Yogen Früz wraca do Polski

Na całym świecie Yogen Früz otworzył ponad 1,2 tys. i zaliczany jest do najszybciej rozwijających się firm franczyzowych.
Sobota
01.10.2011
Mrożone jogurty spod znaku Yogen Früz po raz trzeci próbują sforsować polski rynek.
 

Choć na całym świecie Yogen Früz otworzył ponad 1,2 tys. i zaliczany jest do najszybciej rozwijających się firm franczyzowych, nad Wisłą jak dotąd nie spotkał się z ciepłym przyjęciem. Pierwszy „debiut” amerykańskiej marki w Polsce miał miejsce jeszcze w latach 90. Placówki z jogurtami powstały w kilku polskich miastach, ale organizator systemu utracił wsparcie ze strony funduszu inwestycyjnego, a franczyzobiorcy przestali przestrzegać standardów sieci. Drugie podejście rozpoczęło się na początku ubiegłej dekady, ale po kilku latach działalności znów trzeba było zwinąć interes. Oficjalnym powodem porażki miała być dotkliwa sezonowość biznesu, ale w branży krążyły opinie, że koncept upadł ze względu na fatalne zarządzanie.

Tym razem ma być inaczej. Spółka Healthy Lifestyles Master Franchiser Polska, masterfranczyzobiorca sieci, zapowiada, że nie będzie szczędzić nakładów na marketing. Do końca przyszłego roku w Polsce ma powstać 50 lokali Yogen Früz.Pierwszy punkt sieci działa już w warszawskiej Galerii Mokotów. Kolejny zostanie otwarty w październiku w stołecznym Wola Parku.

- Uważam, że mrożone jogurty mają ogromny potencjał, jako naturalny i oryginalny produkt. Problemem w jego wprowadzaniu może okazać się specyfika polskiego rynku. Wśród rodzimych konsumentów wciąż pokutuje przekonanie, że lody i mrożone desery to potrawa na lato oraz ciepłe miesiące. Nie do końca tak jest - jedzenie lodów zimą jest bezpieczne, a nawet zdrowsze, ze względu na różnice temperatur – mówi Maciej Golnowski, były współpracownik poprzedniego masterfranczyzobiorcy Yogen Früz. - Dopóki nie zmienią się zwyczaje kulinarne Polaków, dopóty punkty Yogen Früz i podobnych sieci będą lepiej radzić sobie w galeriach handlowych, niż przy ulicach. Latem będą notować wysokie obroty, a zimą cierpieć z powodów kiepskiego ruchu. Z pewnością ich szanse zwiększyłoby wzbogacenie oferty o ciasta i tradycyjne desery.

(gum)


Grzegorz Morawski
dziennikarz

POPULARNE NA FORUM

Biznes, który bije rekordy

Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.

1 wypowiedzi
ostatnia 15.10.2024
Biesiadowo

Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50

1 wypowiedzi
ostatnia 29.01.2024
Kawiarnie Cafe Nescafe

Nie chciałabym tej franczyzy

6 wypowiedzi
ostatnia 29.04.2023
McDonalds opinie o franczyzie

Ja bym pomyślała o tej franczyzie

3 wypowiedzi
ostatnia 29.04.2023
Doświadczenia z Bafra Kebab

Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...

1 wypowiedzi
ostatnia 25.04.2023
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż

Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...

1 wypowiedzi
ostatnia 06.03.2023
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines

Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...

1 wypowiedzi
ostatnia 02.02.2023
Ile kosztuje McDonald's?

Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali

1 wypowiedzi
ostatnia 24.12.2022