Zielona droga do zdrowia
Czy są miesiące, w których sieć odnotowuje wyższe obroty? Które dania cieszą się większą popularnością?
Zależy to przede wszystkim od miasta i lokalizacji, ale w ogólnym postrzeganiu sieci większe obroty notujemy w sezonie letnim. Wtedy naturalnie jesteśmy skierowani na lżejszą kuchnię, a tym samym na warzywa i owoce. W ofercie każdej restauracji mamy zestawy potraw wegetariańskich, które w zależności od pory roku różnią się składnikami, głównie warzywami. Staramy się, aby nasza oferta była bogata i jednocześnie korzystna cenowo. Korzystając z produktów sezonowych mamy i jedno i drugie. Najlepiej to widać na przykładzie zup. Latem fantastycznie sprzedaje się chłodnik litewski, a zimą zupa z soczewicy, bardzo pożywna i sycąca. Do najczęściej kupowanych i ulubionych należą pierożki aromatyczne i gulasz meksykański.
Jakie wymagania są stawiane przed potencjalnymi franczyzobiorcami?
Przede wszystkim powinni podzielać naszą misje, naszą filozofię, zdawać sobie sprawę z wagi zdrowego trybu życia, a w szczególności odżywiania. To najważniejsze kryteria, na podstawie których prowadzimy dalsze rozmowy. Mile widziane jest doświadczenie w działalności gospodarczej, pracowitość, determinacja. Pozostałe warunki są ustalane indywidualnie w trakcie rozmów i negocjacji, znajdując właściwy zapis w umowie. Kapitał, jakim powinni dysponować zainteresowani franczyzą, kształtuje się różnie, w zależności od stanu i wielkości lokalu. Zazwyczaj jest to od 100 tys. do 400 tys. zł. Od pewnego czasu pracujemy nad nową koncepcją finansowania barów i być może po jej dopięciu, dokonując wyboru i akceptacji, cechy osobiste przyszłego franczyzobiorcy wysuną się przed możliwości finansowe.
Ile punktów posiada sieć i jakie są plany do końca roku?
Posiadamy 30 punktów. Wszystkie bary są we franczyzie. Do końca roku planujemy otworzyć kolejne trzy lub cztery restauracje. Staramy się znacznie uważniej dobierać nowe lokalizacje, głównie z myślą o klientach i po konsultacjach z nimi. Zazwyczaj te atrakcyjniejsze miejsca wymagają dłuższych negocjacji, dlatego należy je wcześniej rozpoczynać. Intensywnie szukamy lokali w dużych miastach, w atrakcyjnych lokalizacjach, głównie w odpowiedzi na zapytania klientów znających nasze restauracje z innych miast. Najwięcej zapytań jest z Wrocławia i Szczecina. Nowością od ponad roku są zapytania od naszych rodaków czasowo pracujących w Anglii i Irlandii, którzy uzbierawszy wyraźną kwotę, rozważają otwarcie Green Way'a w swoim mieście. Równocześnie, nieco wolniej niż restauracje ale równie skutecznie, rozbudowujemy sieć naszych sklepów z artykułami rolnictwa ekologicznego i produktami bio. Dużym zainteresowaniem cieszą się też bio-piekarnie.
rozmawiał (mdk)
ZOBACZ W KATALOGU















































































PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Piotr Pożak, franczyzobiorca McDonald’s Polska, zdobył tytuł Top Franczyzobiorcy w kategorii „najszybszy wzrost w sieci”. Jak udaje mu się zarządzać czterema restauracjami?
Fit Cake eksploruje zagraniczne rynki. Marka weszła do Kanady i przygotowuje się do ekspansji w kolejnych krajach.
Franczyzodawca New York Pizza Department otworzył pierwszy lokal w Egipcie! Plany na dalszą ekspansję sieci na egipskim rynku są bardzo ambitne.
Restauracja Migavka wchodzi we franczyzę. Jaka jest specjalność marki i jej oferta dla licencjobiorców?
Berlin Döner Kebap otworzył nowy lokal franczyzowy, w centrum Zakopanego. Marka ma zaplanowane kolejne otwarcia aż do wiosny.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Gastronomia to jedna z najliczniej reprezentowanych we franczyzie branż. Dlatego na Targach Franczyza nie może zabraknąć konceptów gastronomicznych.
Chcesz otworzyć własny biznes, ale nie wiesz, od czego zacząć? Sięgnij po nowy numer magazynu "Własny Biznes FRANCHISING", piszemy o najlepszych franczyzach 2025, nowych trendach i realnych doświadczeniach przedsiębiorców.
Stworzyli glamping, czyli alternatywną formę wypoczynku zapewniającą bliski kontakt z przyrodą. Ilona Wrońska i Leszek Lichota zapewniają, że ich Forrest Glamp to idealne miejsce, aby nabrać dystansu i zapału do pracy.
W strukturach Żabki działa obecnie ok. 1 tys. franczyzobiorców z zagranicy, z czego ponad 90 proc. stanowią obywatele Ukrainy.
Masz lokal i głowę do biznesu? Drogerie Natura dadzą Ci resztę: silną markę, pełne zatowarowanie i wsparcie, dzięki któremu możesz zarabiać od pierwszego dnia.
POPULARNE NA FORUM
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines
Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...
Ile kosztuje McDonald's?
Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali