Al Capone wiecznie żywy

Pierwsza pizzeria Johni Beconi została otwarta w 2008 roku w Zamościu. Koncept w stylu casual dining (typ lokalu plasującego się między fast foodem a elegancką restauracją), wystrój nawiązujący do amerykańskiego stylu i logotyp z wizerunkiem jegomościa przypominającego Ala Capone – taką ideę na swoją restaurację miał twórca marki. Pomysł chwycił, a z czasem klienci zaczęli dopytywać, czy jest szansa, by powielić go na licencji. To skłoniło założyciela Johni Beconi do opracowania systemu franczyzowego. Lokal w Zamościu ma służyć za wzorzec dla przyszłych partnerów.
- Na rynku działa wiele pizzerii, które mają tylko jeden punkt własny, albo jeden działający na licencji franczyzowej – tłumaczy decyzję Michał Malec, franczyzodawca systemu. - Zasadą prowadzenia biznesu w gastronomii jest skrupulatne i konsekwentne doglądanie oraz kontrolowanie lokalu. Nie da się utrzymać dobrej jakości na odległość. Trzeba cały czas mieć styczność z lokalem i zatrudnionym personelem. Dlatego właśnie, by nie stracić na jakości oraz wypracowanym przez nas know-how, zdecydowaliśmy się przekazać naszą wiedzę i doświadczenie przyszłym biorcom licencji.
Pionierski lokal franczyzowy uruchomiono w 2011 roku w Koninie, a kolejne otwarcia są zdaniem franczyzodawcy kwestią czasu.
- Prowadzimy zaawansowane rozmowy z kilkoma przyszłymi franczyzobiorcami. Miejmy nadzieje, że już niebawem będziemy mogli odwiedzić restaurację Johni Beconi w Warszawie i na Śląsku - mówi Malec.
Potencjalny franczyzobiorca sieci nie musi mieć wcześniejszego doświadczenia w gastronomii - na starcie współpracy czeka go kompleksowe szkolenie. Wymagana jest natomiast determinacja do pracy, a także określony wkład finansowy. Inwestycja we własną pizzerię spod znaku Johni Beconi sięga kwoty ok. 80 tys. zł. - Realny okres zwrotu inwestycji powinien wynosić maksymalnie dwa lata – przewiduje Michał Malec.
Franczyzodawca Johni Beconi nie obawia się gorszej koniunktury w branży gastronomicznej. Jego zdaniem na spadki obrotów narażone są głównie lokale typu premium, wyróżniające się droższą ofertą i wyższym standardem usług.
- Obiad w takiej restauracji to co najmniej wydatek 35 zł na osobę, czyli rodzina czteroosobowa musi wydać min. 140 zł. Przykładowa pizza w Johni Beconi o rozmiarze 45 cm to średni koszt 28 zł, zatem zostaje nam w kieszeni dużo więcej pieniędzy – kalkuluje Malec. - Społeczeństwo jest oszczędne, konsumenci zaczynają liczyć się z każdą wydaną złotówkę.
(gum)
ZOBACZ W KATALOGU





















































































PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Cukrem i Solą otworzyło kolejny punkt franczyzowy, w planach ma też nową lokalizację własną.
KawoWiniarnia to nowy koncept restauracyjny, który wyróżnia się bogatą kartą kaw i wina. Chce rozwijać się poprzez franczyzę.
Kuchnia azjatycka jest w Polsce coraz bardziej popularna. Zauważyli to też franczyzodawcy, którzy proponują licencją na sushi bar czy restaurację z bogatszym menu.
Segment fast food ma mocną reprezentację we franczyzie. I wciąż przybywa nowych konceptów.
Poszukujemy partnerów do otwarcia pierwszego flagowego sklepu w topowej lokalizacji, który zostanie poszerzony o franczyzę obejmującą wiele jednostek.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Do znalezienia biznesu, w który chciałoby się zainwestować, trzeba się dobrze przygotować. Choć wybór branży i konkretnego systemu franczyzowego jest subiektywny, to ocena części elementów umowy franczyzy podlega obiektywnym kryteriom.
Franczyzę i4-Mobile można połączyć z innym biznesem. A franczyzodawca może nawet pokryć część kosztów inwestycji.
Northgate Logistics notuje szybki przyrost sieci i nie zamierza tego zmieniać. W ubiegłym roku otworzyła siedem placówek.
– Większość podłóg i drzwi sprzedaje się wraz z usługą montażu, dlatego ekipy montażowe to bardzo ważna część mojego biznesu – mówi Radosław Chabowski, franczyzobiorca DDD Dobre Dla Domu.
Przedsiębiorcy zbyt nisko wyceniają produkty i usługi ze strachu przed utratą klienta. Tymczasem mądrze skalkulowana cena nie tylko przynosi zyski, lecz także pomaga w budowaniu prestiżu marki.
POPULARNE NA FORUM
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines
Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...
Ile kosztuje McDonald's?
Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali