AmRest pozbywa się marek Fresh Point i Rodeo Drive

Dalsze losy Fresh Point i Rodeo Drive będą kształtować ich obecni menedżerowie, którzy poprowadzą lokale w ramach własnych, niezależnych od AmRestu przedsiębiorstw.
Właściciele firmy przyznają, że według prognoz żadna z sieci nie jest w stanie spełnić podstawowego kryterium stawianego markom AmRestu, czyli sprzedaży rocznej na poziomie 50 mln dolarów. Amerykański potentat gastronomiczny chce skupić się na rozwoju innych zarządzanych przez siebie brandów - Starbucksa oraz Burger Kinga. Planowane jest wzmocnienie ich pozycji w krajach Europy Środkowo-Wschodniej. AmRest zarządza restauracjami na podstawie umów franczyzowych. Nie występuje jednak w roli franczyzodawcy.
Przedstawiciele branży gastronomicznej przyznają, że w obliczu spowolnienia gospodarczego niezbędne okazuje się cięcie kosztów. Firmy rezygnują więc z projektów, które nie spełniają wymagań dotyczących rentowności.
- Gastronomia z cała pewnością odczuwa i nadal odczuwać będzie skutki kryzysu ekonomicznego – mówi Dariusz Bąk, dyrektor marketingu w Telepizzy. - Potwierdzają to nie tylko opublikowane wyniki finansowe operatorów działających w Polsce, ale i badania rynku i konsumentów za rok 2009.
(gum)
ZOBACZ W KATALOGU



























































































PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Burger w środku nocy? Lokale Night Burger obsługują klientów nawet do godz. 2.30.
– Nasze puby mogą uzyskać rentowność już w pierwszym miesiącu działalności. Obroty lokali mogą spokojnie sięgać 300-400 tys. zł – mówi Kamil Przybylski, menedżer ds. rozwoju i franczyzy Przybij Piątaka.
Yurii Hulkevych trzy lata temu otworzył pierwszy w Polsce lokal franczyzowy Lviv Croissants.
PapaGyros startuje z franczyzą. Co ma do zaoferowania franczyzobiorcom?
Legendarny amerykański brand wchodzi do Polski i otwiera rynek dla inwestora z ambicją i kapitałem. Do wzięcia masterfranczyza, która może stać się jedną z największych sieci gastronomicznych w kraju.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

– Większość podłóg i drzwi sprzedaje się wraz z usługą montażu, dlatego ekipy montażowe to bardzo ważna część mojego biznesu – mówi Radosław Chabowski, franczyzobiorca DDD Dobre Dla Domu.
Plenti oferuje dostęp do innowacji za ułamek ich ceny. Ma też propozycje dla franczyzobiorców.
Solarium nie tylko dla opalenizny – coraz więcej klientów szuka w nim poprawy nastroju i zastrzyku witaminy D. Paradaise Studio Solarium rusza z franczyzą.
Northgate Logistics notuje szybki przyrost sieci i nie zamierza tego zmieniać. W ubiegłym roku otworzyła siedem placówek.
Franczyzę i4-Mobile można połączyć z innym biznesem. A franczyzodawca może nawet pokryć część kosztów inwestycji.
POPULARNE NA FORUM
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines
Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...
Ile kosztuje McDonald's?
Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali