Häagen-Dazs topnieje

Marka Häagen-Dazs zawitała do Polski w 2007 roku. W początkowym okresie, dystrybucja lodów koncernu General Mills do sklepów została powierzona zewnętrznej firmie. - W 2010 roku, gdy kończyłem moją część projektu, marka była obecna w ok. 300 sklepach i została nagrodzona statuetką Superprodukt Świata Kobiety – wspomina Tomasz Jesionek z firmy Salesmen Polska.
Plany rozwoju sieci były ambitne. Firma chciała sprzedawać lody w Polsce w 30-50 punktach. Docelowo miało być to nawet 150 "najbardziej prestiżowych lokalizacji". Niestety nie powiodło się, choć pozyskanie pierwszych franczyzobiorców nie trwało długo. Flagowa lodziarnia powstała w Warszawie przy ulicy Nowy Świat i od początku cieszyła się powodzeniem, podobnie jak punkt w Galerii Mokotów. Placówka we wrocławskim centrum handlowym Renoma nie miała tyle szczęścia i szybko została zamknięta.
Liczba lodziarni w sieć zmalała niedawno jeszcze bardziej, gdy przestał funkcjonować lokal na Mokotowie. Galeria, w której się znajdował, jest obecnie w rozbudowie. Przedstawiciele marki twierdzą, że lodziarnia wróci do obiektu, a franczyzobiorca cały czas negocjuje nowe warunki najmu. Galeria jednak nie potwierdza tej informacji.
Warunki przystąpienia do sieci przez lata nie uległy dużym zmianom. Kwota inwestycji, podobnie jak cena sprzedawanych lodów, jest bardzo wysoka. Otworzenie lodziarni w formie „classic” na powierzchni 60 m2 to wydatek min. 125 tys. euro. Häagen-Dazs nie pobiera opłat bieżących, ani składek na fundusz marketingowy, lecz samo przystąpienie do sieci kosztuje ponad 100 tys. zł (25 tys. euro).
- Muszę przyznać, że lody Häagen-Dazs są jednymi z najlepszych dostępnych na naszym rynku, gdyż są przygotowywane według tradycyjnych receptur, czyli z jajek i śmietany. Osobiście sięgam po nie od czasu do czasu - mówi Radosław Charubin, właściciel sieci Lody Bonano. - Ich cena jest jednak odstraszająca dla przeciętnego konsumenta.
A cena do najniższych nie należy - 9 zł za gałkę, która jest co prawda większa od oferty konkurencyjnych lodziarni, ale i tak 3 razy droższa od standardowej ceny.
Inne, franczyzowe sieci lodziarni nie borykają się z takimi problemami jak Häagen-Dazs. Spożycie lodów w Polsce, mimo że stosunkowo małe, cały czas rośnie, dlatego lodziarni przybywa. Lody Bonano otworzyły niedawno swoją 90 placówkę, Lody Gotti mają już 25 punktów, zaś CD Cafe zarządza już 37 lodziarniami Carte d'Or.
(boa)

ZOBACZ W KATALOGU




























































































PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Koncept Mniami Ice Cream uruchomi w tym sezonie więcej nowych lodziarni, niż wcześniej było w planach.
Sieć Przybij Piątaka przyciąga już wrocławskich studentów, a teraz chce otwierać franczyzowe puby w całej Polsce.
Berlin Döner Kebap rozwija nowy format lokali, z niższą kwotą inwestycji.
Rex Concepts, masterfranczyzobiorca marki Burger King, w tym roku planuje otworzyć w Polsce cztery lokale z tym szyldem. Czy indywidualni franczyzobiorcy będą mogli skorzystać z licencji na biznes Burger Kinga?
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których możemy się zwrócić w każdej chwili – mówi Ewelina Ciapała, franczyzobiorczyni Lviv Croissants.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Najlepsze rozwiązania rodzą się z potrzeby. Nie inaczej było w przypadku robota Fidi. Polskie rozwiązanie ma szansę podbić międzynarodowy rynek medyczny.
Plenti oferuje dostęp do innowacji za ułamek ich ceny. Ma też propozycje dla franczyzobiorców.
– Większość podłóg i drzwi sprzedaje się wraz z usługą montażu, dlatego ekipy montażowe to bardzo ważna część mojego biznesu – mówi Radosław Chabowski, franczyzobiorca DDD Dobre Dla Domu.
Przejście z pracy na etacie do prowadzenia własnej działalności to decyzja wymagająca odwagi. Kasper Serafiński, właściciel sklepu Powered by Kramp, długo zastanawiał się, czy jest gotowy.
Podkuwacz to obecnie poszukiwany fachowiec, na rynku nie ma ich wielu. Tymczasem odpowiednie podkowy są dla konia tym, czym buty dla człowieka, dlatego m.in. właściciele stajni czy ośrodków jeździeckich poszukują specjalistów w tej branży.
POPULARNE NA FORUM
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines
Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...
Ile kosztuje McDonald's?
Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali