Koszt dostawy wynosi 7 zł, a minimalna wartość zamówienia 30 zł. Czas zrealizowania dostawy z restauracji McDonald’s powinien zamknąć się w pół godziny.
Poniedziałek
27.01.2014
Na razie trwają testy w warszawskich lokalach. Być może wkrótce także w innych miastach zamówimy Big Maca online.
 

Hamburger z frytkami zapakowany w pudełko ze Złotymi Łukami w dostawie to żadna nowość. Przynajmniej dla mieszkańców Azji, gdzie taka forma składania zamówienia funkcjonuje od kilku lat. W Polsce ten system składania zamówień działa na razie w dwóch restauracjach, w środę ma dołączyć trzecia - wszystkie znajdują się w stolicy. Dwie z nich (al. Solidarności oraz Galeria Mokotów) zarządzane są przez franczyzobiorców, trzecia (Wilanów) należy do centrali. Właśnie mieszkańcy Wilanowa oraz Śródmieścia mogą zamawiać burgery z dostawą.

Jak zapowiada Dominik Szulowski, rzecznik McDonald's Polska, testy potrwają około roku, aby sprawdzić jak system sprawdza się w różnych porach roku. - Pewnym wyzwaniem jest zima. Niska temperatura nie ułatwia dostarczenia posiłków ciepłych, a w końcu zależy nam, aby wszystkie pozycje z naszego menu smakowały w dostawie tak samo, jak w lokalu. Franczyzobiorcy, których restauracje realizują dostawy, nie ponoszą z tego tytułu żadnych kosztów. Cena za poszczególne dania i napoje jest taka sama jak w lokalu, dochodzi tylko koszt zrealizowania dostawy. Tą realizują kurierzy firmy FoodPanda, więc franczyzobiorcy nie muszą zatrudniać dodatkowego personelu. Strategią McDonald's jest dotarcie do jak największej liczby potencjalnych klientów, dlatego próbujemy sił także w tym kanale sprzedaży - powiedział portalowi Franchising.pl Dominik Szulowski.

Foodpanda jest właścicielem serwisu internetowego, za pośrednictwem którego można składać zamówienia online. Portal działa już w ponad 30 krajach.

Do tej pory zamówienia z dostawą do klienta realizowane były głównie przez pizzerie.
- Fakt, że właściciele restauracji wprowadzają możliwość realizowania dostawy do klienta wynika nie tylko z chęci wyższych zysków, ale przede wszystkim ze spełniania oczekiwań klientów. Dotyczy to zarówno klientów z dużych, jak i małych miast. Ta forma sprzedaży wymaga jednak ciągłych inwestycji, wśród których należy wymienić możliwość składania zamówień online, udostępnianie aplikacji, płatności online oraz próbowania nowych obszarów, jak realizowanie dostawy także nocą, co obecnie testujemy - mówi Iwona Olbryś, dyrektor generalna Telepizza Poland.

(dw)


Daniel Wilk
dziennikarz

POPULARNE NA FORUM

Biznes, który bije rekordy

Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.

1 wypowiedzi
ostatnia 15.10.2024
Biesiadowo

Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50

1 wypowiedzi
ostatnia 29.01.2024
Kawiarnie Cafe Nescafe

Nie chciałabym tej franczyzy

6 wypowiedzi
ostatnia 29.04.2023
McDonalds opinie o franczyzie

Ja bym pomyślała o tej franczyzie

3 wypowiedzi
ostatnia 29.04.2023
Doświadczenia z Bafra Kebab

Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...

1 wypowiedzi
ostatnia 25.04.2023
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż

Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...

1 wypowiedzi
ostatnia 06.03.2023
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines

Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...

1 wypowiedzi
ostatnia 02.02.2023
Ile kosztuje McDonald's?

Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali

1 wypowiedzi
ostatnia 24.12.2022