Lunch w biurowcu
W przeciągu dwóch tygodni Grupa Gastromall, właściciel sieci restauracji z jedzeniem na wagę Olimp, uruchomiła dwa nowe lokale. Oba działają w Krakowie. Pierwszy z nich powstał w nowo otwartym centrum biurowym Orange Office Park w Krakowie na powierzchni 500 m2. Lokal jest podzielony na kilka stref: kawiarnianą, wypoczynkową oraz część ze stolikami w oszklonym atrium. Druga z restauracji znajduje się w biurowcu Alma Tower, głównej siedzibie spółek Alma oraz Grupy Onet.
Do tej pory franczyzodawca Olimp stawiał na lokale w centrach handlowych. W tym roku otworzył już 5 restauracji w następujących obiektach: CH Janki pod Warszawą, Wola Park w Warszawie, Atrium Lublin, Amber Kalisz, Ferio Konin. Teraz jednak coraz częściej wybiera biurowce, których pracownicy muszą gdzieś udać się na lunch. - Jeszcze w tym roku zainaugurują działalność restauracje Olimp w Enterprise Park oraz w Software Park Avia, kolejnych centrach biurowych Krakowa - mówi Izabela Domaradzka, koordynator projektów Grupy Gastromall.
Franczyzodawca posiada gotowe lokalizacje w centrach handlowych w Katowicach, Gliwicach, Częstochowie, Sosnowcu i Poznaniu.Firma doradz partnerom biznesowym w zakresie dotacji unijnych i chwali się, że wszystkie dotychczasowe wnioski otrzymały dotacje. Inwestycja w restaurację Olimp w kwocie ok. 200 tys. zł zwraca się po dwóch latach. Grupa Gastromall przekazuje projekt aranżacji lokalu, biznes plan, zestawienie niezbędnego w sprzętu gastronomicznego, projekt ulotek i ubioru dla personelu. Obowiązkowe szkolenie przechodzi personel nowo otwartego lokalu oraz jego menedżer.
- Realizujemy obecnie 4 projekty dofinansowane w ramach Małopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego. Krakowski Klaster Gastronomiczny to inicjatywa małopolskich przedsiębiorców z branży gastronomicznej, w której Grupa Gastromall jest liderem Klastra. Jego cel to przede wszystkim innowacje w zakresie tworzenia nowych produktów dla branży Horeca oraz cele edukacyjne - szkolenia, warsztaty kulinarne, certyfikacja produktów. Dzięki projektowi franczyzobiorcy uzyskają dostęp do produkowanych w centrali sosów, marynat, przypraw, staną się cześcią sieci dystrybucyjnej, którą obecnie tworzymy. W planach jest utworzenie specjalnej komórki doradczo-konsultacyjnej ułatwiajacej franczyzobiorcom przygotowanie dokumentacji aplikacyjnej w konkursach nowej perspektywy finansowej 2014-2020 - dodaje Izabela Domaradzka.
(dw)
ZOBACZ W KATALOGU
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Pizzeria w mniejszym mieście
/08.10.2025
Tibesti2Go otwiera pizzerie nawet w kilkutysięcznych miejscowościach. Jak dołączyć do sieci?
Piotr Pożak, franczyzobiorca McDonald’s Polska, zdobył tytuł Top Franczyzobiorcy w kategorii „najszybszy wzrost w sieci”. Jak udaje mu się zarządzać czterema restauracjami?
Fit Cake eksploruje zagraniczne rynki. Marka weszła do Kanady i przygotowuje się do ekspansji w kolejnych krajach.
Franczyzodawca New York Pizza Department otworzył pierwszy lokal w Egipcie! Plany na dalszą ekspansję sieci na egipskim rynku są bardzo ambitne.
Restauracja Migavka wchodzi we franczyzę. Jaka jest specjalność marki i jej oferta dla licencjobiorców?
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Biznes pod znaną marką: Relacja z jesiennych Targów Franczyza 2025
/24.10.2025
W Pałacu Kultury i Nauki odbyły się Targi Franczyza. Przeczytaj relację z tego wydarzenia, zainspiruj się i wybierz biznes dla siebie!
Po powrocie z USA Adrian Luźny stanął przed wyborem – praca na etacie w korporacji czy własny biznes. Wybrał współpracę z PSB Mrówka i dziś prowadzi dwa sklepy w Poddębicach i Łęczycy, pokazując, że przemyślana strategia i wsparcie sieci mogą przynieść realny sukces w handlu detalicznym.
Podpisanie umowy franczyzy to jeden z najważniejszych momentów w drodze do własnego biznesu. Ale zanim to zrobisz, warto wiedzieć, gdzie w umowie szukać tzw. zielonych flag, a które zapisy powinny zapalić ostrzegawczą lampkę.
Marzysz o własnym biznesie, ale obawiasz się ryzyka? Franczyza to sprawdzony sposób na dochodowy interes pod silną marką. Przyjdź 23-24 października na Targi Franczyza w Warszawie i poznaj najlepsze koncepty franczyzowe!
Jump4U stawia na nowoczesne parki trampolin, które przyciągają dzieci, młodzież i dorosłych. Inwestorów kusi zwrot z inwestycji nawet w 2,5 roku i rosnący popyt na rozrywkę pod dachem.
POPULARNE NA FORUM
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines
Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...
Ile kosztuje McDonald's?
Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali