Logistyka w sieciach gastronomicznych

Według „Raportu o franczyzie i systemach agencyjnych w Polsce 2006/2007” najpopularniejszą branżą usługową, która rozwija się na zasadzie franczyzy jest gastronomia. Aktualnie w Polsce istnieje ok. 50 franczyzowych sieci gastronomicznych. Według danych PROFIT system ok. 3/4 z nich ma jednak mniej niż 10 jednostek franczyzowych, a w ponad połowie sieci łączna liczba restauracji własnych i partnerskich jest mniejsza niż 10.
Bazy produkcyjne, infrastruktura magazynowa oraz transportowa stanowi główną przewagę firm zagranicznych nad polskimi. Polskie sieci gastronomiczne nie rozwijają się zagranicą. Aktualnie wiele z nich ma takie plany, ale żadna nie przystąpiła jeszcze do ich realizacji. Największą barierą dla nich jest uzależnienie od lokalnych dostawców, a także bardzo często możliwość zaopatrzenia placówek tylko w granicach kilkudziesięciu kilometrów od centrali sieci. Tymczasem w kraju coraz częściej pojawiają się zagraniczni gracze. Ich współpraca z dostawcami odbywa się zarówno na poziomie ogólnopolskim, jak i europejskim. Przykładem może być kontrakt Telepizzy z międzynarodowym koncernem napojów na całą Europę, który zapewnia dostawy do każdej restauracji.
Bardzo często tworzenie bazy koordynującej pracę całej sieci gastronomicznej jest pierwszym krokiem firm zagranicznych do wejścia na rynek. Telepizza ma w Polsce dwie fabryki półproduktów i surowców do pizzy. Korzysta również z usług lokalnych dostawców warzyw. Rozbudowana infrastruktura logistyczna umożliwia Teleppizzy obsłużenie ponad 100 placówek w całej Polsce. Firma zwolniła franczyzobiorców z obowiązku samodzielnego zaopatrywania się w towar – jest w stanie dostarczyć zamówienie do każdej pizzerii na terenie całego kraju w ciągu jednego dnia. Centrala kontroluje jakość dostarczanych artykułów oraz terminowość dostaw. Dzięki temu zachowany jest stały poziom cen oraz standard oferty w każdym miejscu sieci. – Najważniejsze by zamówienie było dostarczone w odpowiednich warunkach chłodniczych, a produkty posiadały obowiązujące atesty – mówi Sławomir Rogoziński, dyrektor ds. rozwoju marki Telepizza. Przez centralę Telepizzy przechodzi dziennie 75 tys. kg różnych towarów.
Telepizza poza Polską rozwija się w Hiszpanii, Chile i Portugalii. Liczba lokali we wszystkich krajach wynosi ponad 1000. W Polsce Telepizza działa od 1991 roku. Placówki franczyzowe otwiera od roku 2001. W tej chwili posiada 100 restauracji w całej Polsce.
(agaka)

ZOBACZ W KATALOGU



























































































PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

– Nasze puby mogą uzyskać rentowność już w pierwszym miesiącu działalności. Obroty lokali mogą spokojnie sięgać 300-400 tys. zł – mówi Kamil Przybylski, menedżer ds. rozwoju i franczyzy Przybij Piątaka.
Yurii Hulkevych trzy lata temu otworzył pierwszy w Polsce lokal franczyzowy Lviv Croissants.
PapaGyros startuje z franczyzą. Co ma do zaoferowania franczyzobiorcom?
Legendarny amerykański brand wchodzi do Polski i otwiera rynek dla inwestora z ambicją i kapitałem. Do wzięcia masterfranczyza, która może stać się jedną z największych sieci gastronomicznych w kraju.
Pizzerie są nadal chętnie otwieranym biznesem. Jakie marki franczyzowe działają w tym segmencie rynku?
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

– Większość podłóg i drzwi sprzedaje się wraz z usługą montażu, dlatego ekipy montażowe to bardzo ważna część mojego biznesu – mówi Radosław Chabowski, franczyzobiorca DDD Dobre Dla Domu.
Plenti oferuje dostęp do innowacji za ułamek ich ceny. Ma też propozycje dla franczyzobiorców.
Solarium nie tylko dla opalenizny – coraz więcej klientów szuka w nim poprawy nastroju i zastrzyku witaminy D. Paradaise Studio Solarium rusza z franczyzą.
Northgate Logistics notuje szybki przyrost sieci i nie zamierza tego zmieniać. W ubiegłym roku otworzyła siedem placówek.
Franczyzę i4-Mobile można połączyć z innym biznesem. A franczyzodawca może nawet pokryć część kosztów inwestycji.
POPULARNE NA FORUM
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines
Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...
Ile kosztuje McDonald's?
Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali