Chłopskie Jadło w wersji all inclusive

Sfinks Polska zarządza 107 restauracjami, z czego 8 działa pod szyldem Chłopskiego Jadła.
Czwartek
17.05.2012
Spółka Sfinks chce podkręcić wyniki swojej sieci poprzez zmianę wystroju lokali.
 

- Już niebawem nasi klienci będą mogli zobaczyć restauracje Chłopskie Jadło w najnowszej odsłonie – zapowiada Sylwester Cacek, właściciel spółki Sfinks Polska, operatora sieci. - Oprócz nowych szyldów i innych elementów graficznych odświeżony zostanie także wystrój lokali oraz wprowadzona nowa karta dań. Chcemy zaproponować tradycyjną domową kuchnię w lżejszej postaci, serwowaną we wnętrzach, które w bardziej nowoczesny sposób nawiązują do polskich motywów ludowych.

Spośród zarządzanych przez Sfinksa sieci to właśnie Chłopskie Jadło jako jedyne nie zanotowało w wzrostu przychodów ze sprzedaży w pierwszym kwartale 2012 w porównaniu z rokiem ubiegłym. Sprzedaż w lokalach Sphinxa i WOOK rosła odpowiednio w tempie 1,5 proc. i 8,7 proc. Od stycznia do marca operator zanotował stratę netto na poziomie 3,3 mln zł przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 41,02 mln zł.

- Należy pamiętać, że pierwszy kwartał jest zazwyczaj trudniejszym sprzedażowo okresem w roku dla gastronomii niż pozostałe miesiące. Chociażby ze względu na pogodę, która nie sprzyja częstym wyjściom do restauracji – tłumaczy Sylwester Cacek. - Nasze sieci z kwartału na kwartał notują coraz lepsze wyniki na sprzedaży, co świadczy o trwałej poprawie biznesu na poziomie bieżącej działalności restauracji. Te pozytywne efekty w ostatnich miesiącach były dodatkowo napędzane przez działania marketingowe, co jednak oznaczało równocześnie wyższe wydatki rzutujące na koszty ogólnego zarządu. Oprócz tego najbardziej znaczącym obciążeniem naszych wyników są koszty finansowe, czyli zobowiązania wobec banków, które pochłaniają pozytywne efekty operacyjne wypracowane przez sieci.

Oprócz zmian w Chłopskim Jadle, Sfinks planuje też na czas EURO 2012 zmodyfikować menu w placówkach Sphinx. Twarzą marki został ostatnio były bramkarz reprezentacji Polski, Radosław Majdan. Jeszcze w tym roku sieć ma powiększyć się o cztery nowe lokale.

(gum)


Grzegorz Morawski
dziennikarz

POPULARNE NA FORUM

Biznes, który bije rekordy

Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.

1 wypowiedzi
ostatnia 15.10.2024
Biesiadowo

Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50

1 wypowiedzi
ostatnia 29.01.2024
Kawiarnie Cafe Nescafe

Nie chciałabym tej franczyzy

6 wypowiedzi
ostatnia 29.04.2023
McDonalds opinie o franczyzie

Ja bym pomyślała o tej franczyzie

3 wypowiedzi
ostatnia 29.04.2023
Doświadczenia z Bafra Kebab

Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...

1 wypowiedzi
ostatnia 25.04.2023
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż

Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...

1 wypowiedzi
ostatnia 06.03.2023
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines

Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...

1 wypowiedzi
ostatnia 02.02.2023
Ile kosztuje McDonald's?

Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali

1 wypowiedzi
ostatnia 24.12.2022