Otwieramy pub studencki
Jak mija lato w Przybij Piątaka?
Przede wszystkim prężnie rozwijamy nasz beach bar, który działa we Wrocławiu już od wiosny. I podziała, dopóki pogoda pozwoli, czyli może nawet do października. Mimo że nie jest nad wodą, to przyciąga bardzo dużo ludzi. Urządziliśmy tu plażę, mamy leżaki, małą scenę, na której odbywają się m.in. koncerty. Organizujemy też wydarzenia typu silent disco, czy wspólne zajęcia pilates.
Jak wygląda zainteresowanie waszą franczyzą?
Mamy zapytania od zainteresowanych z różnych miast. Z jednym z nich podpisaliśmy już umowę przedwstępną. Nie chciałbym zapeszyć, ale mamy nadzieję, że nasz pierwszy lokal franczyzowy powstanie niedługo w Poznaniu. Nasz potencjalny franczyzobiorca ma już nawet wybraną lokalizację i jesteśmy na etapie ustaleń technicznych i planowania remontu. Poznań to miasto dość podobne do naszego rodzimego Wrocławia więc idealnie wpisuje się w nasze plany rozwoju sieci. Inne miasta, na które spoglądamy z zainteresowaniem, to m.in. Katowice, Kraków, Łódź. Widzimy zresztą, że tam mamy największe ilości wyświetleń naszych reklam, więc na pewno są to rynki, na których nasz koncept wzbudza zainteresowanie. Klienci naszych pubów to przede wszystkim studenci i właśnie miasta, w których kwitnie życie studenckie to odpowiednie rynki dla Przybij Piątaka.
Jakie wsparcie zapewniacie swoim franczyzobiorcom?
Przede wszystkim franczyzobiorca – po podpisaniu listu intencyjnego, który zobowiązuje go do poufności – uzyskuje dostęp do naszych danych finansowych, operacyjnych. Poznaje obroty lokali, koszty działalności, wszystkie informacje, które są istotne dla prowadzenia biznesu. Ma więc pełną wiedzę i świadomość tego, jak to wygląda. Pomagamy w znalezieniu odpowiedniej lokalizacji, podpowiadając i dając odpowiednie wytyczne. Sami też przeglądamy oferty i wyszukujemy ciekawe lokale w różnych miastach, aby móc zaproponować konkretne lokalizacje osobom zainteresowanym naszą franczyzą. Umowę franczyzową podpisujemy dopiero wtedy, gdy franczyzobiorca znalazł już lokal i dajemy mu kilka kolejnych miesięcy na przeprowadzenie remontu i przygotowania do otwarcia. Przekazujemy wszelkie wytyczne co do tego, jak adaptować lokal – od koloru farb po wyposażenie. Franczyzobiorca ma opiekuna, który pomoże mu we wszystkim. Otrzymuje też podręcznik operacyjny i pełne know-how prowadzenia biznesu. Przygotowaliśmy również platformę szkoleniową, na której znalazły się wszystkie niezbędne dokumenty, instrukcje, procedury, pliki ze zdjęciami wnętrz, co pomaga na etapie przygotowań lokalu, instrukcje sprzętów, przykłady audytów, filmy szkoleniowe itd. Każdy członek personelu może zobaczyć, jak wygląda praca na jego stanowisku krok po kroku. Są też na platformie szkolenia dla franczyzobiorcy z prowadzenia lokalu i prowadzenia działalności gospodarczej. Oczywiście oprócz tego przeprowadzamy też szkolenia stacjonarne w naszych lokalach własnych. Franczyzobiorcy otrzymają kontakty do dostawców, u których sieć ma wynegocjowane ceny. W naszych lokalach przez cały czas klienci mogą kupić piwo za 7 zł, a w czasie happy hours nawet za 5 zł. Zajmujemy się tez ogólnopolskim marketingiem marki. Kampania promocyjna dla każdego nowego lokalu zaczyna się na kilka miesięcy przed jego otwarciem.
Ile trzeba zainwestować w otwarcie pubu Przybij Piątka?
Koszt inwestycji w lokal szacujemy na ok. 100 tys. zł. Z doświadczenia wiemy, że najlepiej sprawdzają się lokale o powierzchni ok. 200 mkw. i większe. Czas oczekiwania na zwrot z inwestycji to ok. 6-9 miesięcy.
Rozmawiała Monika Wojniak-Żyłowska
WIZYTÓWKA PRZYBIJ PIĄTAKA
Wywodząca się z Wrocławia sieć pubów, obecna na rynku od 10 lat. Lokale kierują swoją ofertę przede wszystkim do studentów. Sieć chce się rozwijać w miastach liczących od 200 tys. mieszkańców. Puby najlepiej otwierać w miejscach popularnych wśród studentów, w centrach miastach, ale i w pobliżu akademików. Franczyzodawca pomoże zrobić research konkretnego rynku. Potrzebny jest lokal o powierzchni ok. 200 mkw. oraz miejsce na ogródek sezonowy.
- 3 lokale stacjonarne, 1 sezonowy
 - szacunkowy koszt inwestycji – od 100 tys. zł
 - opłata franczyzowa – 18,22 zł netto za 1 mkw.
 
                                Kamil Przybylski, menadżer ds. rozwoju i franczyzy Przybij Piątaka / "Miasta, na które spoglądamy z zainteresowaniem, to m.in. Poznań, Katowice, Kraków, Łódź."                            PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
                                             
                                                Targi Franczyza – tu zaczyna się własny biznes
                                                /31.10.2025
                                            
                                            Rozmowy, negocjacje, nagrody i nawet… para młoda. Targi Franczyza 2025 w Pałacu Kultury i Nauki w Warszawie udowodniły, że biznes i dobre relacje idą tu w parze.
W Pałacu Kultury i Nauki odbyły się Targi Franczyza. Przeczytaj relację z tego wydarzenia, zainspiruj się i wybierz biznes dla siebie!
Targi Franczyza 2025 w Pałacu Kultury i Nauki to miejsce, gdzie pomysły na własny biznes nabierają realnych kształtów. Śledź naszą relację i przekonaj się, dlaczego warto być tam osobiście!
Gastronomia to jedna z najliczniej reprezentowanych we franczyzie branż. Dlatego na Targach Franczyza nie może zabraknąć konceptów gastronomicznych.
Marzysz o własnym biznesie, ale obawiasz się ryzyka? Franczyza to sprawdzony sposób na dochodowy interes pod silną marką. Przyjdź 23-24 października na Targi Franczyza w Warszawie i poznaj najlepsze koncepty franczyzowe!
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
                                             
                                                Jak działa bezobsługowa siłownia fit+
                                                /03.11.2025
                                            
                                            – Inwestycja w siłownię fit+ zwraca się już po mniej więcej 24-36 miesiącach – mówi Marcin Dobrowolski, prezes sieci bezobsługowych siłowni fit+.
Sushi Bistro wprowadza zmiany w menu i chwali się wzrostami sprzedaży.
Podpisanie umowy franczyzy to jeden z najważniejszych momentów w drodze do własnego biznesu. Ale zanim to zrobisz, warto wiedzieć, gdzie w umowie szukać tzw. zielonych flag, a które zapisy powinny zapalić ostrzegawczą lampkę.
Żabka świętuje kolejny przełom – otwarcie 12 000. sklepu w Polsce. Firma zapowiada dalszą ekspansję – do 2028 roku chce otwierać nawet 1300 sklepów rocznie.
Po powrocie z USA Adrian Luźny stanął przed wyborem – praca na etacie w korporacji czy własny biznes. Wybrał współpracę z PSB Mrówka i dziś prowadzi dwa sklepy w Poddębicach i Łęczycy, pokazując, że przemyślana strategia i wsparcie sieci mogą przynieść realny sukces w handlu detalicznym.
POPULARNE NA FORUM
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines
Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...
Ile kosztuje McDonald's?
Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali