Zabawa przy kawie
Cafe Bajarka to połączenie księgarni, sali zabaw dla dzieci oraz klubokawiarni, w której rodzice mogą nie tylko przyprowadzić dzieci na zajęcia i wypić kawę, ale mogą też sami uczestniczyć w warsztatach np. rękodzieła. Na razie Cafe Bajarka to cztery punkty – dwa własne działają w Toruniu, a dwa kolejne prowadzą franczyzobiorcy w Krakowie i w Poznaniu.
- Pierwsza Cafe Bajarka dla dzieci i rodziców powstała trzy lata temu, ale nasza firma działa na rynku już od dziesięciu lat. Wcześniej skupialiśmy się jednak wyłącznie na wydawaniu i sprzedaży książek – mówi Tomasz Stuczyński, współwłaściciel firmy Elementaria zajmującej się rozwojem sieci Cafe Bajarka. - Pracujemy nad dalszym rozwojem oferty warsztatów i zajęć skierowanych zarówno dla dzieci, jak i dla dorosłych. Zamierzamy również wprowadzić linię produktów sygnowanych naszą marką. Znajdą się tam pluszaki, lalki, ozdoby i ubranka dla dzieci.
Lokale Cafe Bajarka mają 120-160 m2 i znajdują się przeważnie blisko centrum miasta. Priorytetem jest dogodny dojazd oraz parking. Na przygotowanie lokalu trzeba przeznaczyć ok. 1 tys. zł/m2. Opłata miesięczna wynosi 1 tys. zł, a inwestycja zwraca się po 2-3 latach.
Franczyzodawca oferuje wsparcie na każdym etapie prowadzenia działalności. Na początek wdrażany jest Pakiet Startowy, który pomaga franczyzobiorcy wybrać najlepszą lokalizację, dopasować wystrój do standardów sieci oraz wybrać usługi, które najlepiej sprawdzą się w danym mieście. Program Codzienne Wsparcie, jak sama nazwa wskazuje obejmuje pomoc w rozwiązywaniu problemów pojawiających się już w trakcie funkcjonowania biznesu. Partnerzy uczestniczą również w programie Wydarzenia Specjalne, który polega na promocji kawiarni prowadzonych przez partnerów. Pomaga to także budować wizerunek marki.
– W pewnym momencie na rynku zaczęło pojawiać się wiele sal zabaw dla dzieci z częścią kawiarnianą dla rodziców, ale można odnieść wrażenie, że większość z nich była nastawiona wyłącznie na zysk. Oferowały one podobną rozrywkę dla dzieci, przy czym nie zawsze były w stanie zapewnić rodzicom atrakcyjną formę spędzania czasu. Obecnie widać wyraźnie, że taka strategia zbiera swoje żniwo i wiele punktów znika z rynku – wyjaśnia Tomasz Stuczyński. - W Cafe Bajarka dbamy o dobrą atmosferę, dzięki której w naszych kawiarniach dobrze czują się zarówno dzieci, jak i rodzice. Bardzo ważną rolę odgrywają: wykończenie lokalu, warsztaty, wysoka jakość obsługi i staranny dobór produktów. Żeby odnieść sukces na rynku trzeba mieć jak najbardziej urozmaiconą ofertę.
(mak)
ZOBACZ W KATALOGU
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Restauracja z japońskim menu
/27.11.2025
Japońska kuchnia to nie tylko sushi. W lokalach Doskoi zjemy wiele tradycyjnych dań z Kraju Kwitnącej Wiśni, a przy okazji znajdziemy pomysł na biznes.
Sieć pizzerii Gruby Benek otworzyła nowy lokal na bydgoskich Jachcicach. Pierwszy dzień działalności przyniósł duże zainteresowanie klientów i jeden z najlepszych wyników otwarcia w historii marki.
KawoWiniarnia to nowy franczyzowy koncept restauracyjny, który wyróżnia się bogatą kartą kaw i wina. Czy ma szansę na sukces?
Sfinks Polska notuje wzrost rentowności w III kwartale 2025 r., mimo spadku przychodów jednostkowych. To efekt konsekwentnego przechodzenia na franczyzę.
Sulaiman Kebab ma dla franczyzobiorców atrakcyjną promocję. Dzięki niej mogą zaoszczędzić 40 proc. na inwestycji.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Ekotrend zmienia rynek napojów
/01.12.2025
Rosnące zainteresowanie produktami w szklanych butelkach staje się jednym z kluczowych zjawisk kształtujących rynek napojów. W tych warunkach rozwija się również Unikat, który buduje franczyzę opartą na lokalnych dostawach.
Agnieszka Miąsek postanowiła poszerzyć ofertę swojego salonu kosmetycznego. Zdecydowała się na franczyzę Depilacja.pl. Dlaczego?
Parki rozrywki #KochamSkakać właśnie zaczynają rozwój poprzez franczyzę. Ile trzeba zainwestować w taki biznes?
W Polsce żyje około 14 milionów psów i kotów, a tylko połowa z nich jest karmiona gotową karmą. To tworzy duży, wciąż nienasycony rynek, z którego korzystają m.in. franczyzobiorcy Husse, rozwijający sprzedaż premium z dostawą do domu.
Wśród polskich inwestorów coraz wyraźniej rośnie zainteresowanie tzw. biznesami pasywnymi – modelami, które działają bez konieczności dużego zaangażowania właściciela.
POPULARNE NA FORUM
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines
Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...
Ile kosztuje McDonald's?
Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali