Małe miasta głodne pizzerii
Iwona Olbryś, dyrektor generalna Telepizza Poland
Telepizza z początkiem roku rozpoczęła intensywny rozwój w mniejszych miastach. Czy to nowy etap rozwoju sieci w Polsce?
Dotychczas otwieraliśmy placówki w dużych miastach. Rynek gastronomiczny w dużych miastach jeszcze do niedawna był bardziej rozwinięty, w porównaniu do mniejszych miejscowości. Ludzie chętniej korzystali z usług restauracji i prowadzili bardziej otwarty tryb życia. Obecnie zachowania konsumenckie w dużych i małych miejscowościach stały się podobne. Generalnie Polacy coraz chętniej spędzają czas poza domem. W dużych miastach funkcjonuje dużo lokali, w których można zjeść i spotkać się ze znajomymi. W mniejszych miastach, mimo, że jest popyt na tego typu rozrywkę wciąż jest niedosyt restauracji i barów. Chcemy odpowiedzieć na te potrzeby, dlatego zdecydowaliśmy się poszerzyć sieć pizzerii o mniejsze miasta. Interesują nas miejscowości do 30 tys. mieszkańców. W ubiegłym roku analizowaliśmy mniejsze rynki. Wybraliśmy również konkretne miasta, gdzie w pierwszej kolejności chcemy uruchomić placówki. Na początku koncentrujemy się na województwie wielkopolskim i łódzkim, gdzie planujemy w tym roku otworzyć trzy pizzerie.
Jak Telepizza przygotowała się do realizacji tej strategii?
Analizowaliśmy zachowania konsumenckie mieszkańców i ich tryb życia. Ważnym elementem weryfikacji była przeciętna wartość portfela mieszkańców mniejszych miast oraz ich upodobania kulinarne. Wprowadziliśmy również zmiany w koncepcie franczyzowym. Wielkość miesięcznych opłat licencyjnych uzależniliśmy od dochodów placówki. Elastyczne podejście do mniejszych rynków ma ułatwić rozwój sieci oraz wesprzeć przedsiębiorców w ich biznesie. Zależało nam na tym, by jak najlepiej dopasować się do nowych rynków. Dostrzegamy również różnicę między zamożności mieszkańców poszczególnych województw. To potwierdza konieczność elastycznej polityki rozwoju Telepizzy.
Czy Telepizza samodzielnie wyszukuje lokalizacje przyszłych restauracji, czy zdaje się w tej sprawie na franczyzobiorców?
Samodzielnie wyszukujemy lokalizacje, a następnie negocjujemy ceny i okres najmu. Mocna pozycja Telepizzy na rynku pozwala wynegocjować stawki cenowe niższe od wyjściowych o 20 proc. Dzięki temu sporo oszczędzamy na utrzymaniu placówek. To kolejna korzyść współpracy franczyzowej z Telepizzą.
Ile wynosi inwestycja w pizzerię?
Około 100 tys. zł, natomiast dopasowanie do działającej pizzerii do standardów naszej sieci od 30 do 50 tys. zł. Wszystko zależy od wielkości i stanu lokalu. Franczyzobiorcy Telepizzy dostają gotowy projekt wnętrza restauracji oraz uczestniczą w szkoleniach wstępnych, na początku biznesu i bieżących w trakcie prowadzenia restauracji. Szkolenia odbywają się w wybranych restauracjach sieci. Partnerzy zdobywają wiedzę z zakresu obsługi klienta, zarządzania personelem oraz uczestniczą w pracach kuchni. Wstępne szkolenie, wdrażające w biznes, trwa ok. 5 tygodni.
rozmawiała (mk)
ZOBACZ W KATALOGU
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Przedsiębiorcy wygrywają z fiskusem walkę o zwrot VAT z tytułu stosowania 8 proc. zamiast 5 proc. stawki VAT przy sprzedaży dań na wynos.
Połączenie restauracji z produkcją piwa przyciąga klientów. Browar Korona postanowił to wykorzystać.
Niewinni Czarodzieje TrzyZero to biznes gastronomiczny, którego współwłaścicielem jest Kuba Wojewódzki. Teraz marka szuka franczyzobiorców.
Franczyzobiorca rzucił korporację dla rodziny i rozpoczął własny biznes. Wiosną tego roku otworzył własny punkt Bafra Kebab i już myśli o kolejnych.
– Nasza unikalność przyciąga klientów – mówi Orest Zahrodskyy, franchise manager Lviv Croissants.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Rozważasz otwarcie firmy? Najpierw zainwestuj w subskrypcję magazynu "Własny Biznes FRANCHISING" i sprawdź, jaki biznes się opłaca! Tego nie przeczytasz w internecie!
Pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Gdy ma się więcej pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
Franczyzobiorczyni Tax Safe z Krakowa dba o work-life balance, ale klientów cały czas jej przybywa. Jak sobie radzi?
La Mancha szuka partnerów szczególnie w Białymstoku i Szczecinie. Dlaczego to dobry moment na nawiązanie współpracy?
POPULARNE NA FORUM
Dolci Sapori - Mniami
https://youtu.be/kojfdVGqIY4?si=N1J9rlZC1jf4U-2y
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Dolci Sapori - Mniami
Jestem również osobą poszkodowaną przez tą firmę 574 720 428
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...