Jogurt ma pod górkę
Dwa punkty własne i dwa franczyzowe – oto trzyletni bilans amerykańskiej sieci Yogen Früz na polskim rynku. Lokale w Sopocie, Warszawie, Gdańsku i Tczewie to dorobek skromny, w porównaniu z 50 placówkami, których otwarcia (i to w ciągu pierwszego roku!) zapowiadał masterfranczyzobiorca sieci. Choć na wynik Yogen Früz można spojrzeć też z innej strony – mimo, że marka nie rozprzestrzenia się w kraju w jakimś zastraszającym tempie, to jednak wiele wskazuje na to, że tym razem zabawi na polskim rynku dłużej niż przy poprzednich dwóch podejściach.
Pierwsze z nich miało miejsce jeszcze w latach 90-tych, ale zakończyło się fiaskiem, gdy operator utracił wsparcie funduszu inwestycyjnego. Do kolejnej próby doszło w ubiegłej dekadzie, ale i tym razem franczyzodawca poniósł porażkę (nieoficjalnie mówiło się o złym zarządzaniu, choć swoje trzy grosze dołożyła też sezonowość). Odpowiedzialna za obecną ofensywę, czy może lepiej – rynkową wojnę pozycyjną, nad Wisłą spółka Healthy Lifestyles Master Franchiser Polska dziś już tonuje wypowiedzi na temat przyszłości Yogen Früz.
- Docelowo nie chcę planować, ponieważ na realne plany w tym segmencie jest jeszcze za wcześnie. Chcemy się rozwijać, a co za tym idzie wspierać i pomagać w otwarciu własnego biznesu. 5 września otwieramy nowy punkt w Galerii Warmińskiej w Olsztynie – mówi Magdalena Łucek, menedżer ds. rozwoju biznesu w firmie Healthy Lifestyles Master Franchiser Polska. - Żeby jednak zagwarantować sukces naszym klientom, musimy mieć zdecydowanych franczyzobiorców oraz, co równie ważne, dobrą lokalzacja. Połączenie tych czynników gwarantuje sukces i obopulną satysfakcję, również finansową.
Przekonuje, że rynek jest chłonny, a zainteresowanie zmianą nawyków żywieniowych na zdrowsze i dbaniem o sylwetkę rośnie. - Nasze jogurty korelują z tymi trendami, ponieważ jako jedyne na rynku są mrożone i probiotyczne, mniej kaloryczne niż lody. Nasze jogurty, powstają na bazie bardzo dobrej jakości mleka, a sam proces produkcji i receptura znana jest od 1986 roku. Sama z ciekawością obserwuję zachowania klientów i zawsze podkreślam, że my Polacy, jako konsumenci, jesteśmy nieprzewidywalni – mówi Magdalena Łucek.
Na tej nieprzewidywalności Yogen Früz już dwa razy się „przejechał”. Czy tym razem będzie inaczej? Kropla drąży skałę - nawet konserwatywni konsumenci z czasem dostrzegą i być może docenią walory mrożonych jogurtów. Ale do tego trzeba czasu. Czy wystarczy go franczyzodawcy?
(gum)
ZOBACZ W KATALOGU
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Restauracja z japońskim menu
/27.11.2025
Japońska kuchnia to nie tylko sushi. W lokalach Doskoi zjemy wiele tradycyjnych dań z Kraju Kwitnącej Wiśni, a przy okazji znajdziemy pomysł na biznes.
Sieć pizzerii Gruby Benek otworzyła nowy lokal na bydgoskich Jachcicach. Pierwszy dzień działalności przyniósł duże zainteresowanie klientów i jeden z najlepszych wyników otwarcia w historii marki.
KawoWiniarnia to nowy franczyzowy koncept restauracyjny, który wyróżnia się bogatą kartą kaw i wina. Czy ma szansę na sukces?
Sfinks Polska notuje wzrost rentowności w III kwartale 2025 r., mimo spadku przychodów jednostkowych. To efekt konsekwentnego przechodzenia na franczyzę.
Sulaiman Kebab ma dla franczyzobiorców atrakcyjną promocję. Dzięki niej mogą zaoszczędzić 40 proc. na inwestycji.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Ekotrend zmienia rynek napojów
/01.12.2025
Rosnące zainteresowanie produktami w szklanych butelkach staje się jednym z kluczowych zjawisk kształtujących rynek napojów. W tych warunkach rozwija się również Unikat, który buduje franczyzę opartą na lokalnych dostawach.
Agnieszka Miąsek postanowiła poszerzyć ofertę swojego salonu kosmetycznego. Zdecydowała się na franczyzę Depilacja.pl. Dlaczego?
Parki rozrywki #KochamSkakać właśnie zaczynają rozwój poprzez franczyzę. Ile trzeba zainwestować w taki biznes?
W Polsce żyje około 14 milionów psów i kotów, a tylko połowa z nich jest karmiona gotową karmą. To tworzy duży, wciąż nienasycony rynek, z którego korzystają m.in. franczyzobiorcy Husse, rozwijający sprzedaż premium z dostawą do domu.
Wśród polskich inwestorów coraz wyraźniej rośnie zainteresowanie tzw. biznesami pasywnymi – modelami, które działają bez konieczności dużego zaangażowania właściciela.
POPULARNE NA FORUM
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines
Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...
Ile kosztuje McDonald's?
Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali