Grill w nowym wydaniu
Krzysztof Morzycki, franczyzodawca Grill&Beer
Grill&Beer to nie pierwsza pana przygoda z gastronomią. Debiutował pan ponad dwadzieścia lat temu, proponując dość nieznany jeszcze wówczas produkt…
Na początku lat 90. często bywałem w Berlinie. Tam rozsmakowałem się w…. kebabach, zupełnie wówczas w Polsce nieznanych. W szybkim czasie otworzyłem w swoim rodzinnym mieście Kebab z oryginalnym, importowanym z Berlina pieczywem i mięsem. Wyobraża Pan sobie? Ponad 100 tys. mieszkańców Zielonej Góry i jedyny punkt z kebabem. Kolejki 24 godziny na dobę... (śmiech) Jednak po pół roku kebab przestał aż tak smakować. A po roku stwierdziłem, że nie warto dopłacać do biznesu i zamknąłem być może pierwszy taki punkt w Polsce.
Lokale Grill&Beer nie przypominają ani popularnych ostatnio restauracji z hamburgerami, ani typowych kebab barów. Do jakich klientów się zwracacie?
Nie mamy ambicji wyważania otwartych drzwi, ani nie możemy mówić o sobie jako pomysłodawcy restauracji z potrawami z grilla węglowego. Natomiast nie ukrywam, że mamy ogromny apetyt na wypełnienie braku na rynku w miastach, gdzie taka oferta nie istnieje. Na pewno, gdy zgłosi się do nas potencjalny partner ze Szczecina, Zgorzelca lub Legnicy i kilku innych miast, uczciwie mu powiem, że może mieć trudniejsze początki. Wszystko z powodu dużej popularności działających tam, konkurencyjnych lokali z grillem. Jednak w wielu miastach nie ma żadnej oferty na jedzenie z grilla. To szansa dla naszych partnerów franczyzowych. Ich lokal nie będzie kolejną pizzerią, ani następnym barem z kebabem.
Polacy przyzwyczaili się do grillowania głównie we własnych ogródkach. Czy przekonają się do lokali serwujących potrawy z grilla?
Ale my ich nie zapraszamy na grillowanie. My ich zapraszamy do estetycznych lokali z doskonałym jedzeniem z grilla węglowego w świetnych cenach. Do tego bardzo dobrej jakości, a przy tym tanie, piwo i frytki. Proponujemy ciekawie skomponowane menu oraz niedrogie i smaczne dania, sprawdzone w wielu miastach. Nie trzeba Polaków przekonywać do tego, co lubią.
Czy w przypadku trzech działających już punktów widać zainteresowanie klientów?
Pierwszy lokal otworzyliśmy w końcu lutego tego roku w Zielonej Górze. Jesteśmy zadowoleni z wyników. Mamy wiernych klientów odwiedzających nas kilka razy w tygodniu.
Jakie osoby widziałby pan najchętniej w roli franczyzobiorców Grill&Beer?
Ambitne i rozsądne, solidne i lubiące pracować na swój sukces, pojmujące, że współpraca daje lepsze efekty niż indywidualizm. Sukcesy takich marek jak McDonald's, KFC, Subway nie są przypadkowe. Tylko że tam nie można wystartować bez wielkiego kapitału, a u nas kwota inwestycji potrafi być naprawdę niewielka.
Czy pojawili się już pierwsi zainteresowani otwarciami we franczyzie?
Muszę przyznać, że jesteśmy bardzo pozytywnie zaskoczeni. Wystartowaliśmy z programem franczyzowym w październiku i mamy naprawdę dużo zapytań. W dwóch przypadkach jesteśmy umówieni na spotkania i ocenę potencjalnych lokalizacji.
Oprócz konceptu Grill&Beer rozwija pan też sieć American Twist Cafe. Czym te lokale mają się różnić od tradycyjnych kawiarnii?
Opieramy ofertę z jednej strony na tradycyjnych pozycjach kawiarnianych, a z drugiej wprowadzamy kultowe pozycje z amerykańskiego rynku cukierniczego - donuty, muffiny czy pankejki. Serwujemy także oryginalne lody twistery, znane u nas jako świderki, do tego wybór kanapek na ciepło i chrupiących tostów. W lokalach panuje wystrój utrzymany w czysto amerykańskim klimacie, jednak każdy lokal będzie urządzony w indywidualnym stylu. Chcemy uciec od nudy typowej dla kawiarnianych fast foodów. Jedząc donuta w Krakowie znajdziesz się w innym lokalu niż w Warszawie, będziesz jednak czuł, że jesteś w American Twist Cafe. A na tablecie zamontowanym w stole będziesz mógł zatweetować.
Jakie są oczekiwania dotyczące rozwoju obu marek na najbliższe lata?
Skupiamy się na pracy. Wstępne zainteresowanie przekracza nasze prognozy. Nie chcę się bawić we wróżby. Chcę osiągnąć sukces i bardzo jestem zdeterminowany, aby partnerzy mieli z naszej strony maksymalne wsparcie. Ich powodzenie będzie naszym powodem do zadowolenia z dobrze wykonanej pracy.
Rozmawiał (gum)
ZOBACZ W KATALOGU
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Przedsiębiorcy wygrywają z fiskusem walkę o zwrot VAT z tytułu stosowania 8 proc. zamiast 5 proc. stawki VAT przy sprzedaży dań na wynos.
Niewinni Czarodzieje TrzyZero to biznes gastronomiczny, którego współwłaścicielem jest Kuba Wojewódzki. Teraz marka szuka franczyzobiorców.
Franczyzobiorca rzucił korporację dla rodziny i rozpoczął własny biznes. Wiosną tego roku otworzył własny punkt Bafra Kebab i już myśli o kolejnych.
– Nasza unikalność przyciąga klientów – mówi Orest Zahrodskyy, franchise manager Lviv Croissants.
Jak zawsze branża gastronomiczna ma silną reprezentację na Targach Franczyza, które odbędą się 24-26 października w PKiN w Warszawie. Można będzie wybierać i wśród rodzimych, i wśród międzynarodowych konceptów.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Z kosmetyczną marką Yves Rocher można współpracować w dwóch modelach. Czym się różnią?
Pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Gdy ma się więcej pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
Bilard jest popularną rozrywką i dość prostą grą. Trzeba kijem posłać bilę do łuzy. Kto trafia, ten wygrywa – tak samo jak w biznesie. Własny klub bilardowy może być trafną inwestycją.
– W Polsce stale rośnie poziom świadomości klientów, jeśli chodzi o korzystanie z usług pośrednictwa w sprzedaży czy zakupie nieruchomości – mówi Agata Korzeniewska, dyrektor sieci franczyzowej Metrohouse.
POPULARNE NA FORUM
Dolci Sapori - Mniami
https://youtu.be/kojfdVGqIY4?si=N1J9rlZC1jf4U-2y
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Dolci Sapori - Mniami
Jestem również osobą poszkodowaną przez tą firmę 574 720 428
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...