Sphinksa patent na galerie
W maju w restauracjach wprowadzono nowe menu śniadaniowe. Dlaczego Sphinx postawił na promocje dań serwowanych rano?
Do śniadań przywiązujemy, jako konsumenci, dużą wagę. Okazuje się, że mimo dynamicznego tempa życia w dużych miastach, blisko co trzeci jego mieszkaniec jada śniadanie urozmaicone, dobierając różne składniki. Wprowadzenie nowego menu dostępnego przed południem, wynika z tego, że centra handlowe, w których działają nasze restauracje, są otwarte od wczesnych godzin porannych. Promując śniadania chcieliśmy sprawić, by liczba gości w pierwszej połowie dnia w tych lokalizacjach wzrosła.
Z jakim skutkiem?
Nowe menu wprowadziliśmy nieco ponad miesiąc temu, ale już teraz widzimy znaczny wzrost zainteresowania naszymi punktami – nawet trzykrotnie więcej zamówień. Zauważyliśmy, że restauracje Sphinksa zaczęły być też traktowane jako dobre miejsce porannych spotkań biznesowych.
Ostatnio na rynku zaczęły się pojawiać koncepty gastronomiczne ukierunkowane głównie na menu śniadaniowe? Czy nowe menu to preludium do wprowadzenia nowej marki?
Nie, jest zdecydowanie za wcześnie, by postawić tylko i wyłącznie na śniadania. Fakt, obserwujemy pewną modę, ale to bardzo młody trend. Preferencje Polaków będą zmieniać się jeszcze przez długi czas. Nadal największa liczba Polaków z dużych miast je poranny posiłek jeszcze przed wyjściem z domu. Zauważalna jest jednak zmiana tych przyzwyczajeń. Sprzyja jej tempo i styl życia, wymiana pokoleniowa, wiele wzorców przychodzi też z zagranicy.
Z raportu Sphinx Restauracje dotyczącego zwyczajów śniadaniowych Polaków wynika, że przynajmniej raz w miesiącu śniadania w lokalach gastronomicznych jedzą krakowianie i warszawiacy. Najmniej osób ma taki zwyczaj w Poznaniu i Gdańsku.
Polacy mieszkający w dużych miastach decydując się na śniadanie w lokalu gastronomicznym, kierują się przede wszystkim względami praktycznymi – wygodą oraz oszczędnością czasu. Na kolejnym miejscu jest aspekt towarzyski, czyli możliwość zjedzenia wspólnego posiłku ze znajomymi. W ciekawy sposób na tle badanych miast wyróżnia się Kraków. To jedyne miasto, gdzie najwięcej osób – ponad 44 proc. - odpowiedziało, że spożywa śniadania w restauracji, kawiarni czy barze, ponieważ ma wtedy chwilę dla siebie i może poczytać gazetę czy przejrzeć internet. Stolica Małopolski wiedzie również prym we wskazywaniu mody jako powodu jadania śniadań w lokalu. Deklaruje tak co siódmy krakowianin korzystający ze śniadaniowej oferty gastronomii.
Rozmawiał (gum)
ZOBACZ W KATALOGU
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Restauracja z japońskim menu
/27.11.2025
Japońska kuchnia to nie tylko sushi. W lokalach Doskoi zjemy wiele tradycyjnych dań z Kraju Kwitnącej Wiśni, a przy okazji znajdziemy pomysł na biznes.
Sieć pizzerii Gruby Benek otworzyła nowy lokal na bydgoskich Jachcicach. Pierwszy dzień działalności przyniósł duże zainteresowanie klientów i jeden z najlepszych wyników otwarcia w historii marki.
KawoWiniarnia to nowy franczyzowy koncept restauracyjny, który wyróżnia się bogatą kartą kaw i wina. Czy ma szansę na sukces?
Sfinks Polska notuje wzrost rentowności w III kwartale 2025 r., mimo spadku przychodów jednostkowych. To efekt konsekwentnego przechodzenia na franczyzę.
Sulaiman Kebab ma dla franczyzobiorców atrakcyjną promocję. Dzięki niej mogą zaoszczędzić 40 proc. na inwestycji.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Ekotrend zmienia rynek napojów
/01.12.2025
Rosnące zainteresowanie produktami w szklanych butelkach staje się jednym z kluczowych zjawisk kształtujących rynek napojów. W tych warunkach rozwija się również Unikat, który buduje franczyzę opartą na lokalnych dostawach.
Agnieszka Miąsek postanowiła poszerzyć ofertę swojego salonu kosmetycznego. Zdecydowała się na franczyzę Depilacja.pl. Dlaczego?
Parki rozrywki #KochamSkakać właśnie zaczynają rozwój poprzez franczyzę. Ile trzeba zainwestować w taki biznes?
W Polsce żyje około 14 milionów psów i kotów, a tylko połowa z nich jest karmiona gotową karmą. To tworzy duży, wciąż nienasycony rynek, z którego korzystają m.in. franczyzobiorcy Husse, rozwijający sprzedaż premium z dostawą do domu.
Wśród polskich inwestorów coraz wyraźniej rośnie zainteresowanie tzw. biznesami pasywnymi – modelami, które działają bez konieczności dużego zaangażowania właściciela.
POPULARNE NA FORUM
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines
Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...
Ile kosztuje McDonald's?
Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali