Klient na skrzyżowaniu
Na początku marca w centrum Poznania zostanie otwarta nowa Galeria MM o powierzchni 35 tys. m2, w której nie zabraknie kolejnego lokalu Eurocafe. Centrum handlowe znajduje się w miejscu, w którym przecinają się ważne szlaki komunikacyjne Poznania – ulica Św. Marcina oraz aleja Marcinkowskiego. Kawiarnia Eurocafe należy do sieci i znajdzie się na poziomie -1 nowego obiektu.
- Przy wyborze lokalizacji w galeriach handlowych należy kierować się wygodą gości i atrakcyjnością położenia. Najodpowiedniejsze będą więc centralne punkty, w których krzyżuje się ruch odwiedzających. Umiejscowienie kawiarni na piętrze może oznaczać utrudnienia i mniejszą liczbę klientów. Gdy istnieje jednak możliwość zaoferowania odwiedzającym dobrego miejsca do odpoczynku z widokiem na atrakcyjną galerię handlową, to należy rozważyć taką lokalizację - wyjaśnia Agnieszka Bayda, manager Eurocafe.
Docelowe lokalizacje Eurocafe to jednak nie tylko galerie handlowe, ale przede wszystkim wolnostojące lokalizacje, w których franczyzobiorcy będą ustalać godziny otwarcia. Warto nadmienić, że w przypadku centrum handlowego, to zarządca nakłada na najemców obowiązek dostosowania godzin otwarcia lokalu do godzin funkcjonowania obiektu.
Osoby przystępujące do systemu franczyzowego Eurocafe dysponują już własnym lokalem z wynegocjowanymi warunkami najmu. Otrzymują one od franczyzodawcy wytyczne w zakresie zakupu wyposażenia, pomoc w rekrutacji i szkoleniu personelu, asystę w dniu otwarcia, pakiet startowy materiałów reklamowych. Ważnym elementem wsparcia franczyzobiorców są kontakty do dostawców strategicznych towarów (m.in. kawa, zimne napoje, lody, terminal GSM).
Eurocafe przygotowało programy lojalnościowe dla swoich klientów polegające na kolekcjonowaniu kuponów rabatowych na zakup kawy oraz dodatkowe promocje dla studentów, na przykład lunch w atrakcyjnej cenie. Planowana jest również organizacja koncertów, wystaw fotografii, spotkań z osobistościami ze świata kultury i sportu. Takie rozwiązanie sprawdziło się w przypadku innych lokali firmy – w Otwocku oraz Pasażu Rondo w Poznaniu.
W programie lojalnościowym bierze udział niemal każdy gość kawiarni Eurocafe. Franczyzobiorcy mogą wprowadzać własne promocje lub przystępować do programów lojalnościowych, które oferuje im franczyzodawca. Koszty takich akcji ponosi franczyzobiorca, jednak w drugiej sytuacji otrzymuje on niezbędne materiały do ich prowadzenia - ulotki i plakaty.
(dw)
ZOBACZ W KATALOGU
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Restauracja z japońskim menu
/27.11.2025
Japońska kuchnia to nie tylko sushi. W lokalach Doskoi zjemy wiele tradycyjnych dań z Kraju Kwitnącej Wiśni, a przy okazji znajdziemy pomysł na biznes.
Sieć pizzerii Gruby Benek otworzyła nowy lokal na bydgoskich Jachcicach. Pierwszy dzień działalności przyniósł duże zainteresowanie klientów i jeden z najlepszych wyników otwarcia w historii marki.
KawoWiniarnia to nowy franczyzowy koncept restauracyjny, który wyróżnia się bogatą kartą kaw i wina. Czy ma szansę na sukces?
Sfinks Polska notuje wzrost rentowności w III kwartale 2025 r., mimo spadku przychodów jednostkowych. To efekt konsekwentnego przechodzenia na franczyzę.
Sulaiman Kebab ma dla franczyzobiorców atrakcyjną promocję. Dzięki niej mogą zaoszczędzić 40 proc. na inwestycji.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Ekotrend zmienia rynek napojów
/01.12.2025
Rosnące zainteresowanie produktami w szklanych butelkach staje się jednym z kluczowych zjawisk kształtujących rynek napojów. W tych warunkach rozwija się również Unikat, który buduje franczyzę opartą na lokalnych dostawach.
Agnieszka Miąsek postanowiła poszerzyć ofertę swojego salonu kosmetycznego. Zdecydowała się na franczyzę Depilacja.pl. Dlaczego?
Parki rozrywki #KochamSkakać właśnie zaczynają rozwój poprzez franczyzę. Ile trzeba zainwestować w taki biznes?
W Polsce żyje około 14 milionów psów i kotów, a tylko połowa z nich jest karmiona gotową karmą. To tworzy duży, wciąż nienasycony rynek, z którego korzystają m.in. franczyzobiorcy Husse, rozwijający sprzedaż premium z dostawą do domu.
Wśród polskich inwestorów coraz wyraźniej rośnie zainteresowanie tzw. biznesami pasywnymi – modelami, które działają bez konieczności dużego zaangażowania właściciela.
POPULARNE NA FORUM
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines
Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...
Ile kosztuje McDonald's?
Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali