Sukcesy takich marek jak McDonald’s, KFC, Subway nie są przypadkowe. Tylko że tam nie można wystartować bez wielkiego kapitału, a u nas kwota inwestycji potrafi być naprawdę niewielka.
Krzysztof Morzycki, franczyzodawca Grill&Beer
Czwartek
13.11.2014
Krzysztof Morzycki, franczyzodawca Grill&Beer, chce wypełnić rynkową niszę. Czy przekona Polaków do jedzenia dań z grilla poza działką i ogródkiem?
 

Grill&Beer to nie pierwsza pana przygoda z gastronomią. Debiutował pan ponad dwadzieścia lat temu, proponując dość nieznany jeszcze wówczas produkt…
Na początku lat 90. często bywałem w Berlinie. Tam rozsmakowałem się w…. kebabach, zupełnie wówczas w Polsce nieznanych. W szybkim czasie otworzyłem w swoim rodzinnym mieście Kebab z oryginalnym, importowanym z Berlina pieczywem i mięsem. Wyobraża Pan sobie? Ponad 100 tys. mieszkańców Zielonej Góry i jedyny punkt z kebabem. Kolejki 24 godziny na dobę... (śmiech) Jednak po pół roku kebab przestał aż tak smakować. A po roku stwierdziłem, że nie warto dopłacać do biznesu i zamknąłem być może pierwszy taki punkt w Polsce.

Lokale Grill&Beer nie przypominają ani popularnych ostatnio restauracji z hamburgerami, ani typowych kebab barów. Do jakich klientów się zwracacie?
Nie mamy ambicji wyważania otwartych drzwi, ani nie możemy mówić o sobie jako pomysłodawcy restauracji z potrawami z grilla węglowego. Natomiast nie ukrywam, że mamy ogromny apetyt na wypełnienie braku na rynku w miastach, gdzie taka oferta nie istnieje. Na pewno, gdy zgłosi się do nas potencjalny partner ze Szczecina, Zgorzelca lub Legnicy i kilku innych miast, uczciwie mu powiem, że może mieć trudniejsze początki. Wszystko z powodu dużej popularności działających tam, konkurencyjnych lokali z grillem. Jednak w wielu miastach nie ma żadnej oferty na jedzenie z grilla. To szansa dla naszych partnerów franczyzowych. Ich lokal nie będzie kolejną pizzerią, ani następnym barem z kebabem.

Polacy przyzwyczaili się do grillowania głównie we własnych ogródkach. Czy przekonają się do lokali serwujących potrawy z grilla?
Ale my ich nie zapraszamy na grillowanie. My ich zapraszamy do estetycznych  lokali z doskonałym jedzeniem z grilla węglowego w świetnych cenach. Do tego bardzo dobrej jakości, a przy tym tanie, piwo i frytki. Proponujemy ciekawie skomponowane menu oraz niedrogie i smaczne dania, sprawdzone w wielu miastach. Nie trzeba Polaków przekonywać do tego, co lubią.

Czy w przypadku trzech działających już punktów widać zainteresowanie klientów?
Pierwszy lokal otworzyliśmy w końcu lutego tego roku w Zielonej Górze. Jesteśmy zadowoleni z wyników. Mamy wiernych klientów odwiedzających nas kilka razy w tygodniu.

Jakie osoby widziałby pan najchętniej w roli franczyzobiorców Grill&Beer?
Ambitne i rozsądne, solidne i lubiące pracować na swój sukces, pojmujące, że współpraca daje lepsze efekty niż indywidualizm. Sukcesy takich marek jak McDonald's, KFC, Subway nie są przypadkowe. Tylko że tam nie można wystartować bez wielkiego kapitału, a u nas kwota inwestycji potrafi być naprawdę niewielka.

Czy pojawili się już pierwsi zainteresowani otwarciami we franczyzie?
Muszę przyznać, że jesteśmy bardzo pozytywnie zaskoczeni. Wystartowaliśmy z programem franczyzowym w październiku i mamy naprawdę dużo zapytań. W dwóch przypadkach jesteśmy umówieni na spotkania i ocenę potencjalnych lokalizacji.

Oprócz konceptu Grill&Beer rozwija pan też sieć American Twist Cafe. Czym te lokale mają się różnić od tradycyjnych kawiarnii?
Opieramy ofertę z jednej strony na tradycyjnych pozycjach kawiarnianych, a z drugiej wprowadzamy kultowe pozycje z amerykańskiego rynku cukierniczego - donuty, muffiny czy pankejki. Serwujemy także oryginalne lody twistery, znane u nas jako świderki, do tego wybór kanapek na ciepło i chrupiących tostów. W lokalach panuje wystrój utrzymany w czysto amerykańskim klimacie, jednak każdy lokal będzie urządzony w indywidualnym stylu. Chcemy uciec od nudy typowej dla kawiarnianych fast foodów. Jedząc donuta w Krakowie znajdziesz się w innym lokalu niż w Warszawie, będziesz jednak czuł, że jesteś w American Twist Cafe. A na tablecie zamontowanym w stole będziesz mógł zatweetować.

Jakie są oczekiwania dotyczące rozwoju obu marek na najbliższe lata?
Skupiamy się na pracy. Wstępne zainteresowanie przekracza nasze prognozy. Nie chcę się bawić we wróżby. Chcę osiągnąć sukces i bardzo jestem zdeterminowany, aby partnerzy mieli z naszej strony maksymalne wsparcie. Ich powodzenie będzie naszym powodem do zadowolenia z dobrze wykonanej pracy.

Rozmawiał (gum)


/2/
ZOBACZ WIĘCEJ

ZOBACZ W KATALOGU

Am Am Kebab
Amori Pomodori
Atelier Herosima
Autorskie Lody Piccolo
Bafra Kebab
Berlin Döner Kebap
Beza Krówka Lody rzemieślnicze
Biesiadowo
Bike Café
Browar Korona
BuBu Bubble Tea
Cafe Słodziak
Candy Pop
Carat Kebab
Chinkalnia
Cochise Burger
Coffeeloffee
Cofix
Crazy Bubble
Cudo Vegan Sushi
Cukiernia Sowa
Cukrem i Solą
Da Grasso
DG Restauracje
Dobra Pączkarnia
Domino’s Pizza
Donuterie
Doskoi
Easy Beer
Easy Wine
Express Pizza American Style
FABBRICA Italian Comfort Food
Falla
Felix Chicken
Fit Cake
Good Chicken
Gorąco Polecam. Smaki z Piekarni
Grande Pizza
Gruby Benek
Hotdogzna
Ice'n'go
Japanos
Kashka
Kiss Kimchi
Koku Sushi
Krowa Mać Burgers
Kurcze Pieczone
Lodolandia & Kołacz
Lody Bonano
Lody Lida
Lviv Croissants
Makarun
Maxipizza
McDonald’s
Meron
Ministerstwo Śledzia i Wódki
Mniami Ice Cream
Mr. Kebab
New York Hot Dog
New York Pizza Department
Niewinni Czarodzieje Trzyzero
Pączki Mamy
Pączkownia Smak Sprzed Lat
Pijalnia Wódki i Piwa
Pijalnie Czekolady E.Wedel
Pizza Factory
Pizza Hut
Pizzeria Stopiątka
Prosiak Polski Kebab & Fast Food
Ramen Shop by Sushi Kushi
Salsiccia Pizzeria Napoletana
Sayuri Sushi
SiGelato
So Coffee
Stava
Steiku Haoss
Subtilité Wine & Bar
Subway
Sulaiman Kebab
Sushi Bistro
Sushi Burrito
Sushi Kushi
Szaszłykowo
Taco Bar
Tawerna Pepe Verde
The White Bear Coffee
Tibesti 2Go
Totti Pizza Rzymska
U Lodziarzy Wytwórnia Lodów Polskich
United Chicken
Western Chicken
Western Tortilla
Yum Yum Kebab
ZapieCKanki
Zapiekankarnia – Zapiekanki, Bajgle, Pizza, Pasta
ŻarWok
Zdrowa Krowa