W 2013 r. obroty Grupy Muszkieterów w Polsce wyniosły 4,89 mld złotych. W tym samym czasie Grupa w całej Europie wygenerowała obroty na poziomie 39,9 mld euro.
Piątek
25.04.2014
Ekspansja, inwestycje, nowy koncept - franczyzodawca Intermarché i Bricomarché zdradził strategię na najbliższe lata.
 

- Polska to najważniejszy kierunek rozwoju w Europie – zapewniali podczas konferencji prasowej przedstawiciele Grupy Muszkieterów.
Deklaracje znajdują potwierdzenie w liczbach. W ciągu najbliższych pięciu lat Muszkieterowie zamierzają zainwestować w rozwój obu sieci blisko 6 mld złotych i w 2020 r. osiągnąć obroty na poziomie 16 mld złotych. Dziś wynoszą one blisko 5 mld zł i są generowane przez 205 supermarketów Intermarché i 95 Bricomarché. Do końca dekady liczba sklepów ma powiększyć się o 500 placówek, które mają powstać w centrum i na wschodzie Polski, czyli tam, gdzie sieć do tej pory miała najmniej sklepów.

- Polski rynek jest kluczowy dla Grupy Muszkieterów, a „Polska CAP 2020” stanowić będzie fundament naszej strategii na kolejne lata – podkreśla Patrick Renault, prezes Grupy Muszkieterów w Polsce. - Polska ma wciąż duży potencjał do rozwoju supermarketów spożywczych i sklepów typu „dom i ogród’. Jesteśmy obecnie największą siecią franczyzową na polskim rynku w tych dwóch kategoriach, niemniej jednak, zgodnie z naszą strategią, zamierzamy w najbliższych latach nadal wzmacniać naszą pozycję.

W ekspansji ma pomóc wprowadzenie nowego konceptu sklepów. Jego szczegóły na razie zostaną wyjawione tylko obecnym franczyzobiorcom – oficjalnie Muszkieterowie zaprezentują go dopiero jesienią. Jeszcze w tym roku sieci Intermarché i Bricomarché mają powiększyć się odpowiednio o 20 i 10 sklepów. - Jest to jednak plan minimum. Wierzymy, że uda nam się otworzyć więcej placówek niż pierwotnie zakładaliśmy – zaznacza Patrick Renault.

Zgodnie z planem punkty Intermarché mają zagościć m.in. w takich miastach jak Toruń, Łódź i Gdańsk. Szyld Bricomarché zawita zaś do Skierniewic, Hrubieszowa oraz Starogardu Gdańskiego. Cały czas kontynuowany jest też rozwój stacji paliw francuskiej marki. Obecnie działa ich w Polsce 47, a do końca roku ma być o 9 więcej.

W 2013 roku obroty w sieci Intermarché wzrosły o blisko 5 proc. i sięgnęły 3,9 mld zł. Wzrost w Bricomarché był jeszcze wyższy – sięgnął 10,4 proc., a sieć zanotowała przychody na poziomie 980 mln zł. Była to zasługa nowych otwarć. Placówki porównywalne utrzymały obroty podobne tym z 2012 roku.

- Stały wzrost w ostatnich latach naszych obrotów, biorąc także pod uwagę wciąż odczuwalne skutki kryzysu gospodarczo-finansowego, potwierdza i umacnia naszą pozycję na polskim rynku marketów spożywczych oraz typu „dom i ogród”. Świadczy on ponadto o ciągłym potencjale rozwojowym naszych sieci w Polsce na najbliższe lata – zaznacza Patrick Renault.   

(gum)


Grzegorz Morawski
dziennikarz

POPULARNE NA FORUM

Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator

Witam. ja w tym roku podpisałem umowę na 5 punktów 2 mam już zrealizowane niestety pozostałe trzy jeszcze nie, niewiem kiedy to nastapi bo pojawia się coraz więcej...

2 wypowiedzi
ostatnia 30.07.2024
Carrefour Express - supermarket na licencji

Dzień dobry. Szukam chętnych prowadzących sklepy Carrefour do podjęcia współpracy w zakresie umieszczenia na terenie sklepu małego automatu paczkowego. Może być w...

20 wypowiedzi
ostatnia 22.07.2024
sklepy spożywcze

Pozycjonowanie lokalne to kluczowa strategia dla firm pragnących zwiększyć swoją widoczność wśród lokalnej społeczności. Proces ten skupia się na optymalizacji...

7 wypowiedzi
ostatnia 25.03.2024
Franczyzodawca otwarty na osoby z niepełnosprawnościami

Jestem osobą niepełnosprawną ostatnio umiarkowanym czy jest szansa żebym mogła wejść we franczyznę i jako osoba niepełnosprawna

1 wypowiedzi
ostatnia 24.03.2024
Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator

Witam, Czy ktoś może zdecydował się na współpracę z zOdido w ramach Odido Elevator i może podzielić się doświadczeniami? Chodzi o twardszą franczyzę / wyposażenie...

2 wypowiedzi
ostatnia 30.09.2023
Nagrodzeni franczyzobiorcy

Należałoby zostawić sobie te nagrodę na spłatę powstających lawinowo długów franczyzobiorców, którzy przez kanibalizacje lokalizacji padają po kilku miesiącach....

1 wypowiedzi
ostatnia 03.02.2023
sklepy spożywcze

Polecam Franczyzę sklepów Cortez szybko rozwijająca się marka.

7 wypowiedzi
ostatnia 29.03.2022
Jubileuszowy sklep

Pani Julito proszę uciekać z sieci póki jeszcze dług nie urósł do niebotycznych rozmiarów

1 wypowiedzi
ostatnia 09.03.2022