Śląski interes Bricomarché

Supermarket budowlany Bricomarché mogą poprowadzić przedsiębiorcy w wieku 25-50 lat. Franczyzodawca zapewnia, że biznes świetnie sprawdza się, kiedy prowadzą go pary.
Poniedziałek
10.11.2014
Grupa Muszkieterów uruchomiła supermarket budowlany w Świętochłowicach. Franczyzobiorca przejął lokal po sklepie Nomi.
 

Nowy supermarket budowlany Bricomarché w górnośląskich Świętochłowicach powstał w lokalu, w którym do niedawna działał sklep sieci Nomi. Od listopada nad drzwiami wisi szyld należący do Grupy Muszkieterów. Nowi właściciele, Iga i Marek Gawlińscy, zatrudnili w nim część pracowników dotychczasowego najemcy.
- Cieszymy się, bo dzięki temu nie stracą oni pracy – mówią franczyzobiorcy.

Świętochłowicki market to debiut Gawlińskich w branży dom i ogród. Wierzą jednak, że doświadczony franczyzodawca pomoże im rozkręcić biznes. - Mamy poczucie komfortu, bo Grupa Muszkieterów zapewnia nam ogromne doświadczenie, z którego możemy korzystać – przyznają.

Do grona Muszkieterów przystąpili, bo filozofia działania firmy wywarła na nich pozytywne wrażenie. Każdy z franczyzobiorców Bricomarché i Intermarché oprócz prowadzenia własnego biznesu pełni też funkcję w centrali sieci. - Możemy aktywnie zarządzać siecią poprzez działanie w jej strukturach centralnych. Dodatkowo Muszkieterowie przykładają dużą uwagę do potrzeb lokalnych społeczności. Grupa regularnie przeprowadza akcje społeczne, jak np. Zbieramy Krew dla Polski czy Muszkieterowie dla Polek – wyliczają Gawlińscy.

Nowy punkt sprzedaży Bricomarché znajduje się przy centrum handlowym Atrium. Na przekraczającej 3 tys. m2 powierzchni sprzedaży dostępnych będzie około 30 tys. artykułów i materiałów w czterech głównych działach: budowanie, dekoracja, majsterkowanie oraz ogród. W miesiącach wiosenno-letnich przy sklepie uruchomiony zostanie ogród zewnętrzny. Oprócz tradycyjnego asortymentu sklep oferować będzie też usługi takie jak pomoc w załadunku i transporcie zakupionego towaru, cięcie drewna czy zakupy na raty. Klienci sklepu skorzystają również z usług remontowych i dekoratorskich.

W sieci Bricomarché działa obecnie 101 supermarketów, koncept Intermarché liczy zaś 209 punktów. Zgodnie z przyjętą przez Grupę Muszkieterów strategią do końca dekady liczba supermarketów Bricomarché i spożywczych Intermarché ma wzrosnąć do 500, a zatrudnienie w nich do 7,5 tys. Franczyzodawca chcą w tym celu zainwestować łącznie 6 mld zł.
- Naszą ambicją nie jest bowiem jedynie utrzymanie aktualnego stanu posiadania punktów sprzedaży, a intensywny rozwój w kolejnych latach. Ta ważna  inwestycja umocni jeszcze bardziej naszą pozycję na polskim rynku DIY – podkreśla Patrick Renault, prezes Grupy Muszkieterów w Polsce. (gum)


Grzegorz Morawski
dziennikarz