Burger w natarciu

Rynek gastrobusów serwujących burgery w największych polskich miastach jest już dosyć nasycony i wejście z nową marką może być naprawdę trudne. Tym bardziej, że najpopularniejsze marki burgerów tworzą już swoje sieci franczyzowe i z rodzinnych miast wychodzą na podbój Polski. Na taki krok zdecydowały się m.in. Bobby Burger i Soul Food Bus, które otwierają już pierwsze franczyzowe burgerownie.
- Mogę zaryzykować stwierdzenie, że warszawski rynek burgerów jest nie tylko nasycony, ale wręcz przesycony. Działa tu około 20 lokali sprzedających głównie burgery, a warto pamiętać, że kiedy nastało „burgerowe szaleństwo” to burgery do swojej oferty wprowadziła też większość lokali gastronomicznych. Sięgnęły po nie nawet restauracje sushi, czy serwujące potrawy góralskie – mówi Krzysztof Kołaszewski, właściciel sieci Bobby Burger. - Wejście na rynek nie jest więc łatwe, chyba, że zrobi się pod sprawdzoną marką.
Mimo to, a może właśnie z tego względu, właściciele burgerowni postanowili podzielić się swoim pomysłem na biznes i recepturami z franczyzobiorcami. W Olsztynie działa już pierwszy franczyzowy foodtruck Soul Food Bus. Franczyzobiorców poszukuje także Bobby Burger, który chce w przyszłym roku otworzyć przynajmniej sześć franczyzowych lokali w największych polskich miastach.
Przystosowanie samochodu do świadczenia usług gastronomicznych kosztuje co najmniej 50 tys. zł. W wyposażeniu foodtrucka powinien być grill, lodówka, okap i miejsce do przechowywania składników i przygotowywania burgerów. Do tego trzeba jeszcze doliczyć koszty zakupu samochodu, najczęściej używanego, chociaż nowe gastrobusy i przyczepy gastronomiczne ma w swojej ofercie coraz więcej firm.
Nową mobilną gastronomię, od znanych z lat 90. ubiegłego stulecia budek z hot-dogami odróżnia wysoka jakość serwowanych potraw. Nie ma tu kotletów wyciąganych z zamrażalnika i hot-dogów podgrzewanych w mikrofalówce. Właściciele foodtrucków deklarują, że ich znakiem rozpoznawczym jest jedzenie zdrowe, naturalne, a przede wszystkim świeże.
(mak)

ZOBACZ W KATALOGU





















































































PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Cukrem i Solą otworzyło kolejny punkt franczyzowy, w planach ma też nową lokalizację własną.
KawoWiniarnia to nowy koncept restauracyjny, który wyróżnia się bogatą kartą kaw i wina. Chce rozwijać się poprzez franczyzę.
Kuchnia azjatycka jest w Polsce coraz bardziej popularna. Zauważyli to też franczyzodawcy, którzy proponują licencją na sushi bar czy restaurację z bogatszym menu.
Segment fast food ma mocną reprezentację we franczyzie. I wciąż przybywa nowych konceptów.
Poszukujemy partnerów do otwarcia pierwszego flagowego sklepu w topowej lokalizacji, który zostanie poszerzony o franczyzę obejmującą wiele jednostek.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Do znalezienia biznesu, w który chciałoby się zainwestować, trzeba się dobrze przygotować. Choć wybór branży i konkretnego systemu franczyzowego jest subiektywny, to ocena części elementów umowy franczyzy podlega obiektywnym kryteriom.
Franczyzę i4-Mobile można połączyć z innym biznesem. A franczyzodawca może nawet pokryć część kosztów inwestycji.
– Większość podłóg i drzwi sprzedaje się wraz z usługą montażu, dlatego ekipy montażowe to bardzo ważna część mojego biznesu – mówi Radosław Chabowski, franczyzobiorca DDD Dobre Dla Domu.
Northgate Logistics notuje szybki przyrost sieci i nie zamierza tego zmieniać. W ubiegłym roku otworzyła siedem placówek.
Franczyzobiorczyni Agencji Wirtualnej z Gdańska w ciągu trzech lat zbudowała silną markę i zdobyła rzeszę lojalnych klientów. Jak tego dokonała?
POPULARNE NA FORUM
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines
Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...
Ile kosztuje McDonald's?
Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali