Franczyza w świecie finansów

Rynek finansowy ciągle ewoluuje. Franczyza pozwala nadążać za tymi zmianami i nie tracić przewag konkurencyjnych. Znane sieci bankowe czy ubezpieczeniowe chętnie otwierają placówki we współpracy z franczyzobiorcami. Na Targach Franczyza w Pałacu Kultury i Nauki będzie można osobiście zapytać o warunki takiej współpracy.
Własny Alior Bank
Alior Bank to jeden z największych i najbardziej doświadczonych graczy na rynku franczyzy bankowej. Na koniec czerwca 2025 r. bank prowadził 487 placówek, w tym 149 oddziałów tradycyjnych, 7 oddziałów private banking, 12 centrów bankowości korporacyjnej oraz 319 placówek partnerskich.
Szeroka oferta placówek skierowana jest zarówno do klientów indywidualnych, jak i firm, co pozwala partnerom dywersyfikować źródła przychodów i rozwijać działalność w obu tych segmentach. Doradcy mogą proponować klientom indywidualnym produkty, takie jak kredyty gotówkowe i hipoteczne, rachunki, limity w rachunkach, lokaty i karty kredytowe. W ofercie partnerów są również produkty dla klientów biznesowych (mikro i małych firm), przede wszystkim kredyty i rachunki firmowe oraz leasing.
Alior Bank otwiera placówki w miastach liczących między 20 a 50 tys. mieszkańców. Każda decyzja jest poprzedzona analizą potencjału rynku. O dołączenie do sieci mogą ubiegać się kandydaci, którzy prowadzą działalność gospodarczą, mają co najmniej średnie wykształcenie oraz doświadczenie w branży finansowej. Kandydat powinien też dysponować lokalem o powierzchni min. 45 mkw. Oprócz szerokiego wachlarza produktów dla klienta indywidualnego i biznesowego, bank zapewnia także wszechstronne wsparcie na każdym etapie współpracy oraz opiekę dyrektora ds. sprzedaży - od pierwszego kontaktu. Franczyzodawca oferuje wynagrodzenie prowizyjne oparte o wszystkie segmenty oferty uzupełniane konkursami, akcjami specjalnymi oraz budżetem na działania marketingowe.
Szacowana minimalna kwota inwestycji partnera w placówkę banku to ok. 60 tys. zł. Koszty otwarcia dzielą się między partnera i bank. Partner odpowiada m.in. za przygotowanie lokalu, zakup sejfu, systemu alarmowego oraz mebli. Po stronie banku leży zakup i montaż elementów wizualizacji zewnętrznej i wewnętrznej, zakup zabezpieczeń platformy i sprzętu IT, systemu monitoringu placówki. Pokrywa też koszt pakietów promocyjnych czy materiałów reklamowych.
Agencja ubezpieczeniowa Eurofinance
Eurofinance to multiagencja ubezpieczeniowa. Oferuje m.in. ubezpieczenia komunikacyjne, majątkowe, życiowe. Obecnie Eurofinance ma 53 oddziały własne, 7 placówek franczyzowych oraz kilkunastu agentów mobilnych. Firma koncentruje się na dalszym rozwoju sieci franczyzowej w Polsce, z zamiarem otwierania placówek w miastach, które liczą co najmniej 5 tys. mieszkańców. Planuje rozszerzenie działalności na rynki o dużym potencjale, zarówno w dużych aglomeracjach, jak i w miastach powiatowych.
Kandydat ma franczyzobiorcę musi mieć minimum średnie wykształcenie. Doświadczenie w sprzedaży ubezpieczeń jest mile widziane, ale nie obowiązkowe. Przyda się natomiast przedsiębiorcze podejście oraz gotowość do nauki. Do sieci franczyzowej mogą dołączyć również już działający agenci ubezpieczeniowi.
Franczyzobiorcy Eurofinance mogą liczyć na kompleksowe wsparcie na każdym etapie, począwszy od pomocy przy otwarciu działalności gospodarczej i w zdobyciu niezbędnych dla agenta uprawnień, przez szkolenia, po bieżące wsparcie marketingowe i operacyjne. Każdy franczyzobiorca ma dedykowanego menadżera sprzedaży. Centrala udostępnia też franczyzobiorcom profesjonalną, bezpłatną porównywarkę ubezpieczeń, umożliwiającą szybkie i wygodne zestawienie ofert różnych towarzystw ubezpieczeniowych.
Franczyzobiorcy mogą pracować zdalnie, z domu lub otworzyć placówkę stacjonarną. Ich główne źródło dochodów stanowi prowizja za zawierane umowy ubezpieczeniowe.
Licencja od VeloBank
VeloBank należy do pierwszej dziesiątki największych banków w Polsce. Posiada większościowy kapitał amerykański. Większość z jego blisko 200 placówek (stan na 28 sierpnia 2025 r.) działa w systemie partnerskim. Placówki franczyzowe są lokalizowane głównie w mniejszych miejscowościach, liczących powyżej 20 tys. mieszkańców, ale także w dużych miastach, gdzie uzupełniają ofertę i dostępność oddziałów własnych.
VeloBank oferuje rozwiązania finansowe dla klientów indywidualnych, private banking, sektora MŚP, dużych przedsiębiorstw i korporacji, a także instytucji sektora publicznego. Placówki franczyzowe oferują pełen zakres usług bankowych, w tym kredyty gotówkowe, konta osobiste i oszczędnościowe, kredyty hipoteczne, produkty z segmentu bancassurance, produkty firmowe, leasing.
Najważniejszymi atutami u kandydata na franczyzobiorcę VeloBanku będą doświadczenie w sprzedaży, znajomość branży bankowej lub ubezpieczeniowej, kompetencje menadżerskie potrzebne do zarządzania placówką i zespołem. Bank chętnie decyduje się na współpracę z kandydatami, którzy prowadzili już własną firmę, a także z tymi, które mają doświadczenie w pracy w bankowości. Nie bez znaczenia jest znajomość lokalnego rynku.
Do otwarcia placówki partnerskiej potrzebny jest lokal o powierzchni 55-70 mkw., w którym można wydzielić minimum dwa stanowiska obsługi, strefę oczekiwania dla klientów, zaplecze socjalne. Koszty inwestycji są uzależnione od wielkości lokalu i jego stanu technicznego, liczby zatrudnianych osób itd. Według szacunków franczyzodawcy to ok. 50-70 tys. zł brutto. Nie ma opłat wstępnych ani miesięcznych opłat franczyzowych.
Bank zapewnia swoim franczyzobiorcom m.in. szkolenia wstępne, pełny onboarding biznesowy oraz operacyjny, wsparcie operacyjne i marketingowe, programy rozwojowe. Partnerzy VeloBanku zarabiają na prowizjach od sprzedaży produktów bankowych. Oprócz obsługi klientów w placówce mogą również prowadzić sprzedaż mobilną, omnikanałową, co daje możliwość działania na nieograniczonym terenie.
Specjaliści od oddłużania
Marka Upadłości Expert (należąca do grupy Expert Partner) specjalizuje się w profesjonalnym oddłużaniu klientów. Jej placówki codziennie udzielają od 20 do 50 konsultacji, stacjonarnie oraz online. W sumie firma przeprowadziła już ponad 3 tys. postępowań upadłościowych. Najwyższy umorzony dług jednego klienta to ponad 54 mln zł.
Oprócz oddłużania kancelarie zajmują się też skupem nieruchomości i pośrednictwem w ich obrocie. To daje franczyzobiorcom możliwość zdywersyfikowania działalności i uzyskania dodatkowego dochodu.
W sieci Upadłości Ekspert funkcjonuje obecnie 15 kancelarii, w tym pięć własnych i 10 franczyzowych. Nie trzeba być prawnikiem ani mieć doświadczenia w pośrednictwie nieruchomości, aby zostać franczyzobiorcą marki. Potrzebne jest natomiast zaświadczenie o niekaralności. Centrala zapewnia szkolenia w zakresie oferowanych usług, obsługi klienta, a także rekomenduje uczestnictwo w szkoleniach zewnętrznych, które kończą się uzyskaniem stosownych certyfikatów. Ponadto franczyzodawca przekazuje partnerom know-how, w tym szczegółowe procedury obsługi, pakiet konkretnych umów, pism oraz udostępnia do kompleksowej obsługi i analiz sprawdzony program CRM. Poza wsparciem merytorycznym, partnerzy sieci mogą liczyć także na wsparcie w działaniach marketingowych.
Potencjalny franczyzobiorca powinien dysponować kapitałem w wysokości ok. 30 tys. zł, z czego 15 tys. zł to jednorazowa opłata wstępna, a ok. 15 tys. zł kosztuje przygotowanie i wyposażenie biura oraz reklama w mediach. Można też działać mobilnie, bez konieczności uruchamiania placówki stacjonarnej.
Comiesięczna opłata franczyzowa dla wszystkich jest stała i wynosi 8 proc. od przychodu netto, przez cały okres trwania współpracy.
Grupa Expert Partner chce otwierać kancelarie w miastach liczących co najmniej 50 tys. mieszkańców. Franczyzobiorca otrzymuje wyłączność terytorialną.
WIZYTÓWKA TARGÓW FRANCZYZA
Najważniejsze wydarzenie na rynku franczyzy nie tylko w Polsce, ale w całej Europie Środkowo-Wschodniej. W tym roku organizowane są po raz 23. To okazja do spotkania z franczyzodawcami z przeróżnych branż, z markami międzynarodowymi oraz rodzimymi. Organizatorzy zapewniają też bogaty program wykładów i seminariów. Bilety na wydarzenie można kupić pod adresem https://bilet.franczyza.pl/ – w przedsprzedaży o 50 proc. taniej. W cenie biletu znajduje się także roczna subskrypcja magazynu “Własny Biznes FRANCHISING”.
- termin: 23-24 października
- miejsce: Pałac Kultury i Nauki w Warszawie
- liczba wystawców: ok. 100
Przeczytaj inne artykuły o Targach Franczyza:
- Targi Franczyza: Sprawdzone biznesy w zasięgu ręki
- Targi Franczyza w Warszawie: Najlepsze franczyzy 2025 roku
- Znamy plan najważniejszych targów franczyzowych w Polsce!
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Świat franczyzy w Polsce już wkrótce znów wstrzyma oddech – zbliżają się Targi Franczyza 2025 – to najważniejsze i najbardziej elitarne wydarzenie tego typu w naszym regionie.
Chcesz otworzyć własny biznes, ale nie wiesz, od czego zacząć? Sięgnij po nowy numer magazynu "Własny Biznes FRANCHISING", piszemy o najlepszych franczyzach 2025, nowych trendach i realnych doświadczeniach przedsiębiorców.
Upadłości Expert specjalizuje się w oddłużaniu, ale jej franczyzobiorcy mogą też dodatkowo zarabiać na innej branży.
– Przepis na sukces w tej branży to przede wszystkim dobre partnerstwo – mówi Julianna Surma, dyrektor regionu północnego placówek partnerskich Alior Banku.
Marzysz o własnym biznesie, ale obawiasz się ryzyka? Franczyza to sprawdzony sposób na dochodowy interes pod silną marką. Przyjdź 23-24 października na Targi Franczyza w Warszawie i poznaj najlepsze koncepty franczyzowe!
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Tibesti2Go otwiera pizzerie nawet w kilkutysięcznych miejscowościach. Jak dołączyć do sieci?
Stworzyli glamping, czyli alternatywną formę wypoczynku zapewniającą bliski kontakt z przyrodą. Ilona Wrońska i Leszek Lichota zapewniają, że ich Forrest Glamp to idealne miejsce, aby nabrać dystansu i zapału do pracy.
W strukturach Żabki działa obecnie ok. 1 tys. franczyzobiorców z zagranicy, z czego ponad 90 proc. stanowią obywatele Ukrainy.
Masz lokal i głowę do biznesu? Drogerie Natura dadzą Ci resztę: silną markę, pełne zatowarowanie i wsparcie, dzięki któremu możesz zarabiać od pierwszego dnia.
Piotr Pożak, franczyzobiorca McDonald’s Polska, zdobył tytuł Top Franczyzobiorcy w kategorii „najszybszy wzrost w sieci”. Jak udaje mu się zarządzać czterema restauracjami?
POPULARNE NA FORUM
Franczyza Credit Agricole/Alior Bank
Witam, czy ktoś ma doświadczenie z bankiem Credit Agricole i mógłby doradzić w jakim stopniu ta współpraca jest rentowna.
Velobank
Witam, czy ktoś prowadzi lub ma zamiar zacząć z velobankiem?
Pekao SA - czy to dobry pomysł na biznes
Warto interesować się tematem czy lepiej wybrać inny bank ?
PEKAO PARTNER - FRANCZYZA
Witam, Czy posiada ktoś jakiekolwiek informacje na temat franczyzy Banku Pekao ? Chodzi głównie o wynagrodzenie i przyznawalnośc kredytów. Warto interesować się tematem...
W co inwestować
Nieruchomości Złoto Kryptowaluty
W co inwestować
Nieruchomości Złoto Kryptowaluty
Skąd wziąć pieniądze na rozwój firmy?
dofinansowania są różne konkursy organizowne przez gmine, miasto, ministerstwa w zaleznosci od pomyslu na biznes.
Firma pożyczkowa
Ja gdy wiem, że chce uzbierać na dany cel, stosuje zasadę50/30/20, dzięki temu oszczędzam i nie potrzebuję pożyczać pieniędzy.