Martwi nas wojna cenowa

Domino’s Pizza testuje pierwszą pizzerię we franczyzie. Kto jest jej właścicielem?
W USA około 90 proc. franczyzobiorców zaczynało w Domino’s Pizza jako kierowcy. W Polsce postanowiliśmy postąpić podobnie, dlatego pierwszy lokal powierzyliśmy Jakubowi Stępień, który swoją karierę w Domino’s rozpoczynał jako kierowca w Anglii. Z Domino’s Polska był od pierwszych dni. Po 18 miesiącach sprawdzimy, w jakim stopniu franczyzobiorca zrealizował założenia budżetowe i zdecydujemy o przyszłości programu franczyzowego.
Ile placówek sieci działa teraz w Polsce?
Aktualnie mamy 17 placówek. Zamierzamy osiągnąć liczbę 35 lokali do końca 2014 roku.
W pierwszym półroczu 2013 roku spółka DP Poland zanotowała wzrost marży i przychodów ze sprzedaży, jednak wykazała stratę na poziomie 1,7 mln funtów (ok. 8 mln zł). Kiedy przyjdzie czas na zyski?
Zanotowaliśmy wzrost sprzedaży rok do roku na poziomie 72,8 proc. (na spadającym rynku). Cała wypracowana nadwyżka finansowa została zainwestowana w działania marketingowe, co w efekcie dało zmianę wyniku finansowego grupy rok do roku na poziomie bliskim 0 proc. Jesteśmy zdania, iż w związku z kryzysem poziom cen rynku reklamowego jest bardzo atrakcyjny, stąd decyzja o dużych inwestycjach w marketing. Ponadto, nasi konkurenci działają na rynku od 20 lat, stąd inwestycje w działanie reklamowe na tym etapie rozwoju są jak najbardziej uzasadnione.
Jak oceniają Państwo obecną koniunkturę w branży gastronomicznej, w szczególności z uwzględnieniem segmentu pizzerii?
Badania, którymi dysponujemy, ukazują wyraźnie spowolnienie w branży gastronomicznej względem rekordowego roku 2007. Potwierdzeniem tych badań są spadki sprzedaży rok do roku publikowane przez naszych konkurentów. To zaś skutkuje zaostrzającą się wojną cenową między głównymi graczami w danej kategorii. Coraz niższe ceny przekładają się na niższą rentowność uczestników wojny cenowej, a ci, ratując się przed spadającą rentownością, obniżają jakość produktu. W naszej ocenie w długim okresie taka sytuacja skutkować będzie spadkiem zaufania klientów do całej kategorii i ich odpływem. Prowadzenie wojen cenowych jest mocno piętnowane przez ekspertów od zarządzania, tym niemniej zarządy firm działające pod presją oczekiwanych wyników finansowych zaczynają drastycznie obniżać ceny w celu realizacji krótkookresowych celów (najczęściej kwartalnych) zapominając o dłuższej perspektywie prowadzenia biznesu. Spirala „niższa cena – niższa jakość – niższa cena“ bardzo nas martwi.
Rozmawiał (gum)
ZOBACZ W KATALOGU





















































































PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Cukrem i Solą otworzyło kolejny punkt franczyzowy, w planach ma też nową lokalizację własną.
KawoWiniarnia to nowy koncept restauracyjny, który wyróżnia się bogatą kartą kaw i wina. Chce rozwijać się poprzez franczyzę.
Kuchnia azjatycka jest w Polsce coraz bardziej popularna. Zauważyli to też franczyzodawcy, którzy proponują licencją na sushi bar czy restaurację z bogatszym menu.
Segment fast food ma mocną reprezentację we franczyzie. I wciąż przybywa nowych konceptów.
Poszukujemy partnerów do otwarcia pierwszego flagowego sklepu w topowej lokalizacji, który zostanie poszerzony o franczyzę obejmującą wiele jednostek.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Do znalezienia biznesu, w który chciałoby się zainwestować, trzeba się dobrze przygotować. Choć wybór branży i konkretnego systemu franczyzowego jest subiektywny, to ocena części elementów umowy franczyzy podlega obiektywnym kryteriom.
Franczyzę i4-Mobile można połączyć z innym biznesem. A franczyzodawca może nawet pokryć część kosztów inwestycji.
– Większość podłóg i drzwi sprzedaje się wraz z usługą montażu, dlatego ekipy montażowe to bardzo ważna część mojego biznesu – mówi Radosław Chabowski, franczyzobiorca DDD Dobre Dla Domu.
Northgate Logistics notuje szybki przyrost sieci i nie zamierza tego zmieniać. W ubiegłym roku otworzyła siedem placówek.
Franczyzobiorczyni Agencji Wirtualnej z Gdańska w ciągu trzech lat zbudowała silną markę i zdobyła rzeszę lojalnych klientów. Jak tego dokonała?
POPULARNE NA FORUM
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines
Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...
Ile kosztuje McDonald's?
Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali