się do ekspansji w kolejnych krajach.
Franczyzodawca New York Pizza Department otworzył pierwszy lokal w Egipcie! Plany na dalszą ekspansję sieci na egipskim rynku są bardzo ambitne.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
                                             
                                                Targi Franczyza – tu zaczyna się własny biznes
                                                /31.10.2025
                                            
                                            Rozmowy, negocjacje, nagrody i nawet… para młoda. Targi Franczyza 2025 w Pałacu Kultury i Nauki w Warszawie udowodniły, że biznes i dobre relacje idą tu w parze.
– Inwestycja w siłownię fit+ zwraca się już po mniej więcej 24-36 miesiącach – mówi Marcin Dobrowolski, prezes sieci bezobsługowych siłowni fit+.
Podpisanie umowy franczyzy to jeden z najważniejszych momentów w drodze do własnego biznesu. Ale zanim to zrobisz, warto wiedzieć, gdzie w umowie szukać tzw. zielonych flag, a które zapisy powinny zapalić ostrzegawczą lampkę.
Żabka świętuje kolejny przełom – otwarcie 12 000. sklepu w Polsce. Firma zapowiada dalszą ekspansję – do 2028 roku chce otwierać nawet 1300 sklepów rocznie.
Po powrocie z USA Adrian Luźny stanął przed wyborem – praca na etacie w korporacji czy własny biznes. Wybrał współpracę z PSB Mrówka i dziś prowadzi dwa sklepy w Poddębicach i Łęczycy, pokazując, że przemyślana strategia i wsparcie sieci mogą przynieść realny sukces w handlu detalicznym.
POPULARNE NA FORUM
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines
Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...
Ile kosztuje McDonald's?
Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali