Rok bez straty

Mariola Pietrzko, współwłaścicielka sieci Fiero! Pizza
Powoli dobiega końca 2013 rok, jaki był ten rok dla sieci Fiero! Pizza?
Śmiało możemy zaliczyć rok 2013 do udanych. Pod logo Fiero! Pizza funkcjonuje dziś 7 pizzerii, dwie z nich prowadzą franczyzobiorcy. Utrzymaliśmy naszą sieć w niezmienionym kształcie, nie tracąc w mijającym roku żadnej placówki. Na rynku pizzerii to nie lada wyczyn, bo wiele sieci więcej placówek zamyka, niż otwiera. My postawiliśmy na stabilny i spokojny rozwój, zamiast później martwić się z franczyzobiorcą brakiem klientów.
Sieć Fiero! liczy pięć pizzerii w Łodzi i po jednej w Zgierzu oraz w Tomaszowie Mazowieckim. Teraz prowadzimy rozmowy z potencjalnymi franczyzobiorcami z Radomska oraz z Kielc. Na razie, ze względów logistycznych oraz marketingowych, chcemy skupić się na rozwoju sieci w woj. łódzkim i ościennych, ale mam nadzieję, że z czasem, kiedy nasza marka będzie lepiej rozpoznawalna, pizzerie Fiero! pojawią na terenie całego kraju.
Powiedziała pani, że utrzymanie sieci pizzerii w niezmienionym kształcie to nie lada wyczyn, czy na rynku dalej odczuwalny jest kryzys?
Niestety tak. Odnoszę wrażenie, że ludzie przestali wierzyć w to, że kryzys kiedykolwiek się skończy i dobrze pilnują wydawanych pieniędzy. Chociaż wskaźniki makroekonomiczne mówią, że już jest po kryzysie, to w portfelu przeciętnego Kowalskiego z Łodzi kryzys trwa w najlepsze. Ludzie oszczędzają, a to odbija się na ich wydatkach na szeroko pojęte rozrywki, czy jedzenie poza domem. Jeszcze kilka lat temu klienci przychodzili do pizzerii raz w tygodniu, dziś odwiedzają pizzerie raz w miesiącu, żeby spotkać się ze znajomymi. Dużo trudnej jest też utrzymać lojalność klienta, który często zmienia sieć i idzie na pizzę tam, gdzie znajdzie lepszą promocję. Z drugiej strony kryzys daje nam wiele możliwości negocjacyjnych, kontrahenci, którzy nie mają zbyt wielu odbiorców mogą nam zaoferować atrakcyjniejsze warunki dostaw. Na szczęście można już dostrzec pierwsze symptomy ożywienia i delikatny ruch w interesie, więc mam nadzieję, że niebawem kryzys skończy się nie tylko w statystykach.
Rozmawiała (mak)
ZOBACZ W KATALOGU






















































































PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Franczyzodawca marek New York Pizza Department i ŻarWOK zmienia zasady naliczania opłat franczyzowych. Franczyzobiorcy mogą sporo zaoszczędzić.
Cukrem i Solą otworzyło kolejny punkt franczyzowy, w planach ma też nową lokalizację własną.
KawoWiniarnia to nowy koncept restauracyjny, który wyróżnia się bogatą kartą kaw i wina. Chce rozwijać się poprzez franczyzę.
Kuchnia azjatycka jest w Polsce coraz bardziej popularna. Zauważyli to też franczyzodawcy, którzy proponują licencją na sushi bar czy restaurację z bogatszym menu.
Segment fast food ma mocną reprezentację we franczyzie. I wciąż przybywa nowych konceptów.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Do znalezienia biznesu, w który chciałoby się zainwestować, trzeba się dobrze przygotować. Choć wybór branży i konkretnego systemu franczyzowego jest subiektywny, to ocena części elementów umowy franczyzy podlega obiektywnym kryteriom.
Australijska sieć F45 rozwija franczyzę w Polsce. Oferuje gotowy model treningów grupowych, pełne wsparcie operacyjne i inwestycję od 300 tys. zł. Pierwsze siłownie ruszają w największych miastach.
Northgate Logistics notuje szybki przyrost sieci i nie zamierza tego zmieniać. W ubiegłym roku otworzyła siedem placówek.
– Większość podłóg i drzwi sprzedaje się wraz z usługą montażu, dlatego ekipy montażowe to bardzo ważna część mojego biznesu – mówi Radosław Chabowski, franczyzobiorca DDD Dobre Dla Domu.
Franczyzę i4-Mobile można połączyć z innym biznesem. A franczyzodawca może nawet pokryć część kosztów inwestycji.
POPULARNE NA FORUM
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines
Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...
Ile kosztuje McDonald's?
Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali