Zdrowy trend w szybkiej kuchni
Pod logo Fit and Green działają restauracje urządzone w stylu nowoczesnego bistro, oferujące dania wegetariańskie, wegańskie, produkowane z naturalnych składników według oryginalnych receptur. W menu F&G znajdują się m.in. burgery, pierogi, zupy i sałatki, ciasta i desery, a w większych lokalach także makarony.
- Opracowaliśmy pierwszy w Polsce koncept, który łączy cechy slow foodu z fast foodem, bo w naszych barach zdrowe posiłki serwowane są wyjątkowo szybko – tłumaczy Krzysztof Szczęsny, jeden z pomysłodawców konceptu Fit and Green. – Przywiązujemy ogromną wagę do odpowiednio przygotowanego menu z cenami dostosowanymi do kieszeni klienta. Dbamy także o wystrój lokalu, otwartą i uprzejmą obsługę. Chcemy być wiarygodni w tym, co robimy, dlatego o składzie i sposobie przyrządzenia dań nasz personel wie wszystko.
Czy aby na pewno Fit and Green to pierwszy tego typu koncept? Od kilku lat na rynku działa sieć barów Salad Story oferująca zdrowe dania, jednak głównie w centrach handlowych. Lokalizacje uliczne, podobnie jak F&G, preferuje franczyzodawca Grooli. Te lokale bistro też wpisują się w modę na slow food, gdzie głównym daniem są przyrządzone na kilkadziesiąt sposobów ziemniaki.
Pierwsza restauracja F&G powstała w czerwcu 2014 roku, w ciągu pięciu miesięcy powstały dwa kolejne lokale, które, zdaniem właściciela sieci, zyskały już grupę stałych bywalców. Franczyzodawca zapowiada kolejne otwarcia, tym razem placówek franczyzowych.
- Prowadzimy zaawansowane rozmowy na temat trzech punktów na licencji, pracujemy również nad przekazaniem własnych lokali franczyzobiorcom – mówi Krzysztof Szczęsny. - Naszym celem jest prowadzenie biznesu świadomego, połączonego z promowaniem zdrowego stylu życia. Chcielibyśmy, aby biorcy licencji mieli podobne podejście do biznesu.
Firma poszukuje partnerów w dużych miastach oraz miejscowościach zamieszkanych przez studentów. Szczegóły dotyczące najlepszego lokalu na bar Fit and Green można znaleźć w artykule Bistro na zdrowie na portali Lokalnabiznes.pl. Opłata wstępna w wysokości 20 tys. zł pokrywa koszty wykonania projektu lokalu, oznakowania wewnętrznego, jednolitego we wszystkich restauracjach menu wiszącego na ścianie oraz koszt dwutygodniowego szkolenia personelu.
- Przygotowujemy projekt lokalu i projekt technologiczny, zapewniamy wdrożenie całego systemu, pełne szkolenie pracowników, wszystkie elementy wizualizacyjne, a potem wspólne i indywidualne działania marketingowe – wylicza przedstawiciel Fit and Green. - Oferujemy też pełną dostawę półproduktów i opakowań. Nasz koncept to nie tylko biznes, ale także działanie na rzecz poprawy przyzwyczajeń żywieniowych Polaków.
ZOBACZ W KATALOGU
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Restauracja z japońskim menu
/27.11.2025
Japońska kuchnia to nie tylko sushi. W lokalach Doskoi zjemy wiele tradycyjnych dań z Kraju Kwitnącej Wiśni, a przy okazji znajdziemy pomysł na biznes.
Sieć pizzerii Gruby Benek otworzyła nowy lokal na bydgoskich Jachcicach. Pierwszy dzień działalności przyniósł duże zainteresowanie klientów i jeden z najlepszych wyników otwarcia w historii marki.
KawoWiniarnia to nowy franczyzowy koncept restauracyjny, który wyróżnia się bogatą kartą kaw i wina. Czy ma szansę na sukces?
Sfinks Polska notuje wzrost rentowności w III kwartale 2025 r., mimo spadku przychodów jednostkowych. To efekt konsekwentnego przechodzenia na franczyzę.
Sulaiman Kebab ma dla franczyzobiorców atrakcyjną promocję. Dzięki niej mogą zaoszczędzić 40 proc. na inwestycji.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Ekotrend zmienia rynek napojów
/01.12.2025
Rosnące zainteresowanie produktami w szklanych butelkach staje się jednym z kluczowych zjawisk kształtujących rynek napojów. W tych warunkach rozwija się również Unikat, który buduje franczyzę opartą na lokalnych dostawach.
Agnieszka Miąsek postanowiła poszerzyć ofertę swojego salonu kosmetycznego. Zdecydowała się na franczyzę Depilacja.pl. Dlaczego?
Parki rozrywki #KochamSkakać właśnie zaczynają rozwój poprzez franczyzę. Ile trzeba zainwestować w taki biznes?
W Polsce żyje około 14 milionów psów i kotów, a tylko połowa z nich jest karmiona gotową karmą. To tworzy duży, wciąż nienasycony rynek, z którego korzystają m.in. franczyzobiorcy Husse, rozwijający sprzedaż premium z dostawą do domu.
Wśród polskich inwestorów coraz wyraźniej rośnie zainteresowanie tzw. biznesami pasywnymi – modelami, które działają bez konieczności dużego zaangażowania właściciela.
POPULARNE NA FORUM
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines
Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...
Ile kosztuje McDonald's?
Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali