Swoim zasięgiem ForPosta obejmuje obecnie ponad 30 polskich miast. W pierwszej fazie rozwoju placówki sieci mają pojawić się w 49 byłych i obecnych miastach wojewódzkich.
Środa
31.07.2013
Kolejna sieć wchodzi do gry o rynek pocztowy. Czy ForPosta przebije InPost?
 

Zmiany na rynku pocztowym, które weszły w życie wraz z początkiem tego roku, spowodowały, że firmy świadczące usługi pocztowe mają coraz większe pole do działania i coraz śmielej rozwijają swoje sieci. Jedną z firm, która działa na rynku niezależnych operatorów pocztowych od ponad dekady jest ForPosta.

- Wielu operatorów przygotowywało się na moment uwolnienia rynku inwestując olbrzymie środki w infrastrukturę i wyposażenie licząc przy tym na olbrzymią stopę zwrotu inwestycji już od 1 stycznia 2013. Rynek w naszym kraju okazał się jednak bardzo konserwatywny i mimo liberalizacji Prawa Pocztowego przyrost przychodów operatorów niepublicznych będzie rozłożony w czasie. Nasza firma przesunęła moment wdrożenia nowych usług na drugi kwartał, kiedy dokonaliśmy już realnej oceny możliwości sprzedaży nowych usług – wyjaśnia Tomasz Kuśmierski, prezes zarządu ForPosta.

Swoim zasięgiem ForPosta obejmuje obecnie ponad 30 polskich miast. W pierwszej fazie rozwoju placówki sieci mają pojawić się w 49 byłych i obecnych miast wojewódzkich. Docelowo punkty ForPosta mają powstać w każdym mieście liczącym więcej niż 5 tys. mieszkańców.
- Chcemy w dalszym ciągu rozbudowywać struktury naszej sieci i wdrożyć pełną gamę produktów pocztowych i kurierskich dedykowanych klientom biznesowym – zapowiada Kuśmierski.

We własny punkt ForPosta trzeba zainwestować od 4 do 10 tys. zł. Kwota inwestycji zależy od wielkości miasta oraz charakteru placówki (agencja lub sortownia). Lokal, w którym będzie działał punkt ForPosta musi znajdować się na parterze budynku, dobrze jeśli będzie mieścił się w biznesowej okolicy.

Każdy z partnerów otrzymuje wsparcie Regionalnych Menedżerów Operacyjnych, którzy pomagają wdrożyć się w standardy obowiązujące w ForPosta. Franczyzobiorca ma zagwarantowaną wyłączność terytorialną na obszarze danego miasta. Otrzymuje także dostęp do zintegrowanego systemu informatycznego umożliwiającego pełne zarządzanie świadczonymi usługami oraz niezbędne urządzenia. Właściciel przechodzi szkolenie produktowe i sprzedażowe, otrzymuje również wsparcie formalno-prawne. ForPosta zapewnia swoim partnerom materiały wizerunkowe, wyposażenie punktu obsługi klienta, firmowe ubiory dla kurierów i listonoszy.

(mak)


Magdalena Krocz

POPULARNE NA FORUM

Nowa agencja marketingowa we franczyzie

Z jakością i skutecznością bardzo słabo. Ktoś czuwa nad kompetencjami ?

1 wypowiedzi
ostatnia 25.07.2024
Gadżety reklamowe - co zamówić?

TINI GADGETS to miejsce, gdzie technologia łączy się z pomysłowością, tworząc szeroki asortyment produktów, które ułatwią Wasze życie codzienne i sprawią, że...

93 wypowiedzi
ostatnia 23.03.2024
Rośnie franczyza spedycyjna

Mój znajomy starał się o franczyzę spedycyjna i po rozmowie mogę powiedzieć że odradzam się pchać w ten biznes 1 weksel na dość sporą kasę mimo że firma nic ci...

1 wypowiedzi
ostatnia 27.03.2023
Copywriting sprzedażowy

A jak zamierzasz weryfikować wzrost sprzedaży dzięki Twoim tekstom?!

2 wypowiedzi
ostatnia 02.03.2022
Copywriting sprzedażowy

Co sądzicie o tym, by jako copywriter sprzedażowy zastosować model zysku polegający na pobieraniu np. 10-15% zysku klienta w zamian za spełnienie danych warunków np....

2 wypowiedzi
ostatnia 07.02.2022
Agencja reklamowa przyjdzie do klienta

Jestem franczyzobiorcą, który w sieci Xeromatic pracuje i zarabia. Polecam ten system innym osobom, które chcą otworzyć własny biznes. Zapraszam do bezpośredniego...

3 wypowiedzi
ostatnia 19.09.2021
Jak pozycjonować stronę internetową?

Pozycjonowanie bardzo wpływa na wyszukiwania w Google. No i faktycznie należy je zlecić agencji e-commerce.

77 wypowiedzi
ostatnia 24.02.2021
Agencja marketingowa - czy warto?

Oczywiście, że warto, jeśli ktoś ma opcję skorzystania z pomocy agencji mieszczącej się w stolicy, to serdecznie polecam firmę z którą współpracuje - Agencję 4...

3 wypowiedzi
ostatnia 25.11.2020