Mobilnie, ale pod dachem
Mobilnych biznesów przybywa każdego roku i to nie tylko tych serwujących jedzenie typu fast food. Swoje doświadczenie w gastronomii postanowiła wykorzystać firma Let’s Enjoy, która poszukuje partnerów zainteresowanych prowadzeniem sprzedaży napojów i przekąsek z kawo-roweru. Koncept startuje pod nazwą Dobra Kawa. Mimo że na razie działa jedna kawiarnia, franczyzodawca od dawna posiada markę Po Prostu Rower oferującą dania kuchni włoskiej.
- Naszym znakiem rozpoznawalnym jest niebieski rower. W odróżnieniu od innych mobilnych kawiarni nasz model nie posiada drewnianych elementów, które chociaż wyglądają estetycznie podwyższają cenę roweru. Proponujemy biznes, w który trzeba zainwestować 25 tys. zł. To kwota, którą nawet jeśli nie dysponujemy, z łatwością możemy otrzymać w ramach kredytu – mówi Jakub Romańczuk, właściciel Let’s Enjoy.
Oprócz stosunkowo niskiej kwoty inwestycji franczyzodawca zapewnia, że równie niskie są bieżące koszty. To zasługa prowadzenia działalności w zamkniętym pomieszczeniu ze stałym dostępem do prądu. Niewielka powierzchnia, którą zajmuje rower (5 m2), wiąże się z niewysokim czynszem. Let’s Enjoy posiada już lokalizacje, do których mogą wejść partnerzy. Najlepiej sprawdzają się, oprócz centrów handlowych, dworce i biurowce. Krakowska firma gwarantuje dostawy półproduktów w każdej części Polski.
- Wypieki przygotowane przez piekarza, z którym współpracujemy, wysyłamy wieczorem kurierem, a kilkanaście godzin później trafiają do klienta. Zanim franczyzobiorca rozpocznie działalność oceniamy potencjał zaproponowanej lokalizacji. Niewielka galeria z supermarketem może okazać się niewystarczająca. Lepiej sprawdzają się duże obiekty, gdzie rower Dobra Kawa może stanąć w dużej odległości od stacjonarnej kawiarni – twierdzi Jakub Romańczuk.
Miejsce ustawienia roweru można zmieniać codziennie, trzeba jednak pamiętać o dostępie do prądu oraz zobowiązaniach wobec zarządcy obiektu. Ten nie zgodzi się na nagłe przenosiny z jednej części galerii do drugiej.
Dodatkowo Let’sEnjoy zajmuje się organizacją imprez i szkoleniami – począwszy od szkoleń baristycznych, przez barmańskie, po kelnerskie i menedżerskie. Biorą w nich udział także przyszli franczyzobiorcy firmy. Inwestycja w rower Dobra Kawa wynosi 25 lub 35 tys. zł w zależności od tego, czy przedsiębiorca zdecyduje się na zakup ekspresu do kawy czy na jego wypożyczenie. Franczyzodawca szuka partnerów zarówno wśród młodych osób, które dopiero zaczynają przygodę z biznesem, jak i wśród inwestorów gotowych na zakup kilku rowerów.
ZOBACZ W KATALOGU
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Restauracja z japońskim menu
/27.11.2025
Japońska kuchnia to nie tylko sushi. W lokalach Doskoi zjemy wiele tradycyjnych dań z Kraju Kwitnącej Wiśni, a przy okazji znajdziemy pomysł na biznes.
Sieć pizzerii Gruby Benek otworzyła nowy lokal na bydgoskich Jachcicach. Pierwszy dzień działalności przyniósł duże zainteresowanie klientów i jeden z najlepszych wyników otwarcia w historii marki.
KawoWiniarnia to nowy franczyzowy koncept restauracyjny, który wyróżnia się bogatą kartą kaw i wina. Czy ma szansę na sukces?
Sfinks Polska notuje wzrost rentowności w III kwartale 2025 r., mimo spadku przychodów jednostkowych. To efekt konsekwentnego przechodzenia na franczyzę.
Sulaiman Kebab ma dla franczyzobiorców atrakcyjną promocję. Dzięki niej mogą zaoszczędzić 40 proc. na inwestycji.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Ekotrend zmienia rynek napojów
/01.12.2025
Rosnące zainteresowanie produktami w szklanych butelkach staje się jednym z kluczowych zjawisk kształtujących rynek napojów. W tych warunkach rozwija się również Unikat, który buduje franczyzę opartą na lokalnych dostawach.
Agnieszka Miąsek postanowiła poszerzyć ofertę swojego salonu kosmetycznego. Zdecydowała się na franczyzę Depilacja.pl. Dlaczego?
Parki rozrywki #KochamSkakać właśnie zaczynają rozwój poprzez franczyzę. Ile trzeba zainwestować w taki biznes?
W Polsce żyje około 14 milionów psów i kotów, a tylko połowa z nich jest karmiona gotową karmą. To tworzy duży, wciąż nienasycony rynek, z którego korzystają m.in. franczyzobiorcy Husse, rozwijający sprzedaż premium z dostawą do domu.
Wśród polskich inwestorów coraz wyraźniej rośnie zainteresowanie tzw. biznesami pasywnymi – modelami, które działają bez konieczności dużego zaangażowania właściciela.
POPULARNE NA FORUM
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines
Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...
Ile kosztuje McDonald's?
Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali