- Od 1 czerwca funkcjonuje nowy zarząd spółki Pijalnie Czekolady. Poza zmianą właściciela spółki i zarządu nie przewidujemy zmian kadrowych, ani tez zmian zasad dotyczących franczyzy - deklaruje Magdalena Kołodziejska, rzecznik prasowy LOTTE Wedel.
Środa
04.06.2014
Spółka EBS sprzedała Pijalnie Czekolady E. Wedel. Co to oznacza dla franczyzobiorców? I czy pozbędzie się też swojej drugiej marki, pralni 5asec?
 

Sieć Pijalni Czekolady E. Wedel, która od 2011 pozostawała pod kontrolą spółki EBS, przechodzi w ręce spółki Lotte Wedel, należącej do japońskiego koncernu Lotte Group. Jak podaje Puls Biznesu, nowy właściciel chce intensywnie rozwijać sieć. W ciągu pięciu lat liczba pijalni ma wzrosnąć z obecnych 19 (z czego sześć to punkty franczyzowe) do 70.

Jednym z motywów zakupu była też chęć wzmocnienia spójności marki Wedel. Można się zatem spodziewać, że Japończycy nie poskąpią wydatków na nowe otwarcia, traktując sieć Pijalni jako swojego rodzaju front działań marketingowych. Takie rozwiązanie rynek marek sieciowych poznał już na przykładzie Piwiarni Warki, które, oprócz kanału dystrybucyjnego, stanowią dla Grupy Żywiec ważne narzędzie budowy wizerunku.

Huczne zapowiedzi otwarć składane przez nowego właściciela Pijalni mogą niepokoić franczyzowy Mount Blanc, sieci serwującej belgijską czekoladę. Koncept działa w Polsce od 2006 roku, do tej pory uruchomił 19 kawiarni. Zmiany układu sił na swoim rynku jego właściciele komentować nie chcą, ograniczając się do wyjawienia planów rozwoju.
- Negocjujemy umowy z kilkoma potencjalnymi franczyzobiorcami. Chcemy, aby na koniec roku nasza sieć liczyła 25 kawiarni – mówi Tomasz Piasecki, właściciel Mount Blanc.

Pomóc w realizacji planów mają franczyzobiorcy. Otwarcie kawiarni pod tym szyldem wymaga inwestycji przekraczającej 400 tys. zł.

Co dalej z grupą EBS, która pozbyła się jednej ze swoich dwóch flagowych sieci? Jej właściciele nie odpowiedzieli na nasze pytania dotyczące motywów sprzedaży Pijalni. Ten krok ma podwójne znaczenie, bo rodzi spekulacje na temat przyszłości sieci pralni 5asec, która również rozwija się we franczyzie. Można pokusić się o domysły, że Lotte Wedel zaproponował na tyle korzystną cenę, że decyzja o sprzedaży wydała się oczywista. Jeśli tak, to raczej nie ma co się spodziewać zmian sytuacji franczyzobiorców 5asec. Jeśli jednak okazałoby się, że właściciele EBS wpadli na pomysł, by zupełnie wycofać się z biznesu, wówczas może okazać się, że niedługo usłyszymy o kolejnym przejęciu…

(gum)

 

 

 

 


Grzegorz Morawski
dziennikarz

POPULARNE NA FORUM

Biznes, który bije rekordy

Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.

1 wypowiedzi
ostatnia 15.10.2024
Biesiadowo

Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50

1 wypowiedzi
ostatnia 29.01.2024
Kawiarnie Cafe Nescafe

Nie chciałabym tej franczyzy

6 wypowiedzi
ostatnia 29.04.2023
McDonalds opinie o franczyzie

Ja bym pomyślała o tej franczyzie

3 wypowiedzi
ostatnia 29.04.2023
Doświadczenia z Bafra Kebab

Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...

1 wypowiedzi
ostatnia 25.04.2023
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż

Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...

1 wypowiedzi
ostatnia 06.03.2023
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines

Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...

1 wypowiedzi
ostatnia 02.02.2023
Ile kosztuje McDonald's?

Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali

1 wypowiedzi
ostatnia 24.12.2022