Muszkieterowie ze wzrostem obrotów
Jak poinformowała Grupa Muszkieterów, do której należą marki Intermarché i Bricomarché, obie sieci mogą pochwalić się wzrostem sprzedaży. W pierwszym półroczu 2025 roku sieci Bricomarché i Intermarché - wraz ze stacjami paliw funkcjonującymi przy punktach sprzedaży - osiągnęły łączne obroty przekraczające 5,5 mld zł, co oznacza wzrost o 4,8 proc. rok do roku.
Rozwój Intermarché
Jeśli chodzi o sieć Intermarché, to wzrost sprzedaży w porównaniu z poprzednim rokiem wynosi 3 proc. like for like.
– W obliczu zauważalnego wyhamowania dynamiki sprzedaży detalicznej w Polsce jest to wynik, który daje powody do satysfakcji i motywuje do podejmowania kolejnych inicjatyw wspierających obroty i zadowolenie klientów – uważa Adrian Podziemski, prezes sieci Intermarché w Polsce.
Stacje paliw Intermarché osiągnęły wzrost przychodów na poziomie 5,6 proc. i wzrost litrażu na poziomie 13,2 proc.
W pierwszym półroczu otwarto dwa nowe sklepy Intermarché, a także stację paliw w formacie „light” działającą całodobowo w Środzie Śląskiej. Modernizację do formatu Power 2.0 przeszły kolejne trzy placówki w Kostrzynie, Kamiennej Górze i Golubiu Dobrzyniu. Obecnie w tym koncepcie działa 48 sklepów. W drugiej połowie roku planowane są kolejne remodelingi. Muszkieterowie uruchomili też nowy magazyn Intermarché w Panattoni Park Sosnowiec IV.
Priorytety Bricomarché
Sieć Bricomarché osiągnęła wzrost sprzedaży o ponad 6 proc. i wzrost udziałów rynkowych, umacniając pozycję trzeciego gracza na detalicznym rynku DIY. W ciągu sześciu miesięcy otwarto sześć nowych sklepów Bricomarché o łącznej powierzchni sprzedażowej niemal 9,5 tys. m.kw. oraz 8 tys. m.kw. ogrodów zewnętrznych. Do sieci dołączyła regionalna marka JASAM. To operator posiadający siedem sklepów w województwie warmińsko-mazurskim. Pierwsza z placówek rozpoczęła działalność pod szyldem Bricomarché w Olsztynie.
Sieć zanotowała też wzrost obrotów e-commerce rok do roku o ponad 24 proc., a udział aplikacji mobilnej Bricomarché w e-commerce przekroczył 20 proc.
– Wysoka dynamika wzrostu Bricomarché i pozytywne przyjęcie rozwiązań cyfrowych przez klientów to dla nas jasny sygnał, że kierunek rozwoju jest właściwy. Stawiamy na lokalność, atrakcyjną ofertę produktową i realne wsparcie przedsiębiorców w prowadzeniu sklepów – mówi Marek Sawa, prezes Bricomarché Polska.
Ambicje Muszkieterów
Na koniec czerwca w strukturach Grupy Muszkieterów działało 479 niezależnych przedsiębiorców - 220 w Intermarché i 259 w Bricomarché. Łącznie sieć przekroczyła próg 400 aktywnych punktów handlowych na terenie całej Polski. W pierwszej połowie roku do struktur dołączyło 12 nowych przedsiębiorców, zrealizowano 3 sukcesje oraz 5 transakcji sprzedaży sklepów między przedsiębiorcami. Przydzielono 11 lokalizacji przyszłym właścicielom sklepów.
Muszkieterowie umożliwiają rownież właścicielom sklepów, poprzez zakładane spółki deweloperskie, lokowanie środków w zakup nieruchomości i budowę nowych obiektów pod szyldem Intermarché lub Bricomarché. Te sklepy mogą być prowadzone samodzielnie przez inwestorów lub przekazane w formie najmu innym przedsiębiorcom z Grupy.
– Wzrost naszych obrotów o blisko +5 proc. w pierwszym półroczu wzbudza optymizm, pod kątem przekroczenia zakładanego progu 11 mld zł na koniec 2025, co potwierdza nasze ambicje na polskim rynku detalicznym. Jednocześnie wyzwań nie brakuje, presja kosztowa pozostaje ogromna, zmienność legislacyjna wymaga znaczących nakładów inwestycyjnych i organizacyjnych. Nie mniej wierzymy, że nasza Grupa jest dobrze przygotowana, by tym wyzwaniom sprostać. W obliczu zmian rynkowych i postępującej konsolidacji rynku, jesteśmy pewni, iż zakres zaoferowanych korzyści przez nasze szyldy Intermarché i Bricomarché stanowi dla niezależnych operatorów realny parasol ochronny i unikalną szansę nie tylko na dalsze funkcjonowanie na rynku, ale przede wszystkim na dalszy ich rozwój – podsumowuje Sławomir Czarnecki, prezes zarządu Grupy Muszkieterów w Polsce.
WIZYTÓWKA GRUPY MUSZKIETERÓW
Grupa Muszkieterów jest zrzeszeniem blisko 500 niezależnych polskich przedsiębiorców zarządzających supermarketami spożywczymi Intermarché oraz supermarketami typu „dom i ogród” Bricomarché. W 2024 r. obroty Grupy Muszkieterów wyniosły 10,93 mld złotych, rok wcześniej 10,3 mld zł. Muszkieterowie są obecni w 4 krajach Europy: Polsce, Francji, Belgii i Portugalii.
- 220 franczyzobiorców Intermarché
- 259 franczyzobiorców Bricomarché

PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Salon kosmetyczny, siłownia, sklep spożywczy, a może firma edukacyjna, biuro nieruchomości albo butik z modą? Przedstawiamy konkretne przykłady franczyz, które zarabiają. Pokazujemy też mniej typowe pomysły na biznes, jak hodowla ślimaków czy pracownia peruk. Bilet na Targi Franczyza gratis!
Bogusława i Paweł Bigos z marką Intermarché są związani od 15 lat. W ostatnim konkursie Top Franczyzobiorca zostali zwycięzcami w kategorii „Najszybszy wzrost w sieci”.
Zostaw etat, postaw na siebie! Nowy numer „Własny Biznes FRANCHISING” to konkretne pomysły na biznes, sprawdzone modele franczyzowe i inspirujące historie przedsiębiorców.
Jaki biznes ma szansę powodzenia w obecnych realiach rynkowych? Oto kilka pomysłów ze świata franczyzy.
Franczyzodawcy kilkudziesięciu konceptów czekają na Ciebie! 14 marca do godz. 16:00 na Targach Franczyza na PGE Narodowym dowiesz się, jak otworzyć biznes we franczyzie.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Northgate Logistics notuje szybki przyrost sieci i nie zamierza tego zmieniać. W ubiegłym roku otworzyła siedem placówek.
Franczyzę i4-Mobile można połączyć z innym biznesem. A franczyzodawca może nawet pokryć część kosztów inwestycji.
Australijska sieć F45 rozwija franczyzę w Polsce. Oferuje gotowy model treningów grupowych, pełne wsparcie operacyjne i inwestycję od 300 tys. zł. Pierwsze siłownie ruszają w największych miastach.
– Większość podłóg i drzwi sprzedaje się wraz z usługą montażu, dlatego ekipy montażowe to bardzo ważna część mojego biznesu – mówi Radosław Chabowski, franczyzobiorca DDD Dobre Dla Domu.
Przedsiębiorcy zbyt nisko wyceniają produkty i usługi ze strachu przed utratą klienta. Tymczasem mądrze skalkulowana cena nie tylko przynosi zyski, lecz także pomaga w budowaniu prestiżu marki.
POPULARNE NA FORUM
Ubrania robocze
Zazwyczaj za odzież roboczą odpowiada firma, która zatrudnia pracowników. Pracodawca może jednak poprosić osobę zatrudnioną o pokrycie kosztów zakupu odzieży lub...
Ubrania robocze
Na jakich stanowiskach wymagane jest kupienie pracownikowi odziezy roboczej? Czy jest to obowiązek pracodawcy ?
Gdzie najlepiej kupić mieszkanie pod wynajem?
Trudno powiedzieć, która opcja będzie najlepsza. Teraz wiele opcji, a deweloperzy są najbardziej ukierunkowane na nabywców.
Ekologiczne zyski
Potwierdzam, fotowoltaika to przyszłość, sam z niej korzystam i już po paru miesiącach widzę oszczędności energetyczne.
Biznes na wsi
Agroturystyka to świetny pomysł, ale trzeba mieć warunki.
Ogród
Skąd kupowaliście artykuły do ogrodu? Widziałam, że na Dajar.pl jest interesujący wybór
Skład opałowo-węglowy
Jeżeli chodzi o węgiel najlepiej wybrać sprawdzony skład węgla w którym można kupić węgiel najwyższej jakości a nie węgiel z którym są problemy i my również je...
Jaki sklep meblowy?
Jak chcesz mieć meble na lata, to nie kupuj w Jysk czy innych marketach. Wybieraj tylko sprawdzone marki.