Subway jak dotąd na piątkę

Za dobre wyniki Subway’a w Polsce odpowiada przede wszystkim spory wzrost popularności sandwiczów. Ich sprzedaż wzrosła w pierwszym półroczu 2011 o blisko 20 proc.
Środa
03.08.2011
W pierwszym półroczu 2011 fast food otworzył w Polsce pięć restauracji, spółka poprawiła też wyniki sprzedaży.
 

Pięć nowych restauracji i wzrost sprzedaży o 14 proc. - oto bilans pierwszych sześciu miesięcy tego roku w jednej z największych sieci gastronomicznych typu fast food. Subway serwuje swoje kanapki nad Wisłą już w 41 placówkach, w całej Europie Środkowej i Wschodniej działa 310 punktów. Wszystkie lokale tej marki należą do franczyzobiorców.

- Z punktu widzenia marki Subway bieżący rok w regionie Europy Środkowej i Wschodniej rozwija się bardzo dobrze. Widoczny wzrost sprzedaży odnotowaliśmy we wszystkich krajach regionu. Wyjątkowo wysoki wzrost obserwujemy w Polsce i w Rosji, które należą obecnie do najszybciej rozwijających się krajów regionu. Podobnego pozytywnego rozwoju spodziewamy się w całym bieżącym roku - mówi Martin Princ, menedżer ds. rozwoju sieci na Europę Środkową i Wschodnią.

Za dobre wyniki sprzedaży w Polsce odpowiada przede wszystkim spory wzrost popularności, jaką cieszy się podstawowy element menu Subway'a – czyli sandwicze.

- W Polsce ilość sprzedanych sandwiczów wzrosła nawet prawie o jedną piątą - twierdzi Martin Princ. - To po części efekt wprowadzenia programu „Sandwicz dnia”, w myśl którego codziennie wybraną kanapkę można zjeść po promocyjnej cenie. Większość klientów, którzy spróbowali sandwicza, wraca do naszych restauracji, a następnie wybiera już według własnych preferencji smakowych, a nie na podstawie oferty promocyjnej.

Subway zarządza siecią blisko 34 tys. placówek na całym świecie. W ubiegłym roku pod względem liczby lokali prześcignął inną gastronomiczną ikonę - McDonald's. Koszt licencji franczyzowej na otwarcie pierwszej restauracji to 7,5 tys. euro, za każdą następną zapłacimy 3,75 tys. euro. Kwota inwestycji we własny punkt Subway to minimum 100 tys. dolarów.

(gum)


Grzegorz Morawski
dziennikarz

POPULARNE NA FORUM

Biznes, który bije rekordy

Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.

1 wypowiedzi
ostatnia 15.10.2024
Biesiadowo

Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50

1 wypowiedzi
ostatnia 29.01.2024
Kawiarnie Cafe Nescafe

Nie chciałabym tej franczyzy

6 wypowiedzi
ostatnia 29.04.2023
McDonalds opinie o franczyzie

Ja bym pomyślała o tej franczyzie

3 wypowiedzi
ostatnia 29.04.2023
Doświadczenia z Bafra Kebab

Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...

1 wypowiedzi
ostatnia 25.04.2023
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż

Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...

1 wypowiedzi
ostatnia 06.03.2023
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines

Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...

1 wypowiedzi
ostatnia 02.02.2023
Ile kosztuje McDonald's?

Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali

1 wypowiedzi
ostatnia 24.12.2022