Hamburger z Leśnego Runa

Mr Hamburger ma w planach konsolidacji ze spółką Mr Kuchar, która rozwijała sieć przydrożnych restauracji Leśne Runo. Rozmowy dotyczące połączenia obu sieci rozpoczęły się już w połowie ubiegłego roku, a 7 sierpnia tego roku Mr Kuchar zmienił nazwę na Mr Hamburger S.A. i przez osobę prezesa Tomasza Miernikowskiego połączył się z siecią fast-foodów. Wykupienie większościowego pakietu akcji dawnego Mr Kuchara ma dopiero nastąpić, ale dokładna data nie jest jeszcze znana.
Nowa spółka będzie zarządzać siecią 16 barów Mr Hamburger i 13 restauracjami Leśnego Runa. Obie sieci mają być rozwijane równolegle, a zarząd nie przewiduje ich połączenia.
- Zarząd chce rozwijać obydwa koncepty, zarówno Mr Hamburger, jak i Leśne Runo. Mr Hamburger będzie rozwijany w głównej mierze na zasadzie franczyzy. W 2014 roku planujemy otwierać restauracje na terenie całego kraju, zaczniemy od Polski południowej, gdzie Mr Hamburger jest dobrze znany - mówi Dariusz Kozorowski, menedżer ds. rozwoju i franczyzy Mr Hamburger. - Nie zostały jeszcze podjęte wiążące decyzje dotyczące rozwoju franczyzowego Leśnego Runa.
W najbliższym czasie Leśne Runo czekają pierwsze zmiany. Na razie będą to głównie zmiany w menu, które zostanie uzupełnione o dania typu fast food, dotychczasową specjalność Mr Hamburgera. Nowe potrawy trafiły już do menu restauracji Leśne Runo w Poczesnej, do pozostałych restauracji nowości zawitają w ciągu najbliższych tygodni.
Ostatnimi czasy Leśne Runo nie radziło sobie zbyt dobrze. W ciągu roku sieć zamknęła 5 restauracji (3 własne i 2 franczyzowe), a przychody w II kwartale tego roku spadły w ujęciu rocznym o ponad 23 proc. do 1,22 mln zł. Złe wyniki mają być efektem słabszej koniunktury gospodarczej i zmian na polskiej mapie drogowej – przeniesienie ruchu na nowe autostrady i drogi szybkiego ruchu sprawiło, że niektóre restauracje straciły wielu klientów.
Za to sieć Mr Hamburger co chwilę informuje o otwarciu kolejnych restauracji, zarówno własnych, jak i franczyzowych. Marka, która na razie znana jest głównie na Śląsku zapowiada, że od przyszłego roku zamierza rozwijać sieć Mr Hamburger na terenie całego kraju.
- Od początku tego roku Mr Hamburger rozwija się bardzo szybko. Pod koniec lipca podpisaliśmy umowę z galerią Ogrody Odrzańskie – to będzie nasza pierwsza inwestycja w województwie opolskim i jednocześnie bardzo ważny krok w realizacji nowej strategii wyjścia z marką Mr Hamburger poza województwo śląskie. Otwarcie planowane jest na koniec września, to będzie nasza 17 placówka i jednocześnie 10 restauracja prowadzona przez franczyzobiorcę – mówi Dariusz Kozorowski.
(mak)

ZOBACZ W KATALOGU





















































































PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Cukrem i Solą otworzyło kolejny punkt franczyzowy, w planach ma też nową lokalizację własną.
KawoWiniarnia to nowy koncept restauracyjny, który wyróżnia się bogatą kartą kaw i wina. Chce rozwijać się poprzez franczyzę.
Kuchnia azjatycka jest w Polsce coraz bardziej popularna. Zauważyli to też franczyzodawcy, którzy proponują licencją na sushi bar czy restaurację z bogatszym menu.
Segment fast food ma mocną reprezentację we franczyzie. I wciąż przybywa nowych konceptów.
Poszukujemy partnerów do otwarcia pierwszego flagowego sklepu w topowej lokalizacji, który zostanie poszerzony o franczyzę obejmującą wiele jednostek.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Northgate Logistics notuje szybki przyrost sieci i nie zamierza tego zmieniać. W ubiegłym roku otworzyła siedem placówek.
– Większość podłóg i drzwi sprzedaje się wraz z usługą montażu, dlatego ekipy montażowe to bardzo ważna część mojego biznesu – mówi Radosław Chabowski, franczyzobiorca DDD Dobre Dla Domu.
Franczyzę i4-Mobile można połączyć z innym biznesem. A franczyzodawca może nawet pokryć część kosztów inwestycji.
Franczyza Akademii Pamięci to model edukacyjny z kursami technik pamięciowych dla seniorów, dorosłych i młodzieży. Zajęcia odbywają się online lub w salach wynajmowanych na godziny. Inwestycja może zwrócić się już po semestrze.
Przedsiębiorcy zbyt nisko wyceniają produkty i usługi ze strachu przed utratą klienta. Tymczasem mądrze skalkulowana cena nie tylko przynosi zyski, lecz także pomaga w budowaniu prestiżu marki.
POPULARNE NA FORUM
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines
Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...
Ile kosztuje McDonald's?
Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali