Zanim padnie sakramentalne "tak"
Przedsiębiorcom, którzy rozpoczynają działalność na licencji, franczyzodawca powinien zapewnić podstawowe szkolenie dotyczące głównych aspektów prowadzenia biznesu. Program szkolenia obejmuje takie zagadnienia jak prowadzenie księgowości, znalezienie i zatrzymanie dobrych pracowników, obsługę specjalistycznego sprzętu. Szkolenie to dobry czas, aby franczyzobiorca zapoznał się także z produktami bądź usługami oferowanymi przez jej dawcę oraz z modelem biznesowym wybranej sieci. W przypadku Subway’a szkolenie zostało podzielone na dwie części – w pierwszej biorą udział osoby, które wyrażają zainteresowanie prowadzeniem restauracji pod logo amerykańskiej sieci fast food. Druga część skierowana jest do tych, którzy podjęli już ostateczną decyzję dotyczącą podpisania umowy franczyzowej.
- Przed przystąpieniem do sieci osoby zainteresowane naszą franczyzą mają możliwość uczestniczenia w bezpłatnym seminarium informacyjnym. Seminaria mają formę spotkania z regionalnym agentem ds. rozwoju sieci w Polsce, który omawia następujące tematy: historia marki, rozwój w Polsce i na świecie, koncept biznesowy, średnie koszty inwestycji i droga do otwarcia restauracji – wylicza Irena Schlosserova, koordynator rozwoju sieci Subway w krajach Europy Środkowo-Wschodniej.
Szkolenia wprowadzające odbywają się w biurach regionalnych agentów ds. rozwoju marki Subway w Polsce lub w innych miejscach przez nich wyznaczonych. Wiedza i materiały dostarczone podczas tego spotkania pozwalają uczestnikom realnie ocenić swoje możliwości. Ci, którzy decydują się na współpracę i chcą podpisać umowę franczyzową biorą następnie udział w dwutygodniowym programie szkoleniowym, który odbywa się w biurze Subway w Milford, w stanie Connecticut (szkolenie odbywa się w jęz. angielskim) lub w jednym z ośrodków szkoleniowych: w Miami na Florydzie (po hiszpańsku), w Niemczech (po niemiecku), w Cambridge (po angielsku) i w Paryżu (po francusku).
- Wraz z ekspansją sieci na polski rynek, planujemy otworzyć własne centrum szkoleniowe w Polsce, które będzie wpierać polski oraz okoliczne rynki. Jest to prawdopodobny plan do zrealizowania, ponieważ Polska dla Subway jest bardzo ważnym rynkiem – dodaje menedżer sieci.
Dodatkowo franczyzobiorcy mogą uczestniczyć w e-learningowych kursach w ramach Uniwersytetu Subway. Szkolenia online dostępne są 24 godziny na dobę. Kursy przechodzą właściciele, menedżerowie oraz pracownicy. Franczyzobiorcy regularnie otrzymują także publikacje, e-maile, DVD oraz inne narzędzia do nauki.
(dw)
ZOBACZ W KATALOGU
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Restauracja z japońskim menu
/27.11.2025
Japońska kuchnia to nie tylko sushi. W lokalach Doskoi zjemy wiele tradycyjnych dań z Kraju Kwitnącej Wiśni, a przy okazji znajdziemy pomysł na biznes.
Sieć pizzerii Gruby Benek otworzyła nowy lokal na bydgoskich Jachcicach. Pierwszy dzień działalności przyniósł duże zainteresowanie klientów i jeden z najlepszych wyników otwarcia w historii marki.
KawoWiniarnia to nowy franczyzowy koncept restauracyjny, który wyróżnia się bogatą kartą kaw i wina. Czy ma szansę na sukces?
Sfinks Polska notuje wzrost rentowności w III kwartale 2025 r., mimo spadku przychodów jednostkowych. To efekt konsekwentnego przechodzenia na franczyzę.
Sulaiman Kebab ma dla franczyzobiorców atrakcyjną promocję. Dzięki niej mogą zaoszczędzić 40 proc. na inwestycji.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Ekotrend zmienia rynek napojów
/01.12.2025
Rosnące zainteresowanie produktami w szklanych butelkach staje się jednym z kluczowych zjawisk kształtujących rynek napojów. W tych warunkach rozwija się również Unikat, który buduje franczyzę opartą na lokalnych dostawach.
Agnieszka Miąsek postanowiła poszerzyć ofertę swojego salonu kosmetycznego. Zdecydowała się na franczyzę Depilacja.pl. Dlaczego?
Parki rozrywki #KochamSkakać właśnie zaczynają rozwój poprzez franczyzę. Ile trzeba zainwestować w taki biznes?
W Polsce żyje około 14 milionów psów i kotów, a tylko połowa z nich jest karmiona gotową karmą. To tworzy duży, wciąż nienasycony rynek, z którego korzystają m.in. franczyzobiorcy Husse, rozwijający sprzedaż premium z dostawą do domu.
Wśród polskich inwestorów coraz wyraźniej rośnie zainteresowanie tzw. biznesami pasywnymi – modelami, które działają bez konieczności dużego zaangażowania właściciela.
POPULARNE NA FORUM
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines
Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...
Ile kosztuje McDonald's?
Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali