Kawiarnia i sklep w jednym

Marka Mount Blanc Top Belgian Chocolates działa na polskim rynku od 2006 roku.
Poniedziałek
16.06.2014
Pijalnie Czekolady i Kawy Mount Blanc działają w większości regionów Polski. Firma szuka franczyzobiorców w centrum i na wschodzie kraju.
 

Koncepcja Mount Blanc opiera się na połączeniu kawiarni i sklepu –  w lokalu klient może napić  się gorącej lub zimnej belgijskiej czekolady, palonej w Belgii kawy lub skosztować jednej z wielu propozycji deserów, a przy okazji kupić pralinki do domu lub na prezent.

Obecnie sieć Mount Blanc to już 19 kawiarni. Wkrótce zostanie otwarta 20 – tym razem w Płocku, a jesienią ruszą kolejne dwie: w olsztyńskiej Galerii Warmińskiej i w centrum Warszawy.
- Nie zamierzamy na tym poprzestać. Dynamiczny rozwój sieci jest dla nas bardzo istotny, dlatego cały czas prowadzimy rozmowy z potencjalnymi franczyzobiorcami i szukamy nowych miejsc w których mogłyby powstać nasze Pijalnie. Chcemy, aby na koniec roku nasza sieć liczyła 25 kawiarni – mówi Michał Piasecki, pełnomocnik zarządu Mount Blanc.

Oprócz powiększania sieci franczyzodawca Mount Blanc planuje kolejne zmiany. – Jeszcze w tym roku umożliwimy klientom płacenie za nasze produkty punktami Payback. Wprowadzamy też innowację w sprzedaży internetowej – od jesieni zamówione pralinki będzie można otrzymać nie tylko drogą pocztową, ale też odebrać w dowolnie wybranej kawiarni – mówi Michał Piasecki.

Większość kawiarni Mount Blanc działa w galeriach handlowych. To rozwiązanie sprawdza się dobrze w większych miastach, gdzie zagęszczenie lokali kawiarniano-rozrywkowych przy głównych ulicach jest zazwyczaj bardzo duże. Kilka pijalni funkcjonuje jednak z powodzeniem poza centrami handlowymi – Pijalnie w Karpaczu, Wiśle oraz w nadmorskich kurortach: Świnoujściu i Sopocie zlokalizowane są bezpośrednio przy ulicach.

Mount Blanc nadal chce otwierać zarówno własne, jak i franczyzowe kawiarnie. Najważniejszym warunkiem przystąpienia do sieci jest posiadanie lokalu o powierzchni 80-120 m2 w centrum handlowym albo przy dużej ulicy miasta. Opłata wstępna wynosi 10 tys. zł, a szacowany koszt inwestycji to 350-400 tys. zł.
(mt)


Małgorzata Tomczak

POPULARNE NA FORUM

Biznes, który bije rekordy

Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.

1 wypowiedzi
ostatnia 15.10.2024
Biesiadowo

Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50

1 wypowiedzi
ostatnia 29.01.2024
Kawiarnie Cafe Nescafe

Nie chciałabym tej franczyzy

6 wypowiedzi
ostatnia 29.04.2023
McDonalds opinie o franczyzie

Ja bym pomyślała o tej franczyzie

3 wypowiedzi
ostatnia 29.04.2023
Doświadczenia z Bafra Kebab

Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...

1 wypowiedzi
ostatnia 25.04.2023
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż

Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...

1 wypowiedzi
ostatnia 06.03.2023
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines

Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...

1 wypowiedzi
ostatnia 02.02.2023
Ile kosztuje McDonald's?

Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali

1 wypowiedzi
ostatnia 24.12.2022