Gastronomia z potencjałem

Jak zmienia się rynek usług gastronomicznych w Polsce?
W porównaniu z dojrzałymi rynkami Europy Zachodniej, Polski rynek usług gastronomicznych ma bardzo duży potencjał rozwoju. Na Zachodzie wydatki na jedzenie poza domem, oraz liczba lokali per capita są na dużo wyższe niż w Polsce, więc można założyć, że w dłuższej perspektywie obie te wartości w naszym kraju znacznie wzrosną. Z drugiej strony od 2008 roku, pomimo rosnącego PKB, wartość rynku gastronomicznego spada. Jak oceniamy, jest to wynik nie tyle spadku dochodów konsumentów, co raczej pogorszenia ich nastrojów, czego efektem jest mniejsza gotowość do wydawania pieniędzy na usługi gastronomiczne.
Co czeka gastronomię w 2012 roku?
Największą nadzieją dla rodzimej gastronomii jest turniej Euro 2012 i związany z tym przypływ gości z innych krajów Europy. Jednak rynek w 2012 wciąż będzie bardzo wymagający, zwłaszcza, że obecna sytuacja spowodowana jest czynnikami zewnętrznymi, na które sama branża ma niewielki wpływ. Z drugiej strony stwarza to dużą szansę dla silnych podmiotów, takich jak Telepizza, która obecnie skupia się przede wszystkim na poprawie procesów sprzedażowych oraz wprowadzaniu innowacji w naszych produktach. Silne i sprawne firmy takie jak nasza, wyjdą z obecnej sytuacji jeszcze mocniejsze, ponieważ w momencie poprawy zewnętrznych czynników i nastrojów konsumenckich rynek zacznie gwałtownie rosnąć, a tylko takie firmy będą miały doświadczenie i potencjał inwestycyjny do wykorzystania tego wzrostu.
Na jaką pomoc mogą liczyć franczyzobiorcy Telepizzy?
Rozpoczęcie własnej działalności, a następnie jej prowadzenie to spore wyzwanie, które wymaga od franczyzobiorcy podejmowania wielu decyzji biznesowych. Dlatego Telepizza dba o fachowe wsparcie dla swoich licencjobiorców oddając im do dyspozycji sztab doświadczonych pracowników działu Operacyjnego Telepizza Poland. Nasi pracownicy codziennie udzielają wsparcia we wszystkich sprawach związanych z prowadzeniem pizzerii sieci Telepizza. Każdy z nich opiekuje się wyłącznie niewielką grupą lokali, co podnosi efektywność współpracy. Telepizza zapewnia również pomoc wyspecjalizowanych działów, które wspierają franczyzobiorcę w sprawach personalnych i administracyjnych, budowlano-technicznych, kwestiach prawnych oraz działaniach marketingowych. Dodatkowo gotowy i sprawnie działający system logistyki dostaw zdejmuje z licencjobiorcy obowiązek dbania o dostawców oraz jakość produktów i atrakcyjność cen.
Rozmawiała (mak)
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Mimo wakacji franczyzodawcy nie próżnują. Przegląd tygodnia 29 lipca-5 sierpnia.
Żabka ma 8 tys. franczyzobiorców, Telepizza ruszyła z modelem ajencyjnym, a Sfinks chwali się sprzedażą. Przegląd tygodnia 4-11 marca.
Telepizza porządkuje sieć – wymienia franczyzobiorców i przekształca lokale własne we franczyzowe.
Czy licencja na biznes musi być droga? Nie. Są koncepty, które nie zrujnują naszego budżetu. I w których możemy liczyć na wsparcie franczyzodawcy. Sprawdź w nowym numerze "Własny Biznes FRANCHISING".
Michał Piasecki i Daniel Piekarski to nowi właściciele Telepizza Poland. Czemu kupili nierentowną firmę? I co zamierzają z nią zrobić?
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

– Franczyza to coś więcej niż dostęp do produktów i technologii. To gotowy system, który naprawdę wspiera, a przy okazji pozwala realizować się razem, jako rodzina – mówią Barbara i Mikołaj Pawłowscy, właściciele czterech sklepów Stokrotka w województwie lubelskim.
Franczyza Akademii Pamięci to model edukacyjny z kursami technik pamięciowych dla seniorów, dorosłych i młodzieży. Zajęcia odbywają się online lub w salach wynajmowanych na godziny. Inwestycja może zwrócić się już po semestrze.
Northgate Logistics notuje szybki przyrost sieci i nie zamierza tego zmieniać. W ubiegłym roku otworzyła siedem placówek.
Franczyzę i4-Mobile można połączyć z innym biznesem. A franczyzodawca może nawet pokryć część kosztów inwestycji.
– Większość podłóg i drzwi sprzedaje się wraz z usługą montażu, dlatego ekipy montażowe to bardzo ważna część mojego biznesu – mówi Radosław Chabowski, franczyzobiorca DDD Dobre Dla Domu.
POPULARNE NA FORUM
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines
Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...
Ile kosztuje McDonald's?
Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali