Konkurencja wpływa na jakość
Jak mówi Adam Bućko, właściciel marki Metropizza, dwunastoletnie doświadczenie pozwala myśleć o rozpoczęciu rozwoju swojej firmy poprzez franczyzę.
- Branża gastronomiczna od kilku lat przeżywa okres burzliwego rozwoju – twierdzi Adam Bućko. - Stale rośnie poziom świadczonych usług, zarówno pod względem jakości produktu, jak i w zakresie obsługi klienta. Poza tym silna konkurencja jest swoistą „turbiną” potęgującą ten efekt.
Pod logo Metropizza działają aktualnie dwie placówki własne, pierwsza umowa franczyzowa została już podpisana, a dwie kolejne są w fazie negocjacji. Koszt uruchomienia pizzerii wynosi 80-120 tys. zł w zależności od powierzchni lokalu, który powinien posiadać minimum 100 m2. Jednorazowa opłata licencyjna z tytułu przystąpienia do sieci wynosi 9 tys. zł netto, zaś opłata miesięczna, niezależnie od uzyskiwanych obrotów, 800 zł. Restauracje powinny znajdować się w miastach nie mniejszych niż 30 tys. mieszkańców.
- Wymagania stawiane franczyzobiorcom określiłbym raczej jako wymagania natury psychologicznej. Moim zdaniem istotna jest mentalność człowieka, sposób reakcji na pojawiające się problemy, poziom kultury osobistej, a nie tylko wiek, czy doświadczenie w branży – przekonuje Adam Bućko.
Franczyzodawca oferuje pomoc w zakresie poszukiwania lokalu pod pizzerię, doradztwo, szkolenie personelu oraz wskazuje solidnych kontrahentów. Metropizza stawia na współpracę z polskimi producentami i przetwórcami. - Gdyby zrezygnować z jakości, okazałoby się, że pizza nie jest z serem tylko z produktem seropodobnym – dodaje Adam Bućko.
(dw)

ZOBACZ W KATALOGU



























































































PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

– Nasze puby mogą uzyskać rentowność już w pierwszym miesiącu działalności. Obroty lokali mogą spokojnie sięgać 300-400 tys. zł – mówi Kamil Przybylski, menedżer ds. rozwoju i franczyzy Przybij Piątaka.
Yurii Hulkevych trzy lata temu otworzył pierwszy w Polsce lokal franczyzowy Lviv Croissants.
PapaGyros startuje z franczyzą. Co ma do zaoferowania franczyzobiorcom?
Legendarny amerykański brand wchodzi do Polski i otwiera rynek dla inwestora z ambicją i kapitałem. Do wzięcia masterfranczyza, która może stać się jedną z największych sieci gastronomicznych w kraju.
Pizzerie są nadal chętnie otwieranym biznesem. Jakie marki franczyzowe działają w tym segmencie rynku?
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

– Większość podłóg i drzwi sprzedaje się wraz z usługą montażu, dlatego ekipy montażowe to bardzo ważna część mojego biznesu – mówi Radosław Chabowski, franczyzobiorca DDD Dobre Dla Domu.
Najlepsze rozwiązania rodzą się z potrzeby. Nie inaczej było w przypadku robota Fidi. Polskie rozwiązanie ma szansę podbić międzynarodowy rynek medyczny.
Northgate Logistics notuje szybki przyrost sieci i nie zamierza tego zmieniać. W ubiegłym roku otworzyła siedem placówek.
Franczyzę i4-Mobile można połączyć z innym biznesem. A franczyzodawca może nawet pokryć część kosztów inwestycji.
Przedsiębiorcy zbyt nisko wyceniają produkty i usługi ze strachu przed utratą klienta. Tymczasem mądrze skalkulowana cena nie tylko przynosi zyski, lecz także pomaga w budowaniu prestiżu marki.
POPULARNE NA FORUM
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines
Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...
Ile kosztuje McDonald's?
Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali