Pizza z Facebooka

PizzaPortal.pl przeprowadził badanie dotyczące zwyczajów Polaków związanych z zamawianiem pizzy. Serwis internetowy przepytał 950 restauracji ze 100 miast. Okazało się, że co trzecie zamówienie realizowane jest w weekend i składa się najczęściej z dwóch pizz. Ponad połowie klientów najbardziej smakuje sos czosnkowy (56 proc.), na drugim miejscu jest sos pomidorowy (17 proc.). Właściciele pizzerii zarabiają najwięcej między 15 a 20, kiedy spływa najwięcej zamówień – prawie 60 proc. PizzaPortal.pl umożliwia zamawianie jedzenia na Facebooku oraz przez aplikacje na iPhonie i iPadzie. Złożone przez portal zamówienie jest przesyłane bezpośrednio do restauracji. Pizzeria potwierdza je, podając klientowi czas oczekiwania na dostawę, który pokazuje się na stronie portalu w ciągu paru sekund.
Od kilku lat rośnie liczba zamówień składanych przez internet. Na stronach www sieci pizzerii do niedawna można było znaleźć co najwyżej menu oraz numer telefonu najbliższej restauracji.
- Obecnie internet stanowi ok. 20 proc. realizowanych przez nas zamówień. Jestem pewna, że ten trend będzie rósł. Trwają prace nad uruchomieniem płatności on-line – mówi Iwona Olbryś, która od trzech miesięcy jest dyrektorem generalnym hiszpańskiej sieci w Polsce.
(dw)

PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Mimo wakacji franczyzodawcy nie próżnują. Przegląd tygodnia 29 lipca-5 sierpnia.
Żabka ma 8 tys. franczyzobiorców, Telepizza ruszyła z modelem ajencyjnym, a Sfinks chwali się sprzedażą. Przegląd tygodnia 4-11 marca.
Telepizza porządkuje sieć – wymienia franczyzobiorców i przekształca lokale własne we franczyzowe.
Czy licencja na biznes musi być droga? Nie. Są koncepty, które nie zrujnują naszego budżetu. I w których możemy liczyć na wsparcie franczyzodawcy. Sprawdź w nowym numerze "Własny Biznes FRANCHISING".
Michał Piasecki i Daniel Piekarski to nowi właściciele Telepizza Poland. Czemu kupili nierentowną firmę? I co zamierzają z nią zrobić?
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Do znalezienia biznesu, w który chciałoby się zainwestować, trzeba się dobrze przygotować. Choć wybór branży i konkretnego systemu franczyzowego jest subiektywny, to ocena części elementów umowy franczyzy podlega obiektywnym kryteriom.
Franczyzę i4-Mobile można połączyć z innym biznesem. A franczyzodawca może nawet pokryć część kosztów inwestycji.
Northgate Logistics notuje szybki przyrost sieci i nie zamierza tego zmieniać. W ubiegłym roku otworzyła siedem placówek.
– Większość podłóg i drzwi sprzedaje się wraz z usługą montażu, dlatego ekipy montażowe to bardzo ważna część mojego biznesu – mówi Radosław Chabowski, franczyzobiorca DDD Dobre Dla Domu.
Przedsiębiorcy zbyt nisko wyceniają produkty i usługi ze strachu przed utratą klienta. Tymczasem mądrze skalkulowana cena nie tylko przynosi zyski, lecz także pomaga w budowaniu prestiżu marki.
POPULARNE NA FORUM
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines
Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...
Ile kosztuje McDonald's?
Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali