Kawiarnie sieciowe szykują atak

Z badań CHI Polska, właściciela kawiarni Costa i Coffeheaven, wynika, że 53 proc. osób odwiedzających kawiarnie w Polsce robi to co najmniej raz w miesiącu. To o 3 pkt. procentowe więcej niż przed rokiem, czyli w 2013. Możliwości rynku wydają się perspektywiczne w porównaniu do zachodnich trendów. W naszym kraju na 1 mln mieszkańców przypada 12-13 kawiarni sieciowych, podczas gdy w Wielkiej Brytanii jest ich około 85, a średnia w Europie to niemal 25. Jest więc do czego dążyć. Trzeba jednak pamiętać, że poza sieciowymi kawiarniami, isnieją także lokale niezrzeszone. A tych jest ok. 5 tys. w naszym kraju.
Jedną z firm, która chce powalczyć o polskiego amatora kawy, jest Coffeeshop Company, właściciel międzynarodowej sieci kawiarni. Coffeeshop Company działa na rynku od ponad 60 lat. Początkowo firma zajmowała się dystrybucją ekspresów do kawy oraz paleniem własnej mieszanki kawy. W 1999 roku firma zaczęła otwierać kawiarnie w Europie, w tym w Austrii, Niemczech, Polsce i Czechach oraz w USA i na Bliskim Wschodzie. Obecnie franczyzodawca zarządza siecią ponad 200 punktów.
Marża na kofeinę
Franczyzodawca oferuje kilka modeli współpracy. Różnią się one wielkością, a tym samym kwotą inwestycji. Największym z nich jest format lounge o powierzchni 100-200 m2, który kosztuje ok. 500 tys. zł. Franczyzobiorca może także wybrać classic (40-100 m2), shop in shop (20-30 m2), kilka wersji przenośnego modułu kawiarnianego oraz mobilną przyczepę. Marże na sprzedawane w Coffeeshop Company grupy produktów wynoszą od 100 do 500 proc.
- Pomagamy przyszłym franczyzobiorcom wybrać najlepszy lokal, do którego przygotujemy projekt architektoniczny. Oszacujemy ile wyniesie całkowita inwestycja w biznes i sporządzimy biznes plan do konkretnej lokalizacji. Posiadamy również propozycje lokali dzięki kontaktom z deweloperami. Oferujemy naszym partnerom szkolenie w centrum szkoleniowym w Austrii oraz praktykę w którejś z działających kawiarni. Już w trakcie prowadzenia biznesu gwarantujemy dostawy oraz serwis – zapewnia Damian Jędrzejczyk z Coffeeshop Company.
Euromonitor Internationalwart podał, że w 2013 roku rynek kawy w Polsce był wart 5,27 mld zł. Prognozy na 2014 i 2015 rok zapowiadają stały wzrost o 1,2 proc. rocznie - do 5,34 mld zł w 2015 r. i 5,4 mld zł w 2016 roku. (dw)

ZOBACZ W KATALOGU



























































































PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

– Nasze puby mogą uzyskać rentowność już w pierwszym miesiącu działalności. Obroty lokali mogą spokojnie sięgać 300-400 tys. zł – mówi Kamil Przybylski, menedżer ds. rozwoju i franczyzy Przybij Piątaka.
Yurii Hulkevych trzy lata temu otworzył pierwszy w Polsce lokal franczyzowy Lviv Croissants.
PapaGyros startuje z franczyzą. Co ma do zaoferowania franczyzobiorcom?
Legendarny amerykański brand wchodzi do Polski i otwiera rynek dla inwestora z ambicją i kapitałem. Do wzięcia masterfranczyza, która może stać się jedną z największych sieci gastronomicznych w kraju.
Pizzerie są nadal chętnie otwieranym biznesem. Jakie marki franczyzowe działają w tym segmencie rynku?
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

– Większość podłóg i drzwi sprzedaje się wraz z usługą montażu, dlatego ekipy montażowe to bardzo ważna część mojego biznesu – mówi Radosław Chabowski, franczyzobiorca DDD Dobre Dla Domu.
Najlepsze rozwiązania rodzą się z potrzeby. Nie inaczej było w przypadku robota Fidi. Polskie rozwiązanie ma szansę podbić międzynarodowy rynek medyczny.
Northgate Logistics notuje szybki przyrost sieci i nie zamierza tego zmieniać. W ubiegłym roku otworzyła siedem placówek.
Franczyzę i4-Mobile można połączyć z innym biznesem. A franczyzodawca może nawet pokryć część kosztów inwestycji.
Solarium nie tylko dla opalenizny – coraz więcej klientów szuka w nim poprawy nastroju i zastrzyku witaminy D. Paradaise Studio Solarium rusza z franczyzą.
POPULARNE NA FORUM
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines
Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...
Ile kosztuje McDonald's?
Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali