Gold Finance z nowym właścicielem stawia na franczyzę

Marek Jutkiewicz to inwestor, który w swoim portfelu ma zarówno sieć klinik kardiologicznych, jak i nieruchomości oraz pokaźne udziały w giełdowych spółkach spożywczych. Niedawno postanowił spróbować swoich sił w branży finansowej, odkupując sieć biur pośrednictwa finansowego Gold Finance od ich twórcy, Łukasza Błażejewskiego. Misję kierowania firmą powierzył Łukaszkowi Bińce, który ma rozbudować sieć franczyzową i umocnić pozycję Gold Finance pod względem wartości udzielanych kredytów.
- Nasza firma jest rozpoznawaną marką wśród pośredników finansowych, jesteśmy obecni na rynku od 2005 roku. 26 placówek w całej Polsce to bardzo dobra baza do dalszego rozwoju. Konkurencja jest silna, ale dystans dzielący Gold Finance od graczy na pozycjach 5-6 jest jak najbardziej możliwy do pokonania – mówi Łukasz Bińka, prezes Gold Finance.
W zestawieniu pośredników stworzonym przez Puls Biznesu pod względem wartości udzielonych za jej pośrednictwem kredytów spółka zajmuje 9 miejsce, z wynikiem 0,29 mld zł. Wspominane przez prezesa Bińkę miejsca 5 i 6 zajmują odpowiednio Powszechny Dom Kredytowy (1,03 mld zł) oraz Money Expert (0,77 mld zł). Niekwestionowanym liderem pozostaje Open Finance (6,5 mld zł).
- Gold Finance w swojej strategii skupia się nie tylko na sprzedaży kredytów hipotecznych, które w czasie kryzysu rzeczywiście mogą zostać ograniczone. W naszym portfolio znajduje się cała paleta produktów zarówno dla klientów detalicznych, jaki i MSP – mówi Bińka. - Chcemy ją umacniać i rozbudowywać, aby w zależności od sytuacji na rynkach finansowych przenosić akcent z produktów kredytowych na produkty inwestycyjne, które w czasie dużych zawirowań na giełdach i rynkach finansowych dają większą gwarancje zysku z kapitału.
W ramach rozbudowy sieci spółka chce postawić na franczyzę. Gold Finance chce współpracować z osobami posiadającymi co najmniej dwuletnie doświadczenie w branży finansowej. Placówki mają być otwierane w miastach od 50 tys. mieszkańców.
- Kapitał niezbędny do podjęcia współpracy wynosi 60 tys. zł, ale pracujemy nad zmniejszeniem tych kosztów do poziomu 40 tys. zł. Opłata licencyjna to koszt 5 tys. zł. Potencjalny franczyzobiorca musi dysponować lokalem z witryną na parterze, umiejscowionym w atrakcyjnej pod względem handlowym lokalizacji z wejściem od ulicy – mówi prezes Gold Finance.
Gold Finance przystępuje do ofensywy na bardzo konkurencyjnym rynku. Celem jest osiągnięcie pułapu 100 mln zł kredytów hipotecznych zaciąganych za pośrednictwem spółki. Zadanie to niełatwe, tym bardziej, że polityka kredytowa uległa znacznemu zaostrzeniu po kryzysie finansowym. Na dodatek branżowi konkurenci również nie próżnują. Na rynek papierów wartościowych wybiera się Open Finance.
- Według nas oferta publiczna Open Finance wpłynie pozytywnie na budowanie świadomości potencjalnych klientów na temat rynku pośrednictwa finansowego. Oczekujemy umocnienia pozycji doradców jako bezpiecznego sposobu komunikacji z rynkiem finansowym, a w konsekwencji wzrostu udziału sprzedaży kredytów hipotecznych przez pośredników – twierdzi Łukasza Bińka. - Sami również przygotowujemy się do wprowadzenia Gold Finance na giełdę, aby z jednej strony pozyskać kapitał na dalszy rozwój, a z drugiej strony umocnić pozycję firmy w oczach rynku.
(gum)
ZOBACZ W KATALOGU





















PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Do 60 tys. zł na otwarcie placówki partnerskiej – Alior Bank kontynuuje wsparcie dla przedsiębiorców.
Zostaw etat, postaw na siebie! Nowy numer „Własny Biznes FRANCHISING” to konkretne pomysły na biznes, sprawdzone modele franczyzowe i inspirujące historie przedsiębiorców.
– Polacy rocznie wydają na składki dotyczące wszystkich ubezpieczeń ponad 70 mld zł. Rynek rośnie co roku o kilka procent – mówi Paweł Gawinecki z ERGO Hestia.
Komfort klienta przekłada się na biznes franczyzobiorcy – uważa Alior Bank, proponując nową aranżację wnętrz w placówkach partnerskich.
– Niemal co piąty franczyzobiorca VeloBanku prowadzi więcej niż jedną placówkę – mówi Wojciech Olearnik, dyrektor departamentu sieci partnerskiej VeloBanku.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

O tym, dlaczego Xtreme Fitness Gyms stawia na wolnostojące kluby, opowiada Filip Puchalski, Commercial Director marki.
Zabezpieczenie antykorozyjne pojazdów to praca, przy której trzeba się napocić, ale nagrodą są wysokie marże. Jak wejść w ten biznes?
Iwona Korneluk 15 lat temu otworzyła swój pierwszy sklep pod szyldem Moodo. Jak jej się współpracuje z marką?
Przejście z pracy na etacie do prowadzenia własnej działalności to decyzja wymagająca odwagi. Kasper Serafiński, właściciel sklepu Powered by Kramp, długo zastanawiał się, czy jest gotowy.
Homla chce powiększyć swoją sieć. Szuka franczyzobiorców zainteresowanych otwarciem sklepu marki w miastach powyżej 30 tys. mieszkańców.
POPULARNE NA FORUM
Franczyza Credit Agricole/Alior Bank
Witam, czy ktoś ma doświadczenie z bankiem Credit Agricole i mógłby doradzić w jakim stopniu ta współpraca jest rentowna.
Velobank
Witam, czy ktoś prowadzi lub ma zamiar zacząć z velobankiem?
Pekao SA - czy to dobry pomysł na biznes
Warto interesować się tematem czy lepiej wybrać inny bank ?
PEKAO PARTNER - FRANCZYZA
Witam, Czy posiada ktoś jakiekolwiek informacje na temat franczyzy Banku Pekao ? Chodzi głównie o wynagrodzenie i przyznawalnośc kredytów. Warto interesować się tematem...
W co inwestować
Nieruchomości Złoto Kryptowaluty
W co inwestować
Nieruchomości Złoto Kryptowaluty
Skąd wziąć pieniądze na rozwój firmy?
dofinansowania są różne konkursy organizowne przez gmine, miasto, ministerstwa w zaleznosci od pomyslu na biznes.
Firma pożyczkowa
Ja gdy wiem, że chce uzbierać na dany cel, stosuje zasadę50/30/20, dzięki temu oszczędzam i nie potrzebuję pożyczać pieniędzy.