Lodowy biznes

Amerykański koncern General Mills, właściciel marki Häagen-Dazs, poszukuje kolejnych franczyzobiorców, którzy uruchomią punkty w warszawskich centrach handlowych (Złote Tarasy i Arkadia), w Galerii Krakowskiej, na krakowskim Rynku oraz w centrach handlowych lub na starówkach we Wrocławiu, Gdańsku i w Poznaniu. Firma prowadzi prowadzi 850 firmowych lodziarni. W Polsce działają na razie dwie placówki franczyzowe.
Lodziarnie Häagen-Dazs otwierane są tylko w najlepszych, prestiżowych lokalizacjach i najpopularniejszych punktach turystycznych, węzłach komunikacyjnych, lotniskach, co gwarantuje bardzo duży przepływ zamożnych klientów. Franczyzobiorca sieci samodzielnie poszukuje lokalu i podpisuje umowę najmu.
Franczyzodawca zezwala na uruchomienie lodziarni w jednym z trzech dostępnych formatów: flagowym, klasycznym i jako stoisko z lodami. Chcąc otworzyć któryś z wymienionych punktów, franczyzobiorca musi spełnić konkretne wymogi, m.in. lokalowe. Największą powierzchnię – min. 120 m2 – zajmuje lodziarnia flagowa. Mniejszy metraż (min. 65 m2) i od 10 do 48 miejsc siedzących to wymogi stawiane franczyzobiorcy, który zdecyduje się na uruchomienie lodziarni klasycznej. W centrach handlowych większych miast otwierane są stoiska o powierzchni min. 25 m2. Ten format lodziarni nie wymaga obsługi kelnerskiej i oferuje od 16 do 24 smaków lodów.
Od tego, na jaki model współpracy zdecyduje się potencjalny franczyzobiorca zależy kwota nakładu. Szacunkowe koszty inwestycji (otwarcia i adaptacji lokalu, wyposażenia, odstępnego za lokal oraz jednorazowej opłaty franczyzowej w wysokości 25 tys. euro) w klasyczną lodziarnię Häagen-Dazs wynoszą około 125 tysięcy euro. Po otwarciu lodziarni franczyzobiorca ponosi wyłącznie koszty wynajmu lokalu, personelu oraz bieżące koszty eksploatacji. Firma nie pobiera żadnych opłat na fundusz marketingowy i z tytułu prowadzenia franczyzy. Marża producenta wliczona jest w cenę zamawianych przez biorcę licencji lodów.
W zamian za przystąpienie do sieci, franczyzodawca oferuje m.in. pomoc w analizie biznesowej inwestycji, pakiet szkoleń oraz wsparcie marketingowe.
– General Mills wspiera swoich franczyzobiorców zarówno na poziomie prowadzenia biznesu – planowania lokalizacji, projektowania lokalu i szkolenia personelu, jak również rozwoju. Marka super premium, jaką jest Häagen-Dazs stawia też duże wymagania. Dzięki otwartości firmy na współpracę z franczyzobiorcami, wspólnie szukamy rozwiązań najlepiej odpowiadających lokalnym potrzebom rynku – mówi Andrzej Piątkowski, country manager for Poland.
(awh)

ZOBACZ W KATALOGU


























































































PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

KawoWiniarnia to nowy koncept restauracyjny, który wyróżnia się bogatą kartą kaw i wina. Chce rozwijać się poprzez franczyzę.
Udział restauracji franczyzowych w sieci Sfinks Polska to już ponad 93 proc. Grupa przede wszystkim przekształca lokale własne, oddając je w ręce franczyzobiorców.
Burger w środku nocy? Lokale Night Burger obsługują klientów nawet do godz. 2.30.
– Nasze puby mogą uzyskać rentowność już w pierwszym miesiącu działalności. Obroty lokali mogą spokojnie sięgać 300-400 tys. zł – mówi Kamil Przybylski, menedżer ds. rozwoju i franczyzy Przybij Piątaka.
Poszukujemy partnerów do otwarcia pierwszego flagowego sklepu w topowej lokalizacji, który zostanie poszerzony o franczyzę obejmującą wiele jednostek.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Najlepsze rozwiązania rodzą się z potrzeby. Nie inaczej było w przypadku robota Fidi. Polskie rozwiązanie ma szansę podbić międzynarodowy rynek medyczny.
– Większość podłóg i drzwi sprzedaje się wraz z usługą montażu, dlatego ekipy montażowe to bardzo ważna część mojego biznesu – mówi Radosław Chabowski, franczyzobiorca DDD Dobre Dla Domu.
Żabka nie zwalnia i już ma 10 tys. franczyzobiorców. Okrągłą liczbę zamyka franczyzobiorczyni z Gliwic.
Northgate Logistics notuje szybki przyrost sieci i nie zamierza tego zmieniać. W ubiegłym roku otworzyła siedem placówek.
Franczyzę i4-Mobile można połączyć z innym biznesem. A franczyzodawca może nawet pokryć część kosztów inwestycji.
POPULARNE NA FORUM
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines
Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...
Ile kosztuje McDonald's?
Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali