Lody z wyspy lub kawiarni

Marka deserów lodowych Carte d'Or zadebiutowała w 1978 roku we Francji. Po latach doświadczeń i prób z kształtowaniem własnego wizerunku otwarto pierwsze firmowe lodziarnie, które dziś mają ugruntowaną pozycję w wielu europejskich krajach. Za rozwój sieci w Polsce odpowiada firma Carte d'Or Cafe, która przejęła kawiarnie prowadzone wcześniej pod szyldem Ice Cafe. Po podpisaniu umowy z firmą Unilever, właścicielem marki Carte d'Or, lokale zostały przebrandowane, a placówki od razu zaczęły notować wyższe obroty.
- W przeciągu najbliższych dwóch lat planujemy otworzyć minimum 15 nowych kawiarni – mówi Artur Czoska, dyrektor ds. rozwoju sieci franczyzowej Carte d'Or Cafe. - Franczyzobiorców poszukujemy na terenie całego kraju. Jak pokazuje praktyka, nasz koncept sprawdza się również w mniejszych miastach takich jak Tczew czy Elbląg.
Carte d'Or Cafe oferuje franczyzobiorcom współpracę w trzech formatach. Najtańszą opcją jest prowadzenie wyspy w centrum handlowym, gdyż inwestycja może zamknąć się w kwocie 70 tys. zł. By prowadzić własną lodziarnię, wymagany jest lokal w galerii o powierzchni min. 60 m2 oraz większy kapitał. Pełnowymiarowa lodziarnio-kawiarnia premium z obsługą kelnerską wymaga 300 tys. zł w portfelu i placówki mającej co najmniej 100 m2. Wyszukiwaniem odpowiednich lokalizacji zajmuje się dawca licencji, jednak istnieje również możliwość adaptacji już istniejącej kawiarni do konceptu Carte d’Or Cafe.
W ramach pakietu franczyzowego przedsiębiorcy otrzymują elementy wystroju lokalu, wyposażenie w sprzęt chłodniczy oraz wsparcie marketingowe. Mogą liczyć także na kompleksowy program szkoleniowy dla personelu, jak i możliwość nadzoru nad pracą nowego punktu w pierwszych miesiącach funkcjonowania.
- Nieprawdą jest, że lody sprzedaje się tylko latem. Przedsiębiorcy mogą liczyć na wysokie obroty również zimą. Różnica w wynikach sprzedaży pomiędzy sezonami zmniejsza się z roku na rok, co podnosi atrakcyjność inwestowania w tę branżę. Na przykład w Niemczech sezonowość oznacza spadek sprzedaży o 10 proc., podczas gdy w Polsce o 20 proc. – dodaje Artur Czoska.
(boa)

ZOBACZ W KATALOGU


























































































PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

KawoWiniarnia to nowy koncept restauracyjny, który wyróżnia się bogatą kartą kaw i wina. Chce rozwijać się poprzez franczyzę.
Udział restauracji franczyzowych w sieci Sfinks Polska to już ponad 93 proc. Grupa przede wszystkim przekształca lokale własne, oddając je w ręce franczyzobiorców.
Burger w środku nocy? Lokale Night Burger obsługują klientów nawet do godz. 2.30.
– Nasze puby mogą uzyskać rentowność już w pierwszym miesiącu działalności. Obroty lokali mogą spokojnie sięgać 300-400 tys. zł – mówi Kamil Przybylski, menedżer ds. rozwoju i franczyzy Przybij Piątaka.
Poszukujemy partnerów do otwarcia pierwszego flagowego sklepu w topowej lokalizacji, który zostanie poszerzony o franczyzę obejmującą wiele jednostek.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Najlepsze rozwiązania rodzą się z potrzeby. Nie inaczej było w przypadku robota Fidi. Polskie rozwiązanie ma szansę podbić międzynarodowy rynek medyczny.
– Większość podłóg i drzwi sprzedaje się wraz z usługą montażu, dlatego ekipy montażowe to bardzo ważna część mojego biznesu – mówi Radosław Chabowski, franczyzobiorca DDD Dobre Dla Domu.
Northgate Logistics notuje szybki przyrost sieci i nie zamierza tego zmieniać. W ubiegłym roku otworzyła siedem placówek.
Franczyzę i4-Mobile można połączyć z innym biznesem. A franczyzodawca może nawet pokryć część kosztów inwestycji.
Przedsiębiorcy zbyt nisko wyceniają produkty i usługi ze strachu przed utratą klienta. Tymczasem mądrze skalkulowana cena nie tylko przynosi zyski, lecz także pomaga w budowaniu prestiżu marki.
POPULARNE NA FORUM
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines
Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...
Ile kosztuje McDonald's?
Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali