Domino’s Pizza z franczyzobiorcą, ale i stratą

Przedstawiciele spółki DP Poland oczekują, że ich biznes w Polsce stanie się rentowny za 18 miesięcy.
Wtorek
22.10.2013
Pilotażowy program franczyzowy i ekspansja w nowych miastach ma poprawić wyniki franczyzodawcy.
 

20 nowych lokali do końca 2014 roku – to plan spółki DP Poland PLC, która za pośrednictwem firmy DP Polska otwiera lokale pod szyldem Domino’s Pizza w Polsce. Pierwszy franczyzowy punkt Domino’s Pizza, na razie w ramach programu pilotażowego, powstał na warszawskich Bielanach. Udało się też uruchomić debiutancki lokal poza stolicą - w Krakowie.

- To kluczowy element naszej strategii – mówi Peter Shaw, prezes DP Poland, cytowany przez stockmarketwire.com. - Kraków to ważne i zamożne miasto, które świetnie spełnia nasze warunki ekspansji. Jesteśmy podekscytowani perspektywami, jakie Kraków daje naszemu biznesowi i czekamy na kolejne otwarcia w najbliższym czasie.

Amerykańska marka próbuje zadomowić się na polskim rynku po raz drugi. Notowana na Londyńskiej Giełdzie Papierów Wartościowych DP Poland zdecydowała się przywrócić ją nad Wisłę po 9 latach nieobecności. Z jakim skutkiem? Na razie punktów pod szyldem Domino’s otwarto 17 – wszystkie w Warszawie. Teraz rozwój sieci ma przyspieszyć.

- Pierwsza połowa 2013 roku przyniosła nie tylko motywujące do dalszej pracy wyniki finansowe, ale także była okresem, w którym zdecydowaliśmy się na kilka znaczących zmian w rozwoju firmy. W szczególności otwarcie pierwszego lokalu opartego na franczyzie oraz rozpoczęcie działalności pierwszego lokalu poza Warszawą – mówi Tomasz Lachowski, dyrektor finansowy DP Polska.

Wyniki sprzedaży rzeczywiście się poprawiły. W stosunku do pierwszego półrocza 2012 roku przychody wzrosły o 73 proc., a marża brutto (czyli różnica między przychodami ze sprzedaży a kosztami sprzedanych produktów) – o 77 proc. W dalszym ciągu wynik netto DP Poland jest na minusie. I to jeszcze większym niż przed rokiem. Strata spółki wzrosła z 1,6 mln do 1,7 mln funtów brytyjskich (ok. 8 mln zł).

(gum)


Grzegorz Morawski
dziennikarz

POPULARNE NA FORUM

Biznes, który bije rekordy

Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.

1 wypowiedzi
ostatnia 15.10.2024
Biesiadowo

Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50

1 wypowiedzi
ostatnia 29.01.2024
Kawiarnie Cafe Nescafe

Nie chciałabym tej franczyzy

6 wypowiedzi
ostatnia 29.04.2023
McDonalds opinie o franczyzie

Ja bym pomyślała o tej franczyzie

3 wypowiedzi
ostatnia 29.04.2023
Doświadczenia z Bafra Kebab

Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...

1 wypowiedzi
ostatnia 25.04.2023
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż

Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...

1 wypowiedzi
ostatnia 06.03.2023
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines

Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...

1 wypowiedzi
ostatnia 02.02.2023
Ile kosztuje McDonald's?

Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali

1 wypowiedzi
ostatnia 24.12.2022