Martwi nas wojna cenowa

Domino’s Pizza testuje pierwszą pizzerię we franczyzie. Kto jest jej właścicielem?
W USA około 90 proc. franczyzobiorców zaczynało w Domino’s Pizza jako kierowcy. W Polsce postanowiliśmy postąpić podobnie, dlatego pierwszy lokal powierzyliśmy Jakubowi Stępień, który swoją karierę w Domino’s rozpoczynał jako kierowca w Anglii. Z Domino’s Polska był od pierwszych dni. Po 18 miesiącach sprawdzimy, w jakim stopniu franczyzobiorca zrealizował założenia budżetowe i zdecydujemy o przyszłości programu franczyzowego.
Ile placówek sieci działa teraz w Polsce?
Aktualnie mamy 17 placówek. Zamierzamy osiągnąć liczbę 35 lokali do końca 2014 roku.
W pierwszym półroczu 2013 roku spółka DP Poland zanotowała wzrost marży i przychodów ze sprzedaży, jednak wykazała stratę na poziomie 1,7 mln funtów (ok. 8 mln zł). Kiedy przyjdzie czas na zyski?
Zanotowaliśmy wzrost sprzedaży rok do roku na poziomie 72,8 proc. (na spadającym rynku). Cała wypracowana nadwyżka finansowa została zainwestowana w działania marketingowe, co w efekcie dało zmianę wyniku finansowego grupy rok do roku na poziomie bliskim 0 proc. Jesteśmy zdania, iż w związku z kryzysem poziom cen rynku reklamowego jest bardzo atrakcyjny, stąd decyzja o dużych inwestycjach w marketing. Ponadto, nasi konkurenci działają na rynku od 20 lat, stąd inwestycje w działanie reklamowe na tym etapie rozwoju są jak najbardziej uzasadnione.
Jak oceniają Państwo obecną koniunkturę w branży gastronomicznej, w szczególności z uwzględnieniem segmentu pizzerii?
Badania, którymi dysponujemy, ukazują wyraźnie spowolnienie w branży gastronomicznej względem rekordowego roku 2007. Potwierdzeniem tych badań są spadki sprzedaży rok do roku publikowane przez naszych konkurentów. To zaś skutkuje zaostrzającą się wojną cenową między głównymi graczami w danej kategorii. Coraz niższe ceny przekładają się na niższą rentowność uczestników wojny cenowej, a ci, ratując się przed spadającą rentownością, obniżają jakość produktu. W naszej ocenie w długim okresie taka sytuacja skutkować będzie spadkiem zaufania klientów do całej kategorii i ich odpływem. Prowadzenie wojen cenowych jest mocno piętnowane przez ekspertów od zarządzania, tym niemniej zarządy firm działające pod presją oczekiwanych wyników finansowych zaczynają drastycznie obniżać ceny w celu realizacji krótkookresowych celów (najczęściej kwartalnych) zapominając o dłuższej perspektywie prowadzenia biznesu. Spirala „niższa cena – niższa jakość – niższa cena“ bardzo nas martwi.
Rozmawiał (gum)
ZOBACZ W KATALOGU










































































PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Piotr Pożak, franczyzobiorca McDonald’s Polska, zdobył tytuł Top Franczyzobiorcy w kategorii „najszybszy wzrost w sieci”. Jak udaje mu się zarządzać czterema restauracjami?
Fit Cake eksploruje zagraniczne rynki. Marka weszła do Kanady i przygotowuje się do ekspansji w kolejnych krajach.
Franczyzodawca New York Pizza Department otworzył pierwszy lokal w Egipcie! Plany na dalszą ekspansję sieci na egipskim rynku są bardzo ambitne.
Restauracja Migavka wchodzi we franczyzę. Jaka jest specjalność marki i jej oferta dla licencjobiorców?
Berlin Döner Kebap otworzył nowy lokal franczyzowy, w centrum Zakopanego. Marka ma zaplanowane kolejne otwarcia aż do wiosny.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

W branży spożywczej dominują dziś duże sieci. Najbardziej znane marki znajdziecie na Targach Franczyza.
Ewelina Sawicka prowadzi dwie placówki partnerskie VeloBanku. W filmie opowiada, jak wygląda franczyza bankowa od środka i z jakiego wsparcia mogą korzystać partnerzy sieci.
– Nie ma lepszego miejsca na zaprezentowanie swojej oferty franczyzowej niż Targi Franczyza – mówi Tomasz Maj ze Speed Queen.
Gastronomia to jedna z najliczniej reprezentowanych we franczyzie branż. Dlatego na Targach Franczyza nie może zabraknąć konceptów gastronomicznych.
Jump4U stawia na nowoczesne parki trampolin, które przyciągają dzieci, młodzież i dorosłych. Inwestorów kusi zwrot z inwestycji nawet w 2,5 roku i rosnący popyt na rozrywkę pod dachem.
POPULARNE NA FORUM
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines
Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...
Ile kosztuje McDonald's?
Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali