Grycan zmrozi Chiny
Zbigniew Grycan produkcją lodów zajmuje się od ponad 30 lat. Najpierw założył markę Zielona Budka, a po jej sprzedaży zajął się rozwojem lokali pod własnym nazwiskiem. Firma zatrudnia 1,3 tys. pracowników, ale nadal uchodzi za rodzinny biznes, który prowadzi wspólnie z żoną Elżbietą i córką Małgorzatą. – Mamy 123 lodziarnie. W tym tygodniu, po otwarciu nowego lokalu w Siedlcach, będą już 124. Są jeszcze co prawda białe plamy na mapie naszych lokalizacji, ale systematycznie je uzupełniamy, tak stanie się m.in. w Olsztynie. Jesteśmy dużą firmą, mimo to nie staliśmy się korporacją – zapewniał na konferencji prasowej Zbigniew Grycan.
Wszystko zostaje w rodzinie
Grycan Lody od Pokoleń nie rozwija w Polsce sieci w oparciu o franczyzę. Firma znana jest jako żywa tradycja rodziny cukierników i nie chce zatracić swojego charakteru udostępniając markę franczyzobiorcom. Głowa rodziny i biznesu stwierdziła, że nie potrzebuje tworzyć oferty franczyzowej dla dalszego rozwoju sieci w naszym kraju. Nie oznacza to jednak, że firma w ogóle nie podzieli się know-how. Marcin Snopkowski, dyrektor generalny Grycan Lody od Pokoleń, zdradza, że firma ma już gotowy model franczyzy dla zagranicznych partnerów. – Nawiązaliśmy współpracę z firmą Edeka, właścicielem sieci ponad czterech tysięcy sklepów w Niemczech. Weszliśmy na rynek sprzedaży detalicznej, następnym krokiem będą otwarcia lodziarni pod szyldem Grycan - planuje dyrektor generalny.
Nasi zachodni sąsiedzi nie są jedynym celem Grycana. Obiecująco zapowiada się współpraca z partnerem z Chin. – Będziemy działać wspólnie z firmą, w której zarządzie jest Polak. Ich przedstawiciel zakończył wstępne rozmowy z nami zdaniem „dziękuję w imieniu własnym i stu milionów Chińczyków” – mówi Marcin Snopkowski. Właśnie taka liczba mieszkańców Państwa Środka ma okazję spróbować lodów Grycan w jednej z tamtejszych sieci handlowych.
Zbigniew Grycan był też pytany o wschodni kierunek rozwoju. – Znamy Rosję. Rynek jest tam bardzo hermetyczny, poza tym eksport lodów blokują skutecznie bariery celne – wyjaśnia założyciel Grycan Lody od Pokoleń. – Nawet kiedy pan Putin był jeszcze "zdrowy", nie jadł naszych lodów – dodał żartując.
Lodziarnio-kawiarnie
Formuła lokali Grycanów ewoluowała w stronę kawiarni. Lodziarnie działają przez cały rok, w sezonie jesienno-zimowym klienci przychodzą po koktajle owocowe, gorącą czekoladę, rurki z bitą śmietaną i przede wszystkim kawę. – Kiedy byliśmy na targach w Mediolanie znajomy Włoch polecił nam miejscową, niedużą i także rodzinną firmę zajmującą się produkcją kawy. Mieli bardzo dobrą arabicę i robustę. Teraz wypalają ją specjalnie dla nas i realizują dostawy co dwa miesiące – wyjaśnił Zbigniew Grycan.
(mbw)
ZOBACZ W KATALOGU
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Restauracja z kuchnią gruzińską
/04.12.2025
W tym roku Chinkalnia otworzyła trzy restauracje w Polsce, a jeszcze w grudniu uruchomi lokal na śródziemnomorskiej wyspie.
Japońska kuchnia to nie tylko sushi. W lokalach Doskoi zjemy wiele tradycyjnych dań z Kraju Kwitnącej Wiśni, a przy okazji znajdziemy pomysł na biznes.
Sieć pizzerii Gruby Benek otworzyła nowy lokal na bydgoskich Jachcicach. Pierwszy dzień działalności przyniósł duże zainteresowanie klientów i jeden z najlepszych wyników otwarcia w historii marki.
KawoWiniarnia to nowy franczyzowy koncept restauracyjny, który wyróżnia się bogatą kartą kaw i wina. Czy ma szansę na sukces?
Sfinks Polska notuje wzrost rentowności w III kwartale 2025 r., mimo spadku przychodów jednostkowych. To efekt konsekwentnego przechodzenia na franczyzę.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Park rozrywki: biznes z przyszłością
/02.12.2025
Parki rozrywki #KochamSkakać właśnie zaczynają rozwój poprzez franczyzę. Ile trzeba zainwestować w taki biznes?
W Polsce żyje około 14 milionów psów i kotów, a tylko połowa z nich jest karmiona gotową karmą. To tworzy duży, wciąż nienasycony rynek, z którego korzystają m.in. franczyzobiorcy Husse, rozwijający sprzedaż premium z dostawą do domu.
– Rosnące zainteresowanie zabiegami estetycznymi i zmieniające się oczekiwania klientów wpływają na rozwój franczyzy beauty – mówi Aleksandra Wojciechowska-Staszczyk z Perfect Look Clinic.
Stworzyli glamping, czyli alternatywną formę wypoczynku zapewniającą bliski kontakt z przyrodą. Ilona Wrońska i Leszek Lichota zapewniają, że ich Forrest Glamp to idealne miejsce, aby nabrać dystansu i zapału do pracy.
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
POPULARNE NA FORUM
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines
Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...
Ile kosztuje McDonald's?
Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali