Burger w natarciu

Rynek gastrobusów serwujących burgery w największych polskich miastach jest już dosyć nasycony i wejście z nową marką może być naprawdę trudne. Tym bardziej, że najpopularniejsze marki burgerów tworzą już swoje sieci franczyzowe i z rodzinnych miast wychodzą na podbój Polski. Na taki krok zdecydowały się m.in. Bobby Burger i Soul Food Bus, które otwierają już pierwsze franczyzowe burgerownie.
- Mogę zaryzykować stwierdzenie, że warszawski rynek burgerów jest nie tylko nasycony, ale wręcz przesycony. Działa tu około 20 lokali sprzedających głównie burgery, a warto pamiętać, że kiedy nastało „burgerowe szaleństwo” to burgery do swojej oferty wprowadziła też większość lokali gastronomicznych. Sięgnęły po nie nawet restauracje sushi, czy serwujące potrawy góralskie – mówi Krzysztof Kołaszewski, właściciel sieci Bobby Burger. - Wejście na rynek nie jest więc łatwe, chyba, że zrobi się pod sprawdzoną marką.
Mimo to, a może właśnie z tego względu, właściciele burgerowni postanowili podzielić się swoim pomysłem na biznes i recepturami z franczyzobiorcami. W Olsztynie działa już pierwszy franczyzowy foodtruck Soul Food Bus. Franczyzobiorców poszukuje także Bobby Burger, który chce w przyszłym roku otworzyć przynajmniej sześć franczyzowych lokali w największych polskich miastach.
Przystosowanie samochodu do świadczenia usług gastronomicznych kosztuje co najmniej 50 tys. zł. W wyposażeniu foodtrucka powinien być grill, lodówka, okap i miejsce do przechowywania składników i przygotowywania burgerów. Do tego trzeba jeszcze doliczyć koszty zakupu samochodu, najczęściej używanego, chociaż nowe gastrobusy i przyczepy gastronomiczne ma w swojej ofercie coraz więcej firm.
Nową mobilną gastronomię, od znanych z lat 90. ubiegłego stulecia budek z hot-dogami odróżnia wysoka jakość serwowanych potraw. Nie ma tu kotletów wyciąganych z zamrażalnika i hot-dogów podgrzewanych w mikrofalówce. Właściciele foodtrucków deklarują, że ich znakiem rozpoznawczym jest jedzenie zdrowe, naturalne, a przede wszystkim świeże.
(mak)

ZOBACZ W KATALOGU










































































PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Piotr Pożak, franczyzobiorca McDonald’s Polska, zdobył tytuł Top Franczyzobiorcy w kategorii „najszybszy wzrost w sieci”. Jak udaje mu się zarządzać czterema restauracjami?
Fit Cake eksploruje zagraniczne rynki. Marka weszła do Kanady i przygotowuje się do ekspansji w kolejnych krajach.
Franczyzodawca New York Pizza Department otworzył pierwszy lokal w Egipcie! Plany na dalszą ekspansję sieci na egipskim rynku są bardzo ambitne.
Restauracja Migavka wchodzi we franczyzę. Jaka jest specjalność marki i jej oferta dla licencjobiorców?
Berlin Döner Kebap otworzył nowy lokal franczyzowy, w centrum Zakopanego. Marka ma zaplanowane kolejne otwarcia aż do wiosny.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

W branży spożywczej dominują dziś duże sieci. Najbardziej znane marki znajdziecie na Targach Franczyza.
Ewelina Sawicka prowadzi dwie placówki partnerskie VeloBanku. W filmie opowiada, jak wygląda franczyza bankowa od środka i z jakiego wsparcia mogą korzystać partnerzy sieci.
– Nie ma lepszego miejsca na zaprezentowanie swojej oferty franczyzowej niż Targi Franczyza – mówi Tomasz Maj ze Speed Queen.
Gastronomia to jedna z najliczniej reprezentowanych we franczyzie branż. Dlatego na Targach Franczyza nie może zabraknąć konceptów gastronomicznych.
Jump4U stawia na nowoczesne parki trampolin, które przyciągają dzieci, młodzież i dorosłych. Inwestorów kusi zwrot z inwestycji nawet w 2,5 roku i rosnący popyt na rozrywkę pod dachem.
POPULARNE NA FORUM
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines
Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...
Ile kosztuje McDonald's?
Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali